Wednesday, November 30, 2011

MASIH LAGI CERITA BOLA..

KEKALAHAN 2-3 pasukan Harimau Muda kepada Bahrain dalam saingan Kumpulan C kempen kelayakan Olimpik 2012 Zon Asia pada Ahad lepas ternyata mengecewakan banyak pihak. Lebih kecewa, skuad negara yang mendahului dua gol menerusi ‘arkitek’ muda, Nazmi Faiz Mansor dan Mahali Jasuli terpaksa akur dengan kebangkitan pasukan pelawat yang meledak tiga gol pada lewat permainan menerusi penyerang gantian, Saad Salah Al-Amer dan Isa Ahmed Muthanna.

Paling teruk, ‘malapetaka’ itu berlaku semasa Bahrain terpaksa beraksi dengan 10 pemain setelah Fahad Tareq Showaiteb dilayangkan kad merah pada awal babak kedua. Ekoran daripada itu, timbul nada-nada ‘sumbang’ dari luar padang yang mempersoalkan integriti skuad kendalian Ong Kim Swee serta mengaitkannya dengan isu rasuah seperti mana yang pernah... - Kosmo

Ikutkan gua malas nak komen lelebih perlawan antara M'sia dan Bahrain yang berlangsung dalam suasan yang sengit lagi hangit hari Ahad lalu tu... ini bukan apa... takut nanti ada plak yang sentap.. mau tak pasal-pasal pecah berderai kepala gua kena tibai dengan Abang Ong… tapi camno pun gua mengaku.. menonton perlawanan tersebut begitu meletihkan kepalo otak gua.. sama seperti letih dan sengalnyer tulang belikat gua ketika melihat diorang dibuli oleh Syria 2-0 dengan begitu selamba pada perlawanan sebelum itu..

Cuma yang buat gua kompius ialah melihatkan aksi team kita mengekang asakan lemah-gemalai team Bahrain yang hanya bermain dengan 10 orang.. dah tu tanpa segan silu membenarkan plak diorang menjaringkan 3 bijik gol mudah hanya dalam masa 10 minit sebelum permainan tamat.. sedangkan masa tu kita telah mendahului diorang 2-0.. mana la gua tak hangin.. gua rasa klau team kita saja melambat-lambatkan masa dengan berlakon sakit perut atau buat-buat pengsan atau paling tidak mintak kebenaran kat pengadil nak pegi tandas pun kira okey gak.. silap-silap boleh dapat seri..

Dan seperti biasa ler.. bila tewas jer kita semua akan dihidangkankan dengan berbagai jenis cerita.. alasan dan masalah.... seperti masalah keletihan.. masalah kencing tak lawas... masalah kecederaan.. masalah tak cukup orang.. tak cukup duit.. masalah sengal tulang.. tumit krem.. awek merajuk.. masalah beskal pancit.. ada gangguan misteri.. masalah pengadil sengal dan macam-macam lagi la alasan mudah yang dah boleh kita jangka..

Yang penting kita tak boleh nak mengkritik.. bagi diorang mengkritik tu adalah satu kesalahan yang begitu besar.. takut menjejaskan mental pemain katanyer.. bagi gua team yang kita tubuhkan ni adalah team Olimpik.. manakala perlawanan itu hari itu pun adalah untuk Olimpik.. dan yang kita hantar diorang training berbulan-bulan di Slovakia tu pun untuk Olimpik.. sorry!! bukan untuk sukan SEA yer.. jadi gua tak nak dengar lagi tentang sukan SEA.. buku pun dah ditutup.. bonus 30 ribu pun dah dapat..

Maka alasan kecederaan atau keletihan adalah alasan lapok.. takan hanya itu jer dua tiga kerat pemain yang kita ada.. mana lagi yang lain.. kita andaikan la yang team Olimpik kita tu seperti kereta ferrari... nak kata power tu memang dah cukup power dah.. tapi kalau itu la yang nak dibawak berlumba.. itu la kereta nak pegi kedai.. itu la nak dibawak pegi kerja... itu ler kereta nak ambik anak sekolah.. sampai nak masuk kebun pun itu ler keretanyer.. gua rasa.. klau dah dilanyak siang malam mau tak tercabut tayar... silap-silap enjin ferrari tu pun bleh terbarai..

