Thursday, January 27, 2011

WADUHH!! ANGKARA SAPER NI HAHH!!

KOMPAS.com - Fenomena crop circle atau lingkar taman yang terjadi di Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta, Minggu (23/1/11), hingga kini masih menjadi misteri. Ada yang menyebutkan bahwa fenomena tersebut merupakan jejak UFO, tetapi ada pula yang berpendapat bahwa lingkar taman itu hanya buatan manusia ataupun fenomena alam biasa.

Walaupun sawah gua tak terbabit dalam kejadian misteri tu.. tapi gua tetap nak memeningkan kepala memikirkan saper ler yang otak senteng sanggut buat keja mengarut ni agaknyer yer.. yang paling gua kesian kat Wak Karto ler… menitik airmata Wak tu bila mengadu kat gua yang sawah beliau telah menjadi mangsa vandalisma makluk asing yang beliau dakwa dari planet Ziputet.. beliau turut tak puas hati apabila segelintir UFO yang jahat tu telah membuat lukisan grafiti di tengah sawah beliau sehinggakan habis jahanam pokok padi yang hampir masak itu di lanyak oleh makhluk asing tersebut..

Dan gua pun tak berani ler nak komen lelebih sebab gua pun tak tengok saper yang buat keja tu.. tapi kalau di tengok pada modus operandi kes ni.. ada kemungkinan ini perbuatan manusia.. tau jer ler ramai yang tak puas hati dengan kehenseman Wak Karto yang mengalahkan pelakon sinetron Baim Wong.. dan dah tentu ler mereka ini akan sentiasa cuba mengganggu kehidupan Wak Karto walau dengan apa cara sekalipun.. kalau ler gua jumpa orang yang buat benda tu memang gua karate tumit kiri malaon tu sampai pitam...

Tapi yang heran nyer.. tidak ada plak tanda-tanda benda tu angkara buatan manusia.. sebab benda itu terbentuk di tengah sawah dan tidak ada pun jejak traktor ataupun jejak kaki manusia apatah lagi jejak basikal di sekitarnya.. malah padi-padi yang ada di sekililingnya masih berdiri dengan segak dan rapi... nak kata angkara UFO pun tak bleh gak.. sebab biasanyer kalau buatan UFO mesti ada kesan jejak tapak kaki kuda kepang kat area tu...

Inilah perbuatan vandalisma berbentuk lukisan grafiti berukuran diameter 50 hingga 70 meter yang didakwa dihasilkan oleh UFO dari planet Ziputet hanya dalam masa satu malam sahaja.. tanpa dapat dikesan oleh ahli rukun tetangga penduduk kampung Sleman..

Friday, January 21, 2011

BILA OTAK SEMAKIN SENGET...


KUALA LUMPUR - Polis hari ini menahan sembilan lelaki cuba menimbulkan kekacauan dengan memaparkan poster bertulis 'Haramkan Interlok' ketika sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves dekat sini hari ini. Kesemua mereka berusia antara 18 hingga 46 tahun ditahan ketika cuba berarak... - Utusan M'sia

"Deiiii.. spy Punanggah!! busuk punya kaki… harap muka saja hensem serupa Johny Deep tapi tara guna punya worang.. sudah tiga jam saya pusing-pusing ini kampung.. sini tampat jugak lu ada sorok.." tetiba satu suara menyergah..

“Deiii macha.. lu sapa mau bising-bising sama gua.. apa sorok-sorok.. lu ingat gua ni kaki sorok minyak masak ka.. nanti gua ajak lu berdebat dekat sana balairaya baru padan lu punya muka..” balas gua separuh geram bila melihat sorang lelaki India yang tidak dikenali tetiba datang menyergah.. menyebabkan aktiviti gua tengah mengusya beberapa orang awek kilang yang sedang balik dari kerja terbantut..

”Ya laa.. saya carik sama awak pun sebab mau berdebat dengan awak jugak..” balas lelaki India tersebut dengan tegas.. sambil matanyer turut sama menjeling ke arah awek yang sedang melintas didepan kitorang…

”Kalau awak mau tau.. saya Samy Veddo wakil AJK Persatuan Penjual Susu Ipoh.. datang sini tampat mau mencabar sama awak spy Punanggah berdebat sama saya.. saya banyak tarak puas hati.. sebab awak punya itu novel Interblok sudah menyinggung perasaan ramai orang India di M’sia..” sambung lelaki india yang berbadan besar serta berperut buncit itu lagi..

“Oooo lu sudah kasi bakar gua punya novel lagi berani lu datang carik gua hahh.. apa salah itu novel.. okey apa.. gua rasa itu novel tarak cerita apa-apa yang sensitif pun pasal orang India...” balas gua tak puas hati dengan tuduhan liar lelaki India yang berperut buncit itu..

“Apa tarak salah.. lu panggil orang India paria dalam itu novel awak cakap tarak salah.. itu sudah menghina awak tau kaa.. cuba lu baca muka surat 2578.. peringgan ke 786.. itu dalam awak ada tulis…

…wajahnya yang hodoh itu telah membuatkan peria telah dipulaukan oleh penduduk kampung Jati Mentibang.. ini menyebabkan Muthu Peria berasa susah hati diatas tindakan penduduk kampung tersebut.. lalu secara seyap-seyap beliau telah meminta bantuan Mask Rider Dragon Knight untuk membalas dendam keatas penduduk kampung Jati Mentibang yang telah menghina peria beliau.…

“Lagi tarak mengaku… sudah terang lagi mau suluh.. awak sudah guna itu perkataan paria... lagi panggil itu Muthu paria.. apa itu bukan menghina ka?” bebel Samy Veddo lagi tak puas hati..

“Woii Samy Veddo!!.. lu tarak sekolah ka.. cuba lu baca betul-betul itu novel.. itu peria la bukan paria.. wurang kampung panggil itu Muthu Peria sebab dia ada bikin kebun tanam itu buah peria.. lu tarak kenal la itu peria.. orang bikin sayur punya maa.. aiii geram jer gua.. sekali gua tumit lu punya kerongkong baru lu tau..” jerit gua geram dengan tuduhan melulu si Samy Veddo tersebut..

“Ayooyooo!!.. banyak sorry la Punanggah.. kira saya sudah bikin silap laa.. saya pun tarak baca abis.. saya tengok gambar jugak..” balas Samy Veddo menyesal dengan tindakan beliau itu dan dengan pantas beliau pun membuka langkah seribu melarikan diri sebaik saja melihat gua mencapai sebatang kayu beluti 4x4..

Tuesday, January 18, 2011

BILA BINI PRESIDEN JADI PRESIDEN..


PARIS: Saudara mara bekas Presiden Tunisia yang digulingkan, Zine al Abidine Ben Ali dikatakan keluar dari negara itu dengan 1.5 tan emas, lapor akhbar Le Monde yang memetik sumber risikan Perancis. Emas seberat 1.5 tan dilaporkan mencapai nilai AS$65 juta (RM194.6 juta) dalam pasaran terbuka.

Pejabat Presiden Nicolas Sarkozy sudah diberikan taklimat oleh pasukan perisikan Perancis bahawa isteri kedua Ben Ali, Leila Trabelsi, mengeluarkan jongkong emas daripada bank pusat Tunisia minggu lalu... - Bharian

Cilakak punyer Presiden... laki bini tak bleh pakai.. tak puas-puas lagi merembat harta negara.. sampaikan nyawa dah nak tercabut dari badan pun sempat lagi lu rembat harta rakyat.. aiiii hangin jer gua tengok muka lu laki bini dalam paper.. bayangkan ler gua yang baru kenal muka lu sehari dua ni pun hampir-hampir nak kena ghout.. tak tau la rakyat Tunisia yang hari-hari menatap muka lu kat berita TV1 Tunisia selama 20 tahun.. silap-silap mau separuh dari diorang kena sawan parkinson...

