Selasa, 27 September 2011

BRUTALNYER LU PAK POLISI..

JITRA, 26 Sept - Seorang pekerja syarikat pembersihan sisa pepejal mendakwa dipukul oleh anggota polis ketika sedang menjalankan tugas di sebuah taman perumahan di Kodiang dekat sini pada 11.30 pagi Sabtu lepas.

Mohd Ridzuan Mohd Noor, 23, berkata ketika kejadian dia sedang mengangkut sampah di kawasan itu dan dia menegur seorang lelaki yang tidak membuang sampah ke dalam tong sampah yang disediakan di situ.

"Saya hanya menegur supaya dia buang sampah ke dalam tong sampah. Mungkin dia tidak puas hati dengan teguran saya dan dia terus tinggikan suara dan masa tu berlaku pertengkaran mulut. Dia juga mengugut nak tembak saya kalau dia ada pistol sebelum dia beredar dari tempat itu," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Katanya kira-kira 30 minit selepas kejadian pertengkaran mulut berlaku, dia didatangi lima lelaki lain yang datang dan memukulnya tanpa sebab.

"Depa (mereka) menendang saya hingga jatuh. Kemudian depa heret saya dengan tangan bergari bawa saya ke Balai Polis Kodiang dengan menaiki motosikal. Sampai di balai, saya dibawa masuk ke dalam sebuah bilik dan dipukul. Kemudian lelaki yang bertengkar dengan saya datang ke bilik itu dan turut memukul saya sebelum saya dibawa masuk ke dalam lokap tanpa sebab. Masa tu baru saya tau dia (lelaki yang bertengkar dengannya) adalah anggota polis,"... - Bernama

Umang aiii!!.. ganas betul lu ni pak polisi.. pasal sampah pun sampai nak pukul-memukul.. banting-membanting.. siap panggil gang lagi tu.. gua rasa klau Mat Indera ngan Cin Peng tengok.. dia pun tabik spring 20 kali sama lu.. tapi lu kira bernasib baik jugak sebab Abang Ajib dah mansuhkan si ISA.. klau tak mau sekarang ni jugak gua call Abang Ajib kasi sumbatkan lu dengan lu punya gang hamlau tu dalam ISA.. haa baru padan dengan lu punya muko.. menghabiskan duit rakyat jer bayar gaji korang..

Dan bila baca berita ni.. tetiba gua teringat zaman gua bebudak dulu.. waktu tu gua dalam perjalanan kesekolah.. dan ia berlaku didepan mata gua sendiri bagaimana sorang pak polisi menahan dan melempang budak sekolah yang sedang naik basikal berdua.... kira membonceng member kat belakang ler kiranyer.. masa tu gua tengok pak polisi tu tetiba menjerit menyuruh budak tu berenti.. apalagi sebaik jer budak tu berenti.. malaon tu terus melepaskan sedas dua pelempang sambil memaki budak tu… lalu menyuruh budak yang membonceng kat belakang tu turun dan menapak kesekolah..

Gua dan budak-budak lain yang menonton drama tersebut turut terperanjat cipan bila melihat kejadian ngeri tersebut... korang pikir la dia punya sakit satu hal... dah tu dapat pelempang free kat depan member-member satu hal.. kesian siut.. bayangkan ler betapa malunyer budak tu.. kira package tu.. bagi gua stakat kes macam tu tak payah ler nak tunjuk samseng.. dah tu tunjuk handal kat budak sekolah plak tu.. apa lagi gua terus memaki polis lahanat tu (tapi dalam hati jer ler… gua pun tak berani.. nanti tak pasal-pasal gua plak yang tumpang tui makan pelempang free.. ceh!! cilakaknyer pak polisi..)

Walaupun pak polisi dan budak berdua tu gua tak kenal.. tapi peristiwa tu masih segar di ingatan gua.. dan kalau ikutkan pak polisi tu boleh menggunakan budi bicara ataupun menasihatkan budak tu secara berhemah tentang bahayanya naik basikal berdua ni.. lagi pun mungkin budak tu pun ada alasannyer jugak sebab naik basikal berdua.. tau jer ler budak kampung zaman dulu mana ler semewah macam bebudak sekarang.. dan jugak bukan semuanya budak-budak tu dari keluarga senang yang mampu nak beli basikal.. apatah lagi nak beli motor atau naik bas kesekolah..

Maka dengan ihsan member-member yang simpati.. ada la yang sanggup memberi tompang.. membonceng kat belakang ataupun paling tidak menjadi driver diorang.. aii takan ler dah bagi tumpang tokey plak nak mengayuh.. banyak cantikkk.. kalau dekat tak per ler jugak… tapi klau dah lima enam kilometer mau tak menggigil kepala lutut mengayuh.. perghhh!!! naik pitam siut nak sampai sekolah..!!. dah tu bila dah tolong tumpangkan member.. tak pasal-pasal dapat sarapan pelempang free.. ceh!! hampeh punyer pak polisi.

2 ulasan:

  1. Itu tak brutal lagi penanggah, cuba tengok SARJAN kat Karya, lagi brutal. Misai mencanak tu... hahahaha

    BalasPadam
  2. alaa sarjan tu harap misai jer tebal melintang.. tapi takut lipas.. huhuhuhu

    BalasPadam