Bagi gua menang dan kalah adalah adat permainan.. Brazil yang handal tu pun pernah kalah dan gua pun biasa gak kalah ketika main gasing pangkah masa bebudak dulu.. cuma cara kalah dan pengurusan tu jer yang menjadi persoalan.. dan kalau dua tiga kerat pemain tu yang kita hambakan berlari mengejar bola.. mau tak tercabut buah pinggang.. maka disitu ler perlunyer plan A.. B.. C.. hingga ler plan Z.. sedangkankan team ferrari yang handal tu pun ada dua tiga bijik kereta buat spare..

Monday, November 21, 2011

GARUDA.. JANGAN BAKAR STADIUM PLAK..

JAKARTA - Suporter Indonesia kembali berulah. Karena kehabisan tiket untuk menonton final Indonesia melawan Malaysia yang akan berlangsung Senin (21/11/2011) besok, mereka nekat membakar loket karcis. Arya, salah satu suporter yang turut dalam antrean, Minggu (20/11/2011), membenarkan peristiwa tersebut. "Banyak yang udah ngantre sejak pagi pukul 07.00 WIB, mungkin mereka kesel juga," ujarnya.

Arya mengatakan, peristiwa tersebut berawal dari tindakan semena-mena petugas loket yang tanpa pemberitahuan apa-apa langsung menutup loket sekitar pukul 16.00 WIB. "Tahu-tahu loket ditutup tiba-tiba. Udah gitu petugasnya cuma ngomong, 'Maaf Mas besok aja ya',".... Kompas.com

Apa la lu Garuda.. blum apa-apa lagi lu sudah bikin kacau.. bakar sana.. bakar sini.. klau kalah nanti tak tau la apa plak yang yang korang nak bakar.. gua harap korang jangan bakar stadium tu sudah ler.. nanti tak pasal-pasal lagi satu keja plak si Baracuda tu nak menyelamat team Harimau.. apa korang ingat si Baracuda tu takda keja lain ker nak di buat.. lama-lama nanti si Baracuda pun bertukar jadi bas mini..

Buat team Harimau.. gua pun tak nak cakap banyak dan masa pun dah suntuk... hanya tinggal beberapa jam jer lagi korang nak bertarung dengan si Garuda bagi merebut pingat emas sukan SEA.. cuma gua doakan agar korang semua dapat bermain dengan cemerlang dan bertarung habis-habisan tanpa segan silu malam nanti.. dan seterusnyer mengilas leher si Garuda dengan rakus tanpa belas kasihan.. kalau bleh bukan hanya si Garuda tu jer lu lipat.. tapi dengan si Baracuda tu sekali lu kasi libas.. sampai tercabut tayar..

Okey la.. sambil korang menunggu si Bracuda tu sampai.. apa kata korang baca dulu komen-komen panas para pembaca Kompas.com mengenai perlawan akhir pada malam ni.. mana la tau dengan komen-komen panas diorang ni akan membuatkan semangat Harimau dan Baracuda akan bersatu.. dan meresap kedalam jiwa korang.. dan secara tak langsung akan membangkitkan semangat juang korang ketahap maksima...

Ah, biasalah itu... Klo gak rusuh, bukan Indonesia namanya... Nah, sekarang siap-siap deh buat petugas keamanan nti klo Indonesia kalah....!? Pasti bakal tambah ramai....

intinya adalah kita sendiri telah menjadi musuh satu sama lain. musuh kita siapa sih? tapi kok sesama anak bangsa saling menipu?

penjaga loket salah.. pembeli tiket salah..polisix kayak polisi2 di film india... wkwkwk

Kapan Negeri ini mau maju...!! Bangga yaa... kalo bisa merusak fasilitas yang ada !!

mental bobrok, bodoh,, untuk even spt ini hrsnya ada plan a, b, c dst, semua dipersiapkan, kecenderungan kolusi sm calo jelas ada d negri ini, korup,, masyarakat kt jg skrg tlh terbiasa dgn anarkis bl kecewa,, tegakan hukum bg oknum panitia-calo jg org2 yg merusak,,,

Boleh kalah dengan team lain...kalah dari Malaysia.. makin jatuh harga diri bangsa

Malaysia itu musuh kita bung ! Sedikit saja mreka tdk prnh mnghargai bngsa kita, sombong dan arogan, bsembunyi dbalik topeng "serumpun"! Ganyang malaysia di arena maupun diluar arena. U r our enemy,4ever!