Tapi gua tetap tak puas hati.. "Nah terimalah tendangan cipan berantai dari gua untuk lu laki bini sebagai hadiah ulang tahun perkahwinan lu.. poiww!! piowww!!.. piowww!! dusyummmm!!"

Dan yang tak bleh blah.. cangkul pakcik Zanadine Zieden yang tersandar kat tepi tangga rumah dia pun lu rembat skali.. tak ker naya orang tua tu.. satu hal plak pakcik tu kena beli cangkul baru.. tapi nasib baik getah keping yang gua simpan kat bawah rumah tu lu tak rembat skali.. kalau tak memang carik nahas ler lu.. memang gua bakar tiang rumah lu Mat Zine oiii!!..

Errr... lagi satu takkan lu tak paham-paham lagi.. emas yang berjongkong-jongkong lu rembat tu... campak-campak ler seketul dua kat sini.. bleh gak gua buat pusing modal beli kambing boer...

* "Woii spy Penangggah.. takkan kisah Usin Cendol jer tak habis-habis.. lu jangan main-main.. gua bagi lu tempoh sampai besok pagi.. kalau takda gak cerita terbaru.. lu siap.. gua kunyah tayar kereta lu sampai lunyai.." begitu ler antara kata-kata bernada ugutan yang gua terima dari Rizal Minggo salah sorang pembaca tegar blog Penanggah yang tidak berpuas hati diatas kegagalan gua untuk mengupdatekan kisah-kisah terbaru kat blog ni.. sorry ler Minggo.. sari dua ni gua sebok sikit ler.. biaser ler awek ramaiiii!!..

Friday, January 7, 2011

SAPER REMBAT SAWIT USIN CENDOL..


"Ciss.... cilakak lu Abu Tepet... selama ini lu ler yang merembat buah kelapa sawit gua yer...? Patut ler seminggu dua ni buah sawit gua asyik hilang jer.. rupa-rupanyer lu yang kebas.." jerkah Usin Cendol sewaktu terserempak Abu Tepet merayau di dalam kebun sawit beliau...

"Aii mana ada gua rembat buah sawit lu.. lu ada bukti ker nak tuduh gua ni..." nafi Abu Tepet sambil menggaru-garu kepala kehairanan diatas tuduhan liar Usin Cendol tersebut..

"Abis tu kalau lu tak mencurik.. apsal lu merayau dalam kebun gua ni..? tanya Usin Cendol lagi tak puashati..

"Gua tak merayau.. gua cuma tumpang lalu jer.." nafi Abu Tepet lagi sambil melakukan gerakan asas tarian poco-poco..

"Gua tak puas hati.. abis yang kat tangan lu tu bukan buah sawit ker.. baik lu bagi tau mana lu dapat buah sawit tu...?" tanya Usin Cendol lagi tak puas hati bila melihat ada setandan sawit ditangan Abu Tepet..

"Buah ni gua bawak dari rumah gua la.. sajer jer gua bawak buah sawit ni makan angin petang-petang ni.. duduk rumah pun boring gak.. sesambil tu dapat gak gua buat kudap-kudapan...." jelas Abu Tepet lagi sambil mengunyah beberapa bijik buah sawit dengan lahap..

"Ini tak bleh jadi.. gua terpaksa adukan jugak perkara ni kepada Tuan Hakim Majestret Tun Gary Moore.." ujar Usin Cendol..

Lalu beliau pun mengajak Usin Tepet berjumpa Tuan Hakim Majestret Tun Gary Moore bagi menyelesaikan perkata tersebut.. sampai dirumah Tuan Hakim..

Abu Tepet & Usin Cendol: Assalammualaikum Tuan Hakim.."

Tuan Hakim: Waalaikumsalam.. apahal korang datang jumpa gua ni haa.. gua nak tidor pun tak senang..

