Wednesday, May 20, 2015

ADA LAGI RUPANYER MAT REMPIT NI..


SEREMBAN - Mat rempit adalah ‘spesies’ yang bahaya dan mereka boleh melakukan apa sahaja kepada pengguna jalan raya termasuklah pergaduhan dan merosakkan kenderaan.

Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) negeri, Nazli Md. Taib berkata, mat rempit akan bertindak agresif apabila kegiatan itu dihalang malah ada kumpulan mat rempit yang pernah mengepung kenderaan JPJ jika satu atau dua kenderaan berada di lokasi kegiatan mereka.

“Mereka adalah kumpulan yang bahaya. Lebih-lebih lagi jika berada dalam pengaruh dadah dan alkohol,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas analisis akhbar ini yang antara lain menyatakan kebimbangan orang ramai terhadap mat rempit yang semakin ‘mengganas’ di lebuh raya sekitar negeri ini termasuklah dengan aksi baring (superman), willi dan berdiri, di mana mengancam.. - UtusanM'sia


Aiii!!! Pak JPJ.. baru tau ker yang mat rempit tu spesies hamlau yang tak reti bahasa dan amat bahaya.. baru tau ker perangai diorang yang suka berlumba tu membahayakan pengguna jalan raya.. sedangkan benda ni berlaku dah begitu lama sampai dah jadi macam satu budaya.. dan kat dalam berita pun ada bagitau dah ramai yang jadi mangsa.. tanpa mengira tempat dan masa.. baik orang tua mahupun yang muda belia.. yang miskin ataupun kaya.. rasanyer kalau dicerita satu persatu tentu Pak JPJ tak percaya.. bagaimana mat rempit ni boleh bawak motor selaju cahaya dengan hanya guna satu tayar..

Gua tengok diorang ni macam bangga plak bila dipanggil samseng jalan raya.. makin dibenteras makin diorang menggila dan bermaharalela... ke hulu ke hilir dengan motor cabuk konon nak tunjuk gaya.. dah la kerja malas tapi berlagak macam orang kaya.. bila tak berduit mula la mencuri dan meragut tanpa memilih mangsa termasuk la orang tua yang tak berdaya.. dan nak dilawan memang la tak berdaya.. kesian mak bapak diorang berdoa siang malam mintak anaknya jadi orang yang berjaya.. tapi hampeh rupanyer jadi hantu raya..

Gua memang berbulu dengan spesies mat rempit ni.. kerjanyer memekak sepanjang malam konon nak tunjuk berani.. sedangkan hanya mengusahkan penduduk bumi.. walaupun ditangkap dan dikurung.. diorang tak jugak serik malah Pak Polisi dan JPJ dicabarnyer ajak bertarung.. bila kena tahan tau plak buat muka murung macam mengkarung.. seeloknyer diorang ni dimasukkan jer dalam karung dan dihantar ketengah laut buat makanan si jerung..

Monday, May 11, 2015

GST TU AWEK CUN.. PUIII!!!


NUSAJAYA 10 Mei - Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri  (ADUN) Barisan Nasional (BN) hari ini menarik perhatian dewan apabila menyifatkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang diperkenalkan sejak 1 April lalu seperti seorang 'perempuan cantik'.

Datuk Ir. Syed Sis Syed A. Rahman (BN - Tanjung Surat) menggunakan kiasan berkenaan kerana berpendapat  sistem cukai yang baharu itu cukup baik, elok dan telus. Malah katanya, disebabkan faktor itu juga lebih 160 negara di dunia sudah mengguna pakai sistem berkenaan dan kerana itu, adalah tidak wajar GST dijadikan isu.

"GST ini umpama perempuan cantik, bila dah cantik maka adalah orang yang suka dan suka. Malah, ada juga yang cemburu, yang cemburu itu mungkin kerana mereka tidak dapat mengurat.

"Macam itu juga tindakan sesetengah pihak... - UtusanM'sia


Hahahaaa!!!.. kelakar tak hingat la lawak abang Adun kita ni.. tiga jam gua tergelak bila baca dianyer hujah GST ala-ala kiasan gitu.. rasanya kalau masuk Maharaja Lawak mesti terus ke final ni.. alaa gua tau la ini semua statement bodek.. statement tahap mengampu.. tapi beragak la kalau yer pun nak buat perbandingan.. orang lain boleh la lu bodohkan .. tapi dengan gua sorry laaa..

Untuk pengetahuan abang Adun.. memang la GST tu awek cantek molek.. cun melecun mengalahkan model Uganda Barat.. tapi nak buek apo kalau stakat cantek tapi perangai hamlau.. mengalahkan penyamun tarbus.. jin afrit.. hantu raya.. toyol.. pelesit..  lintah darat.. geng palembang dan drakula.. yang takda kerjanyer lain.. hanya tau menyedut tenaga dan titik peluh rakyat..

Dan buat apa kalau setakat muka cantik jelita... body mantap mengalahkan ratu dunia planet marikh tapi perangai hampeh.. macam betina sundal.. mata duitan.. pisau cukur.. seperti yang kita alami sekarang dimana keja awek tu hanya mengikis duit rakyat siang malam.. sampaikan member gua yang dulu rambut ikal mayang sekarang dah jadi botak licin.... ingatt!!!.. hanya jantan keparat jer.. mungkin la termasuk abang Adun kita ni yang suka mengorat pompuan hamlau camtu.. gua pun tak hingin.. ambik laaa.. puii!!