Kali ini Indonesia terpaksa mengimport rakyat Papua untuk mengimbangi kekuatan Malysia esok. Pasti perlawanan manarik MALAYSIA vs PAPUA

hati2 sama komntr2 yg berbau provokasi...yakinlah yg komen bukn org Indonesia. Barvo Indonesia

kenapa orang malaysia senang mbikin gara2? kenapa mereka tidak beri komentar di koran malaysia saja?

hanya 1 orang Malas-sia yg bisa jadi warga negara Indonesia ... Siti Nurhaliza ... yang lainnya pembual dan perompak ...

secara pikiran maling emang begitu.. secara pikiran normal bukan maling ya.. upin-ipin gampang di cakar2 garuda

GARUDA-ku pasti akan membuat maling2sia terperangah kagum atas permainan cantik yang akan ditampilkan nanti. Para maling2sia akan pulang dengan kekalahan telak 3-1, anda butuh bukti, silahkan lihat nanti.........

selamat deh menuju ke final.... nanti paling2 ketemu indonesia juga... ya liat saja entar, sapa yg bermain tenang..dia yg JUARA...s apapun juaranya.... Saya ucapkan SELAMAT !!! walau saya org indo, saya berusaha bersikap netral karna BANGSA SAYA BANGSA BERBUDAYA... bukan bangsa yg suka MEMPROVOKASI...

Friday, November 18, 2011

TEAM M'SIA PATUT KENA BELI BARACUDA..

JAKARTA - Tim nasional Malaysia U-23 harus pulang dengan kendaraan antihuru-hara (Baracuda) milik aparat setelah sukses mengalahkan tuan rumah Indonesia 1-0 dalam laga terakhir penyisihan Grup A SEA Games XXVI-2011 cabang sepak bola di Stadion Utama Gelora Bung Karno, Kamis (17/11/2011).

Para oknum suporter yang menggunakan atribut pendukung Indonesia memang telah menunggu pasukan "Harimau Malaya Muda" di depan pintu merah, serta pintu masuk dan keluar untuk tim Malaysia. Teriakan "tak bisa pulang", "maling", "tangkap malingnya" dan yel-yel lainnya dilontarkan oleh sebagian pendukung Indonesia sambil menunggu.

Demi menghindari hal yang tidak diinginkan, pihak keamanan bersama panitia memutuskan untuk menggunakan Baracuda demi mengamankan pasukan Ong Kim Swee tersebut... - Kompas.com


Tahniah gua ucapkan pada team Harimau yang berjaya melibas tengkuk si Garuda 1-0 pada perlawanan bolasepak sukan SEA malam tadi.. walaupun ada beberapo orang pemain yang begitu menyesakkan nafas para penyokong M'sia dengan gerakan-gerakan yang haru-biru.. terutama sipanjang.. penyerang yang sering terkehel kepala lutut bila berada di depan pintu gol lawan.. tapi keseluruhannyer gua tengok kira okey laa diorang main.. buat sipanjang.. lain kali lu minum minyak kuda bebanyak sikit yo.. biar power skit lari tu.. dan klau lu tak main masa lawan Myanmar nanti pun gua rasa lagi okey per..

Dan seperti yang dijangka nampaknyer team Harimau terpaksa diusung keluar oleh si Baracuda dan ini la kali kedua diorang terpaksa menaiki kenderaan tersebut untuk keluar dari stadium.. dulu masa piala Suzuki kat Indon pun diorang terpaksa gak naik benda ni.. klau tak.. mau habis lunyai kena ganyang dek penyokong fanatik diorang.. dan nasib baik pertandingan piala Honda serta piala Kubota dan piala Yamaha terpaksa bubarkan.. klau tak nampaknyer terpaksa lagi la diorang naik benda ni..

Gua yang menonton perlawanan malam tadi pun turut sama tak ketinggalan hangin satu badan melihat gelagat penyokong diorang ni... dah macam orang gila pun ada gua tengok.. dan gua pun tak paham apa yang diorang dok hangin dan dengki sangat dengan orang M'sia ni... dah memang ditakdirkan yang kita rakyat M'sia ni macho-macho dan cun-cun tahap gaban.. terima jer la hakikat..

Nampaknyer lepas ni pihak FAM kena la beli sebijik dua Baracuda ni.. gua tau kerajaan banyak duit.. klau tak pun mintak la tokey lembu fidlot sponsor sebjik.. ini pun kira satu pelaburan yang bijak gak untuk kemudahan dan keselamatan para pemain kita jika ada perlawan kat sana nanti.. tak payah la kita susah nak pinjam-pinjam kat tentera diorang lagi..

Dan sesambil tu gua sempat jugak membaca beberapa komen dari para pembaca Kompas.com mengenai perlawan malam tadi.. biaso bila dah reramai tu tentula ada yang memuji dan ada yang mengeji.. dan gua tengok ada gak beberapo komen dari pembaca M'sia yang turut tak ketinggalan nak memanaskan suasana.. ini la diantara komen-komen yang sempat gua ciplak dan maling dari Kompas.com untuk dikongsi bersama..

Sebelum pertandingan dimulai, tadi saya mendengar 2 lagu Indonesia: 1) Indonesia Raya (anthem of Indonesia) 2) Instrumennya Terang Bulan (anthem of Malaysia) Oh iya lupa, kan dijiplak sama malon ya hahaha. Dasar... bisanya jiplak dan maling..

Supporter sehat gimana??? lagu kebangsaan negara lawan aja g di hormati.... kalau menang, lawannya di malu2 kan.. kalau kalah, Alasan terus... yang g bisa menerima kekalahan itu suporter Indonesia.. buktinya, Liga super Indonesia ribut terus...

final indonesia vs malingsial 5-0. maju terus garudaku..

Muslihatnya RD turunkan lapis kedua kerna udah ketahuan result nantinya.. Mujurnya turun lapis kedua, kalau lapis pertama, bisa2 aja dipecat RD. Terus supportiesnya kebanyakkan bisa2 aja jadi kayak monyet kena cabei rawet. udah kalah lagi punya banyak alasan. itulah Indonesia.. Mentaliti zaman purba!

ini adalah acara sukan. pendukung timnas indonesia terlalu fanatik sehingga melampaui batas. anehnya negara yahudi kecil yang di banggakan.. cape ah.. pemain timnas indonesia emang bagus cuman suppoeternya ga bagus2.. mentalitas nya dunia kelas ke 10. mentalitas memalukan bangsa sendiri..

Kalah dicerca, Menang dipuja. yahh bigitulah penonton .. yang tanpa menghargai kerja para pemain.. tapi kita hrus tetap optimis INDONESIA BISA!

kalah sama malaysia, ini semua karena kesalahan nt pelatih, vietnam lebh kuat dari malaysia, tau nga lu,,,,,,, mundur aja dah nt dari pada gara2 nt jadi malu nih semua rakyat indonesia.... mundur dah..

Oom RD, tadi malem kita cuma main 10 orang, abis Yongki cuma jogging sambil jatuh-jatuhan doang....

Males deh nonton Timnas, gak jelas knpa kok mudah sekali kehilangan bola dan smua pemain malas untuk mengejar bola saat kehilangan.

Ane nggak peduli mau dapat medali emas atau tidak... yang jadi masalah adalah jangan sampai kalah sama negara sebelah.... malam ini kita kalah... BAAAAABIIIIIIIIIIIIII!

Pelatih Malaysia Diganjar kartu merah, harga diri yg memalukan. tapi tetap mmberi intruksi ke teamnya lewat walkie talkie dari tribun penonton, padahal hal semacam ini dilarang di eropa. pelarangan menggunakan alat komunikasi ketika sdh diusir oleh wasit. inilah kebusukan malaysia selain menggunakan laser oleh pendukungnya...

Supporter malaysia ga usah menghina indonesialah. Malaysia jg blm tentu bisa menang saat melawan myanmar nanti. Permainan tim malaysia saat ada pelatih aja tidak impressif, apalagi saat nanti bermain tanpa pelatih. Kalau para supporter indonesia tdk menghormati malaysia wajarlah. Mana ada orang yang menghormati negara pencuri (maling)!! Indonesia kalah dr malaysia kemarin tu karena masalah politik... secara kualitas indonesia jauh di atas malaysia.

Jadilah bangsa yang terhormat. Banyak negara yang ga mau Malaysia baik sm Indonesia kerana jika bergabung bakal menjadi rumpun yang kuat. Jangan memalukan bangsa sendiri.. mau maju mentalitas harus maju juga.. awas sm yahudi kecil yg deket dgn kita..

Friday, November 11, 2011

SUSAHNYER JADI AHLI PARLIMEN NI...

