Selasa, 13 September 2011

TU DIA.. AKHIRNYER HERO PUN DATANG..

KUALA LUMPUR 12 Sept. - Cadangan pelaksanaan cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus terhadap pengguna perkhidmatan talian telefon prabayar yang dijadual Khamis ini, ditangguhkan sehingga kajian mengenainya selesai.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, keputusan tersebut dicapai setelah kementeriannya mengadakan pertemuan bersama empat pengendali utama telekomunikasi di negara ini.

"Perundingan yang melibatkan pengurusan utama Celcom, Maxis, Digi dan U-Mobile itu berlangsung dalam suasana cukup baik dan kesemua mereka telah bersetuju untuk menangguhkannya dan tidak dilaksanakan seperti yang diumumkan sebelum ini.

"Mereka menerima baik nasihat kementerian, pandangan kerajaan serta sentimen yang dilahirkan Perdana Menteri... - UtusanM'sia

Hahahaha.. akhirnyer apa yang gua ramalkan menjadi kenyataan.. ketika disaat-saat genting melihat rakyat semakin berangin.. maka sang hero pun muncul dari celah semak bagi menyelamatkan keadaan.. dan tanpa berlengah para pengampu pun turut sama keluar dari sarang masing-masing.. terus bersuara dan memuji kehebatan tindakan pak menteri yang sanggup menangguh kenaikan cukai perkhidmatan telco sebanyak 6% itu.. semata-mata kerana begitu prihatin dan simpati terhadap kesusahan rakyat di negara ini..

Seperti dirancang-rancang.. maka si media ampu pun turut sama menjadi pak sebok.. terus memuji kaw-kaw tindakan berani si pak menteri.. dan si media pun buat la tinjauan.. meminta pendapat orang ramai di atas penangguhan cukai tersebut.. maka apo lagi.. orang ramai pun dengan gembira terus memuji tanpa had dan mengucapkan ribuan terimakasih tak terhingga kepada pak menteri yang dilihat begitu perihatin dan begitu berjiwa rakyat.. dan pak menteri pun tersenyum lebar kerana melihatkan strateginyer telah berjaya dengan cemerlang.. dan secara tak langsung saham beliau serta nama Parti Tapai Pulut pun turut sama melambung di mata rakyat..

Kalau dibaca berita tu betul-betul.. kita sebenarnyer masih pun belum selamat.. ini adalah kerana semua itu hanyalah satu penangguhan sementara jer.. sehingga ler satu kajian selesai.. gua pun tak paham apo ke bondo yang nak dikaji.. dah macam saintis ler plak... apo korang ingat rakyat M'sia ni tikus putih ker nak ni buat ujikaji.. atau adakah diorang nak kaji bila agaknyer masa atau peratus kenaikan yang sesuai.. atau mungkin nak kaji berapo banyak turbo atau gasket yang nak dipasang pada cukai telco itu nanti..

Cuma gua harap.. klau dapat pak menteri yang kacak bergaya tu.. naikkan la cukai tu tinggi-tinggi sikit.. klau setakat 2-3% tu rendah sangat ler plak... tak berbaloi langsung.. terasa macam nak menghina rakyat negara ni jer.. bagi gua.. memandang ekonomi negara kita sekarang ni sedang berkembang pesat.. apakata pak menteri naikan la cukai perkhidmatan tu hingga 25%.. klau dapat lagi tinggi lagi cantek.. gua pasti rakyat 1M'sia akan gembira dan tersenyum riang.. dan kena plak dianyer time selang beberapa hari nak pilihanraya.. perghh!! memang best.. memang cepat korang melingkup!!..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan