Friday, August 30, 2013

PADAN MUKO KENA CANTAS..

KUALA LUMPUR - Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman membuat tangkapan ke atas 1,895 individu yang terlibat dalam pelbagai kesalahan jenayah dalam Op Cantas Khas yang dilancarkan di seluruh negara sejak 17 Ogos lalu sehingga semalam.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, jumlah ditahan itu adalah daripada 56,398 individu yang diperiksa dalam sekatan jalan raya, serbuan dan pemeriksaan polis.


"Daripada jumlah individu ditahan itu, seramai 792 suspek yang ditahan berketurunan Melayu diikuti 591 (Cina) dan 252 (India)... - UtusanM'sia



Dengan adanyer Ops Cantas ni baru ler lapang sikit dada rakyat jelata.. kalau tidak siang malam asyik berjaga-jaga sampai tak boleh nak lelapkan mata.. kerana jenayah berlaku merata-rata hingga tak terkata… tak kira di kampung mahu pun di kota.. dari kes bunuh.. merompak.. mengedar dadah hingga ler kes mencurik kereta.. dan siapa yang ler tak takut jika si penjenayah tu muncul secara tiba-tiba di pintu rumah kita.. silap-silap mau ada yang pengsan sampai berbuih mulut bila disergah dan diugut dengan senjata..

Dan boleh dikatakan semenjak kebelakangan ni ramai dari kita yang berada dalam ketakutan.. hingga rasanyer lebih aman duduk dalam hutan dan berkawan dengan cipan dari tinggal bersama dengan manusia-manusia jahat yang perangainyer mengalahkan setan.. dah ler kerja malas.. cuma tau mencurik.. merompak dan memeras.. seeloknyer orang macam ni kecik-kecik dulu dihanyutkan jer kat sungai yang deras.. sebab kalau hidup pun hanya menghabiskan beras..

Begitu ler panasnyer masalah jenayah yang sedang menyerang negara kita yang dah bertahun-tahun merdeka.. hinggakan pak polisi dan pak menteri pun tak boleh nak buat apa dengan mereka.. dan yang kesiannyer diorang pun turut sama menjadi mangsa si penjenayah celaka.. dan itulah yang membuatkan rakyat begitu kecewa dengan para pemimpin yang ada di negara kita.. yang hanya tau berjenaka dan bercerita tentang bermacam-macam akta.. hinggakan terasa janggal plak rasanyer jika dalam sehari tu tiada kisah jenayah muncul dalam berita..

Dan dengan adanyer Ops Cantas ni baru ler para penyangak tu tau langit tu tinggi atau rendah.. bila pak polisi dah mengamok dan habis tempat dan markas diorang kena geledah.. hingga yang menyorok dalam kubur pun tak terkecuali kena punggah.. kalau tak sebelum ni diorang ler yang paling gagah.. segala nasihat dibuat tak endah.. bila ditegur sikit kita plak yang disergah dan nak dibelasah.. alaa diorang tu berani pun sebab ramai.. cuba sesorang silap-silap baru kena tengking sikit terus jadi mamai..

Gua memang harap sangat agar pak polisi dapat membenteras geng-geng penjenayah ni hingga ke akar umbi.. tak kira ler geng 306.. geng Cipan Api atau geng Abang Combi.. yang dikatakan paling ganas.. suka mencurik getah sekerap.. kelapa sawit serta ubi.. kalau boleh tangkap dan libas kerongkong diorang tu dengan besi keluli sorang seratus kali.. atau pun ditembak jer dengan ubat pelali… kerana orang macam ni hidup pun tak membawa sebarang erti.. malah menyusahkan lagi rakyat termasuk gua yang ada harta dan emas berpeti-peti...

* Tahniah pak polisi.. MERDEKA! MERDEKA!! MERDEKA!!!..

Wednesday, August 21, 2013

SURAT SANG AYAH UNTUK SI ANAK YANG GUGUR..

Memandangkan keadaan di Mesir dah semakin kacau.. bila sang tentera kat sana naik hangin dan meracau.. hingga habis rakyat jelata tanpa mengira anak kocik dan orang tuo dilanyak hingga lumat macam cincau..

Oleh itu mari ler kita semua berdoa semoga keadaan di sana kembali tenang dan aman.. tiada lagi insan yang menangis meratap akibat kehilangan sanak saudara.. sahabat serta teman.. dan sesambil tu mari ler kita baca surat kat bawah ni dan jadikan sebagai iktibar dan pedoman.. itu pun kalau korang nak dengar.. kalau tak masuk telinga kiri kluar telinga kanan.. dan bergaduh ler macam biaso seperti bebudak berebut makanan..

  

Surat Pemimpin Ikhwan Beltagy Untuk Putrinya Asma

Cairo (voa-islam.com) - Pemimpin Ikhwanul Muslimin Mohamad al-Beltagy menulis surat kepada putrinya Asmaa yang tewas oleh penembak jitu di Rabaa al-Adawiya Square, Rabu, 21/8/2013

. Surat dipublis di akun al Beltagy mengungkapkan perasaannya kepada putrinya sebagai berikut:



"Putriku terkasih dan guru yang tak ternilai...



Ayahmu tidak mengucapkan kata perpisahan untukmu, sebaliknya ayahmu mengatakan "besok" akan bertemu. Engkau dengan teguh hati  berjalan menantang kekejaman. Menghadapi segala kesulitan dan rintangan, dan menolak semua hambatan, karena cinta kebebasan. Engkau sedang mencari cakrawala baru secara diam-diam, dan dalam rangka untuk menghidupkan  serta membangun kembali umat. Sehingga dapat mengambil tempat yang layak dalam perjalanan peradaban. Engkau tetap sibuk bersama dengan teman-teman dalam perjuangan. Engkau belajar dan mencari pengetahuan, tanpa mengengal lelah,  meskipun engkau  selalu yang terbaik di sekolah.



Dalam waktu hidup yang pendek ini, ayahmu tidak memiliki cukup waktu untuk berbicara denganmu. Ayahmu tidak punya cukup waktu bisa berbahagia dan menikmati hidup. Ketika kami akhirnya berkumpul di Rabaa al-Adawiya, engkau mendiskusikan bahwa "Engkau berada jauh dari kita,  dan bahkan ketika kita bersama-sama." Ayahmu katakan bahwa "hidup ini tidak selama kita bisa memiliki cukup waktu satu sama lain, ayahmu berdoa kepada Allah, semoga menganugerahkan kita dengan obrolan ini di Surga nanti, sehingga kita dapat memiliki cukup waktu satu sama lain". 



Ayahmu melihat engkau memakai gaun pengantin dalam mimpi dua hari sebelum engkau mati syahid. Peristiwa ini belum pernah terjadi sebelumnya, dan begitu indah. Ketika engkau duduk di sampingku, dan ayahmu bertanya "Apakah pernikahanmu malam ini?" "Pernikahanku tidak di malam hari, tetapi  akan berlangsung di siang hari," ucapmu.  Ayahmu mengerti apa yang telah engkau katakan sekarang. Sekarang menjadi kenyataan, ketika ayahmu mendengar bahwa engkau  telah syahid pada Rabu siang. Ayahmu berdoa kepada Allah Azza Wa Jalla untuk menerimamu sebagai syuhada. Kesyahidanmu memperkuat keyakinan kita bahwa kita berada di jalan yang benar dan musuh kita berada dalam kehampaan dan tidak berguna.



Ayahmu sangat menyesal bahwa ayahmu tidak bisa bersamamu pada perpisahan terakhir. Ayahmu tidak bisa melihatmu  dan mencium dahimu terakhir kalinya dan mendapat kehormatan melakukan doa dipemakaman untukmu anakku. Hal yang membuat ayahmu tidak bisa melakukan, bukan takut mati atau penjara, melainkan untuk mempertahankan cita-cita perjuangan yang  menyebabkan engaku mati.

Peluru kejam menembakmu di dada saat engkau menolak kekejaman. Tekad yang besar dan jiwa yang besar engkau miliki. Ayahmu percaya bahwa engkau setia pada janjimu kepada Allah dan Dia setia kepada janji-Nya kepadamu. Itulah mengapa Allah berikan kepadamu keksyahidan.



Terakhir Putri terkasih dan guru tak ternilai ...