Usin Cendol: Begini kisahnyer Tuan Hakim.. sebenarnyer gua tak puas hati dengan Abu Tepet ni.. tadi gua terserempak dengan dia ni sedang mecurik buah sawit dalam kebun gua.. bila gua tanya dia tak mengaku Tuan Hakim.. ini yang buat gua hangin satu badan ni...

Abu Tepet: Mana ada gua rembat buah sawit dia Tuan Hakim.. buah tu gua bawak dari rumah.. ini semua fitnah Tuan Hakim... yang sajer disebarkan oleh parti pembangkang untuk menjatuhkan karier politik saya Tuan Hakim..

Usin Cendol: Ahhh!! sudah la lu Abu Tepet.. kalau bukan lu saper lagi yang kaki rembat dalam kampung ni.. baik lu mengaku kalau tak gua hentak lu dengan baldi ni kang..

Tuan Hakim: Sudah!! sudahh!! jangan bergaduh.. dari cerita korang berdua ni gua dah dapat tangkap punca sebenarnyer masalah ni..

Usin Cendol: Baik Tuan Hakim bagi tau cepat saper yang rembat buah sawit gua tu sebelum gua gigit cuping telinga si Abu Tepet ni..

Tuan Hakim: Usin Cendol.. dari cerita lu tadi.. sebenarnyer buah sawit lu tu bukan si Abu Tepet ni yang curik..

Usin Cendol: Habis tu.. kalau bukan si Abu Tepet ni yang rembat macam mana plak buat sawit tu bleh hilang..

Tuan Hakim: Kalau lu nak tau.. buah sawit lu tu bukan di curik dan bukan jugak hilang..

Usin Cendol: Kalau tak kena curik atau hilang... tentu la buah tu ada kat dalam kebun tu wahai Tuan Hakim yang gemok gedempol..

Tuan Hakim: Itu gua tak tau.. yang pasti buah sawit lu tu tak hilang dan tak dicurik..

Abu Tepet: Pening la gua dengan keputusan Tuan Hakim ni.. camni jer la Tuan Hakim.. sebenarnyer gua mengaku.. gua ler yang merembat buah sawit si Usin Cendol selama ini..

Tuan Hakim: Ohh tidak.. gua tak percaya.. keputusan gua dah muktamad.. buah sawit si Usin Cendol tu bukan dicuri atau hilang..

Abu Tepet: Betul Tuan Hakin.. gua la yang merembat buah sawit si Usin Cendol.. buah tu pun ada kat dalam raga motor gua kat luar tu haa..

Tuan Hakim: Jangan ingkar cakap hakim.. kan gua dah gakap yang buah sawit si Usin Cendol tu tak hilang dan tak dicurik.. kenapa la korang ni degil sangat haa.. nanti dua-dua gua masukkan dalam lokap..

Abu Tepet&
Usin Cendol: ??!!%#@&%... gilo punyer Tuan Hakim..


* Cerita hakim ni tiada kena mengena dengan kisah hakim kes Beng Hock.. ini hakim lain..

Thursday, January 6, 2011

BILA SAHAM TERUS MELONJAK..


KUALA LUMPUR - Pasaran saham tempatan terus mengukuh pada hari ini apabila terus melonjak ke paras terbaik dalam tempoh tiga hari berturut-turut. Indeks Komposit Kuala Lumpur FTSE Bursa Malaysia (FBM KLCI) meningkat 14.28 mata atau 0.9 peratus kepada 1,566.17 mata di akhir dagangan. FBM KLCI merekodkan paras tertinggi setakat ini pada dagangan tengah hari apabila mencecah paras 1,571.85 mata. - Utusan M'sia

Walaupun dalam minggu ni kita dikejutkan dengan kemelut dan konflik politik di Selangor berkenaan dengan isu perlantikan pakcik Kabi Khusrin Kabi Nawi sebagai Setiausaha Syarikat Getah Keping Maju Lantun Sdn. Bhd.. namun semua itu tidak menghalang kenaikan harga saham di Bursa Saham KL yang dilihat telah menunjukkan keangkuhannyer dengan berjaya menokok 276 mata atau 75.55 peratus kepada 1,254 juta mata pada saat-saat akhir pada masa tambahan sebelum dagangan ditutup malam tadi..