KUALA LUMPUR, 9 Nov - Persidangan Dewan Rakyat yang berlarutan sehingga lewat malam sejak tirai dibuka pada 3 Okt lepas akhirnya menimbulkan rasa gelisah di kalangan anggota Parlimen. Datuk Bung Mokhtar Radin (BN-Kinabatangan) berkata anggota Parlimen seolah-olah dikerah bekerja lebih masa dan tidak mengikut waktu pejabat seperti orang lain.

"Kita masuk dewan 10.00 pagi, balik 10.30 malam. Orang lain ikut waktu pejabat, kita tidak ikut. Elaun tidak juga naik. Ini yang masalah," katanya selepas Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Wira Abu Seman Yusop mengusulkan peraturan mesyuarat agar persidangan hari ini tidak akan ditangguhkan sehingga pukul 10.30 malam.

Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang bertindak selaku speaker pada ketika itu berkata bukan sahaja anggota Parlimen yang pulang lewat malah beliau dan dua orang timbalan speaker lain turut terlibat. Katanya persidangan tidak akan berlarutan sehingga lewat malam sekiranya wakil-wakil rakyat boleh berhujah dengan penuh disiplin dan tidak 'mencuri' masa lebih dari yang ditetapkan. - Bernama

Fuhh!!.. susah jugak jadi ahli parlimen ni yer.. bukan stakat banyak dan berat tanggungjawab yang nak dipikul.. modal dan stamina pun memainkan peranan gak.. kalau stakat modal ciput dan stamina tak berapo nak ado.. baik lupakan jer ler angan-angan korang nak jadi wakil rakyat.. memang tak berbaloi.. gaji dah la ciput.. overtime takdo.. nak klaim socso pun susah.. makan minum pun kena tanggung sendiri.... dah tu kena kerah plak berkerja sampai tengah malam.. yang paling hampeh kena bertekak bertegang urat dengan gang pembangkang kat parlimen.. lagi la serabut!!..

Lagi satu yang tak bleh blah.. jadi orang politik ni memang sebok siang malam.. sampai takda masa nak mengadap muka anak dan bini-bini serta awek-awek kesayangan.. sebab mengadap muko pengundi yang tak berapo macho tu lagi penting.. sebab diorang ni la yang jadi penentu masa depan bagi kerjaya seseorang ahli politik... itu yang membuatkan kekadang otak wakil rakyat kita jadi tension.. silap-silap bleh jadi mereng bila menengokkan perangai para pengundi yang mengado-ngado.. apa taknyer.. kambing hilang mengadu kat wakil rakyat.. beskal pancit pun nak report kat wakil rakyat.. sampaikan masalah getah sekerap kena kebas pun nak mengadu kat wakil rakyat.. mano la otak wakil rakyat kita tak jem…

Dan memang patut pun pak cik Bung tu tension.. klau gua jadi ahli parlimen pun gua hangin satu badan bila dok lama sangat melopong dalam dewan tu sampai tengah malam... siapo la agaknyer wakil rakyat yang beria-ia sangat berhujah sampai dua tiga jam hingga masuk masa tambahan tu... eloo pak cik Bung!!.. cuba lu bagi tau gua siapa dia mamat poyo yang berdebat tak ikut aturan tu.. tapi ikutkan firasat gua.. ini mesti kerja wakil rakyat pembangkang ni..

“Oii pembangkang.. korang kalau nak berhujah tu pun beragak-agak la.. sikit-sikit sudah la.. bagi la chan kat wakil rakyat lain nak berehat.. diorang pun ada perasaan gak nak kluar huhahuha dengan kawan-kawan.. melepak sambil usya-usya awek.. apa la lu.. itu pun tak paham ko?..”

Pada si wakil-wakil rakyat poyo yang berlagak bagus tu.. tak usah la korang beria-ia sangat berdebatkan tu sampai tengah malam... bukannyer ada hasil pun.. kalau korang berdebat tiga hari lapan malam kat dalam parlimen tu bukannyer bleh turun pun harga ayam 4 hinggit sekilo.. dan kalau berdebat sampai tercabut anak tekak pun takkan turunnyer harga tol tu tau tak.. tak payah la korang susah-susah.. berdebat jer ler stakat ala kadar.. rakyat pun dah tak nak ambik tau apa yang korang dok buat dalam parlimen tu.. jangan risau.. kalau korang dok berkumpul tengok TV atau main dam ular dalam parlimen tu pun rakyat tak kisah.. sebab diorang tau kerja wakil rakyat ni memang susah…

Thursday, November 3, 2011

GUA PUN NAK JADI SENATOR GAK!!..

