Wednesday, March 4, 2015

APA LU INGAT NI NEGARA KOBOI..


PULAU PINANG 3 Mac - Seorang pekerja syarikat keselamatan mati selepas ditembak lebih lima das ketika memandu kenderaan pelbagai guna (MPV) berhampiran lampu isyarat di Jalan Scotland di sini malam tadi.

Dalam kejadian kira- kira pukul 9.30 malam itu, mangsa yang berusia 51 tahun maut setelah tembakan yang dilepaskan dua suspek yang menaiki motosikal mengenai kepala, tengkuk, badan dan lengan.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Mazlan Kesah berkata, seorang lagi rakan mangsa yang berada di tempat duduk penumpang bahagian hadapan terselamat selepas berjaya melarikan diri.. - UtusanM'sia


Nampaknyer negara kita sekarang ni macam dah tak berapa nak selamat.. jenayah berlaku di merata tempat dan hampir setiap saat.. nak merayau pun kita jadi takut sebab kalau silap haribulan bila-bila masa jer umur boleh tamat.. sampai nak tengok suratkhabar pun kita jadi meluat.. ada jer kes baru yang muncul hingga pak polisi pun takda masa nak rehat..

Gua pun tak tau la apa sebabnya negara kita sekarang ni makin ramai orang jahat.. bukan setakat bebudak.. orang tua bangka pun sama gak perangai musibat.. walaupun umur dah tinggal sejengkal nak ke liang lahad.. selamba jer membuat onar tanpa mengira masa dan tempat dan merembat apa yang sempat.. hingga habis periuk belanga.. kuali.. tong gas dan selipar buruk dirembat.. sapa melawan dah tentu la kena lipat.. kalau one by one tu boleh la dihambat.. tapi kalau datang tu lima enam orang.. mau tak melompat..

Inilah masalahnyer sekarang ni bila manusia dah hilang pertimbangan.. kasih sayang dan hormat menghomati hanya tinggal angan-angan.. sanggup mengganas.. merompak.. mencurik.. meragut.. merogol.. mencolek dan membunuh tanpa rasa belas kasihan.. malah ada yang sanggup menyeksa mak bapak sendiri tanpa batasan.. kononnyer dia la yang paling handal merangkap abang kawasan.. tapi baru kena sergah dengan pak polisi terus pengsan..