Malah saham Ubi Kayu yang didagangkan agak lengang pada awal pagi dilihat begitu garang pada waktu makan tengah hari dan terus naik mencanak-canak sebaik saja waktu minum petang walaupun cuba di himpit rapat oleh saham Kangkung yang bermula agak garang pada awal dagangan dan semakin melemah pada waktu senja akibat kekurang tenaga batin...

Malah saham Pucuk Paku yang tidak berpuashati diatas prestasi saham Ubi Kayu dilihat cuba berpakat dengan saham Kangkung dan saham Terung serta saham Sawi bagi menghambat saham Ubi Kayu dari belakang.. nampaknyer usaha mereka ini telah gagal apabila tayar basikal saham Pucuk Paku secara tetiba telah tercabut dan terus terbabas sewaktu hendak membuat koner baring diselekoh merbahaya dihadapan bangunan MPAJ..
Pandan Indah ..

Pakcik Kabi Khusrin Kabi Nawi merangkap Setiausaha Syarikat Getah Keping Maju Lantun Sdn. Bhd. dilihat telah sudi mencemar duli untuk menyampaikan hadiah kemenangan tersebut kepada saham Ubi Kayu dengan menyampaikan hadiah berupa tiub basikal dan pisau getah cap kambing.. hadiah ini adalah bagi menghormati saham Getah yang dilihat akan mengganas dalam beberapa hari ini berdasarkan prestasi injin 4 lejang yang digunakan oleh saham Getah bagi melonjakkan harga getah ke paras yang lebih merbahaya diperingkat antarbangsa..

Monday, January 3, 2011

OH!! MINYAK SAWIT.. DIMANA KAU??!!


KUALA LUMPUR - Bekalan minyak masak di Lembah Klang dan beberapa negeri dilaporkan habis sejak seminggu lalu dengan ramai pengguna mengeluh kerana terpaksa mencari di banyak premis semata-mata untuk mendapatkan barangan keperluan itu. - Kosmo

Memang hebat lagi licik.. katanya Sime Darby ada ladang sawit yang terbesar kat dunia ni.. itu tak masuk lagi ladang sawit Felda yang beribu ekar.. dan itu la yang bikin kepala otak gua ada sikit kompius tu.. cuba korang pikir.. mana la peginyer buah sawit yang banyak berjuta-juta tan tu hilang.. adakah buah sawit tu dah bertukar jadi tenggiling bila terkena sinaran bulan.. ataupun buah sawit tu dah cabut lari bila time diorang nak petik..

Ataupun mungkin tokey ladang sawit dah peram semua buah sawit tu dalam gudang nak buat sawit pekasam.. dan mungkin jugak ini semua angkara tokey kilang sawit yang dah tukar minyak sawit tu jadi minuman kordial berperisa tapai.. dan takan plak ada pak menteri kita yang makan buah sawit tu.. buat kuih karipap.. memang gua kompiuss..!!!

Tapi firasat gua begitu kuat mengatakan nasib si sawit ni akan sama seperti nasib si gula... ia akan muncul secara mendadak selepas hilang dari pasaran sebaik saja pak menteri mengistiharkan penyelarasan harga baru.. (emmm!! mintak-mintak takda la komplot antara pak menteri dengan tokey minyak sawit..)

Lalu pak menteri yang sengal akan bagi tau.. minyak sawit tu sebenarnyer tak baik untuk kesihatan jantung.. oleh itu kurangkan minum minyak sawit.. satu sudu sudah cukup.. kurang minyak sawit hidup kita sihat.. minyak sawit pembunuh no. 12.. dan macam-macam lagi ler slogan tok nenek yang kluar.. kalau ada ler pak menteri yang cakap camtu.. memang betul ler SENGALLL..!! hahahaa!!