Friday, August 21, 2015

LU LAGI TAK RELEVAN..


Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) hari ini mempersoalkan sama ada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamed masih relevan untuk memberi pandanganya.

"Adakah beliau (masih) relevan?" soal Pengerusinya Tan Sri Shahrir Abdul Samad kepada pemberita dalam sidang media di bangunan Parlimen petang ini.


Beliau yang juga ahli parlimen Johor Bharu mengulas tindakan Dr Mahathir yang dilihat begitu lantang mengkritik kepimpinan sedia ada.


Menurut Shahir lagi, beliau percaya kritikan atau sokongan Dr Mahathir terhadap BN tidak membawa sebarang perbezaan terhadap prestasi parti itu baik semasa mahu pun selepas pilihan raya.. - M'siaKini


Memang betul.. memang pun Tok Det tu dah tak releven dengan suasana politik negara kita yang haru-biru sekarang ni.. tau jer ler orang tua banyak sangat songehnyer... dah tu suka plak membebel dan berleter 24 jam mengalahkan orang pompuan.. pendek kata ada jer yang tak kena.. gua yang berjiwa kental ni pun bleh jadi panas hati bila baca dia punya komen..

Tapiiiiiiii... kalau nak dibandingkan Tok Det dengan lu.. termasuk la pak-pak menteri kesayangan lu yang ada sekarang ni rasanyer korang lagi tak relevan... lagi hampeh tahap cipan.. ada pun menyusahkan rakyat.. tengok muka pun dah sakit hati.. silap-silap bleh kena ghout tahap empat.. pendek kata langsung tak bleh blah.. hanya setakat menghabiskan duit rakyat jer bayar gaji korang..

Sudah la pegi parlimen malas nak berbahas.. dah tu ada hati berdegar-degar nak bercakap pasal perjuangan untuk rakyat.. apa lu ingat semua rakyat Malaysia ni budak-budak tadika.. pegi dahhh!! sedangkan pak menteri lu nak settlekan masalah top up pun terkial-kial... phuiiiii!!!

KUALA LUMPUR, 23 Jun'15 - Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang hari ini menegur anggota Dewan Negara yang dilihat kurang aktif dan tidak bersedia dalam sesi perbahasan Rancangan Malaysia ke-11 (RMK11).

Beliau berkata, anggota Dewan Negara baik yang baharu atau telah lama dilantik, seharusnya patut bersedia dengan teks ucapan perbahasan berkaitan RMK11 yang melibatkan pelbagai isu dan tajuk semasa dan perancangan masa depan rakyat dan negara.

"Saya telah ingatkan banyak kali. Tapi masih lagi ada Yang Berhormat yang tidak bersedia dan kurang berminat dalam sesi perbahasan.

"Sepatutnya Yang Berhormat semua bersedia, berebut-rebut untuk berbahas," katanya sewaktu sesi soal jawab sebelum bermulanya sesi perbahasan di Dewan Negara Selasa.

Abu Zahar sebelum itu telah dua kali mengingatkan anggota Dewan Negara supaya bersedia dan memberikan nama untuk terlibat dalam sesi perbahasan namun kecewa kerana mendapati tidak ramai anggota Dewan Negara yang terlibat pada hari ini... - Bernama

Thursday, August 6, 2015

DERMA KERR???!!.. PEGI DAH MUNAFIK!!..


Lebih baik bagi presiden Umno memegang aset dan wang parti dalam akaunnya sendiri daripada meletakkannya di bawah proksi, kata Ketua Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN) Datuk Abdul Rahman Dahlan.

Menteri perumahan, kerajaan tempatan dan kesejahteraan bandar itu berkata, beliau lebih "rela, selesa, dan yakin" dengan cara itu kerana ia lebih menjamin keselamatan dibandingkan jika wang itu diletakkan dalam simpanan proksi.


Katanya, sewaktu zaman presiden terdahulu, beliau lebih "risau" kerana duit dan harta Umno diletakkan dalam akaun proksi yang terdiri daripada individu seperti ahli perniagaan atau mereka yang tiada kaitan dengan parti.




"Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri mengatakan duit dan harta yang dia beri kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi (sewaktu peralihan kuasa), sebanyak RM1.4 bilion, itu bukan semuanya..... - TheM'sianInsider

Perghhh!! ini la dia kenyataan paling bernas lagi meyakinkan dari sorang kaki ampu.. kaki kipas.. kaki bodek.. kaki nak melingkupkan parti.. kaki nak melingkupkan negara.. apo pun tak boleh..  jadi kita abaikan jer orang macam ni.. ada pun tak menguntungkan rakyat..

Oleh itu apakata sambil korang menikmati biskut raya atau sambil layan kartun Doremon kat rumah... cuba korang baca plak berita kat bawah ni.. ingat!!! berita ni bukan gua copy dari Serawak Report.. bukan dari WSJ.. bukan dari Berita Harian Zimbabwe.. bukan dari Uganda Daily.. dan jugak bukan gua ciplak dari Chongkau Post.. berita ni gua ambik dari akhbar lidah rasmi parti pak presiden sendiri..

Inisiatif GTP kawal pembiayaan politik..

PUTRAJAYA 27 Feb. - Kerajaan hari ini mengumumkan satu lagi inisiatif di bawah Pelan Transformasi Kerajaan (GTP) bertujuan mengawal pembiayaan politik demi meningkatkan ketelusan dan keyakinan rakyat terhadap pertubuhan politik.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, inisiatif itu menekankan bahawa setiap sumbangan kepada mana-mana parti politik sama ada di peringkat pusat mahu pun negeri hendaklah disalurkan melalui akaun rasmi parti.


Langkah itu, katanya, bagi mengelakkan ahli-ahli politik menyalahgunakan nama parti untuk meminta atau menerima apa-apa sumbangan yang kemudiannya diselewengkan untuk kepentingan persendirian.


''Bagi pihak kerajaan isu dana politik amat penting kerana jika tiada suatu dasar yang tepat, telus dan jelas mengenainya, maka ia boleh membuka ruang dan peluang kepada perlakuan rasuah,'' katanya.


Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah 2012 di sini hari ini... - UtusanM'sia - 28/02/2012


Hahahaha!!!.. amacam puashati.. haa!! ini la yang dikatakan cakap tak serupa bikin.. rasanyer kalau orang dari parti sebelah yang buat benda ni mau lima tahun tak habis cerita.. dan kalau macam ni la dia punya kira-kira.. lain kali tak payah ler bersusah payah sampai bergaduh-gaduh nak melantik bendahari parti.. serah jer semuanyer kat pak presiden.. cepat sikit melingkupnyer..

Dan sesambil pekena air sirap dan biskut raya tu cuba plak kita bayangkan... katakanlah tetiba plak si pak presiden parti tu meninggal dunia.. agak-agaknyer sapalah yang berhak atas semua duit kat dalam akaun peribadi tu.. adakah duit yang berbillion tu akan dipegang oleh si Amanah Raya.. rasanyer kalau si Amanah Raya dah masuk campur.. tau-tau jer ler.. susah ler sikit nak kluarnye..

Dan kalau ler gua yang jadi anak presiden parti.. sorry la gua nak pulangkan.. lagi pun bukan semua orang tau pasal duit tu.. sedangkan timbalan dengan naib presiden parti pun tak tau akan kewujudan duit yang berkepuk-kepuk tu.. apa lagi memang gua faraidkan la dengan kaum kerabat gua.. lantak la korang melopong sambil terkulat-kulat tengok gua berjoli sakan dengan duit bapak gua.. 2.6 bilion banyak tuuu!! dua tahun kira pun tak bleh habis siuttt..