KUALA LUMPUR, 2 Nov -- Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP) Datuk S. Nalakaruppan adalah antara tiga individu yang mengangkat sumpah sebagai senator di hadapan Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang, di sini hari ini.

Nalakaruppan, 65, dilantik buat pertama kali bersama Bendahari MIC Datuk Jaspal Singh, 49, dan Ketua Pemuda MCA Wilayah Persekutuan Chiew Lian Keng, 47. Ditemui pemberita kemudian, Nalakaruppan berkata amanah yang diberikan itu akan digunakan sebaiknya bagi memastikan hak dan kebajikan rakyat di negara ini... - Bernama

Cuba korang baca ni..

KUALA LUMPUR 12 Ogos 1998 - Seorang Pengarah Magnum Corporation Berhad, Datuk Nallakaruppan a/l Solaimalai dihadapkan ke Mahkamah Tinggi di sini hari ini atas tuduhan memiliki 125 butir peluru hidup tanpa kebenaran. Nallakaruppan, 52, dituduh memiliki peluru Fiocchi 6.35 milimeter kira-kira pada pukul 8 malam, 31 Julai lalu di rumahnya No. 1-1, Selekoh Tunku, Bukit Tunku di sini. - UtusanM'sia

Dan baca yang ni plak..

KUALA LUMPUR 3 Sept 1998. - Bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa telah meliwat seorang lelaki sebanyak 15 kali, melakukan hubungan seks dengan wanita pelbagai bangsa dan cuba memikat isteri orang. Dakwaan-dakwaan tersebut terkandung dalam satu afidavit yang difailkan di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.

Afidavit itu juga mendakwa Anwar menerima RM60 juta daripada Pengarah Eksekutif Perhubungan Awam, Magnum Corporation Berhad, Datuk Nallakaruppan a/l Solaimalai atau Nalla pada pilihan raya umum 1995. Selain itu, Nallakaruppan sering mengikutinya ke luar negara dan menjalankan aktiviti-aktiviti sebagai orang tengah yang membolehkan Anwar dipergunakan oleh anasir-anasir jahat bagi mengancam keselamatan negara.. - UtusanM'sia


Ini semua kerja bangang.. yang dilantik dah tentu ler sengal dan yang melantik lagi plak 25 kali sangap.. apa?!!.. dah abis ker orang bijak pandai kat majlis profesor negara dan pakar-pakar ekonomi kat M'sia ni.. sampai dah takda muka lain lagi yang korang nak lantik jadi senator.. gua memang tak paham apasal la korang suka sangat dengan si Nalla ni.. hebat dan besar sangat ker jasa mamat ni.. cuba lu bagi tau gua apa kelebihan si Nalla yang dulu tu bukan main lagi korang kutuk-kutuk...

Gua memang tak dapat nak bayangkan tahap IQ orang yang melantik si Nalla ni.. klau macam ni la tahap muka-muka yang dirasakan hebat tahap cipan yang layak di lantik jadi senator.. tak tau la gua tahap senator dan pak-pak menteri lain yang ada dalam parlimen tu.. klau tak hebat pun.. gua kira lebih sikit dari budak darjah 4 anggur.. dan okey jugak tu.. bukan apo.. nampaknyer lagi cepat ler diorang ni melingkup..

Dan klau stakat muka tokey judi macam ni yang korang bangga-banggakan.. gua rasa ramai lagi tokey-tokey judi kat luar sana... jangankan tokey judi Mangnium ataupun Semport Toto.. tokey judi teka kacang dalam botol.. tokey judi laga ayam.. tokey judi belangkas dan tokey judi siber pun ada.. gua rasa diorang ni lagi hebat dan lagi layak dilantik jadi senator.. lagi pun diorang ni tak memeningkan kepalo otak gua dan paling tidak bleh gak rakyat 1M'sia berjudi dengan tenang dan aman..

* Cilakak lu Nuar Braim.. lu memang haram jadah.. pengkhianat negara.. komunis.. kaki bangku.. kaki klepet.. yahudi.. zionis.. liwat.. kaki cina doll.. dah la tak hensem perut plak buncit.. busuk punya kaki.. pencurik sawit.. kaki rembat getah sekerap orang kampung.. kaki kacau anak dara orang.. kaki judi teka kacang... hampeh.. penipu... penyangak dan lain-lain lagi.. errr!! amcam Pak Menteri.. hebat tak gua.. rasa-rasa gua ni layak tak jadi senator..