Ayahmu tidak mengucapkan kata perpisahan untukmu, sebaliknya ayahmu katakan besok... Pertemuan kami akan berada di tepi kolam renang di Surga Kausar  dengan Nabi Shallahu alaihi wassalam,  dan para sahabatnya, dalam posisi terhormat dekat dengan kekuasaan dan syariat Allah, ketika pertemuan kita memiliki harapan dan cukup waktu untuk satu sama lain selamanya". ratna m/wb

Thursday, August 1, 2013

NAMO PUN DAH KOMUNIS!!..

KUALA LUMPUR 30 Julai - Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menempelak Lim Guan Eng berikutan kegagalan Setiausaha Agung DAP itu membezakan antara pengganas Parti Komunis Malaya (PKM) dan Parti Komunis China (PKC) yang memerintah republik itu hari ini.

Beliau berkata, tindakan Guan Eng mempertikaikan kerjasama antara Pemuda Barisan Nasional (BN) dan parti pemerintah China itu jelas menunjukkan Ketua Menteri Pulau Pinang itu sengaja melakukan tuduhan yang tidak berasas kepada UMNO.


Menurutnya, tujuan Pemuda BN memeterai Memorandum Persefahaman (MoU) dengan Parti Komunis China adalah untuk meneruskan kesinambungan hubungan diplomatik terutama dalam usaha meningkatkan pelaburan antara kedua-dua negara... - UtusanM'sia


Dan baca ni plak..

CHINA – Pemerintah China terus melarang warganya untuk melakukan ibadah agama. Kali ini, mereka melarang Muslim Uighur untuk memasuki masjid dan bahkan mengganggu Muslim Uighur yang berpuasa di siang hari.

"Diusung atas dasar menjaga stabilitas dan dan keamanan, Pemerintah China melakukan tindakan represif terhadap Muslim Uighur. Ini termasuk mengincar warga Muslim yang tengah berdoa dan mempelajari agama," ujar peneliti US Commission on International Religious Freedom (USCIRF), Dr Katrina Lantos Sweet, seperti dikutip South China Morning, Selasa (16/7/2013).

"Tindakan ini bukanlah upaya untuk menjaga kestabilan dan keamanan, namun justru menciptakan ketidakstabilan dan ketidakamanan warga," lanjutnya.

Di awal Ramadan, Pemerintah China menerapkan berbagai larangan bagi warga Muslim untuk melakukan ibadah. Mereka melarang warga Muslim untuk berdoa di masjid serta mengganggu umat Muslim yang melakukan puasa. Bahkan ada dari mereka yang diberikan buah-buahan dan minuman.

Menurut Juru Bicara World Uighur Congress Dilxadi Rexiti, beberapa pejabat pemerintah merangsek masuk ke rumah-rumah milik warga Uighur untuk memberikan buah dan minuman. Tindakan itu dilakukan di siang hari, ketika warga Uighur tengah berpuasa dan dipaksa untuk berbuka puasa.. - voa-islam.com


Tak kisah ler.. komunis Malaya ker.. komunis China ker.. malah komunis Uganda sekalipun.. termasuk ler jugak komunis yang ada kat Jepun.. semuanyer sama jer ganas dan kejam.. pantang silap.. habis semua orang.. termasuk ayam.. itik dan kambing nak direjam.. sampaikan orang kampung nak tidur pun mata tak boleh nak pejam.. takutkan komunis datang tercongok di muka pintu tanpa diundang.. tak ker naya.. silap langkah mau tercabut nyawa kena pedang..

Komunis tetap komunis.. oleh tu tak payah ler kita nak buat baik sangat.. jika masih ingat komunis kat sini dulu tunjuk handal pun sebab komunis kat China tu ler yang support bagi perangat.. kalau tak dah lama diorang tu kena rebus dibuat pengat.. cuma bezanyer komunis Malaya mengganas kat negara kita… hingga habis semua rakyat jelata tak kira siapa hidup menderita.. ada jugak yang hilang tanpa khabar berita.. dia punya azab kalau dicerita silap-silap bleh menitik air mata..

Yang sekarang ni komunis China plak tengah mengganas kat sana... melanyak serta menindas orang Islam hingga hidup diorang semua jadi merana.. ramai yang kena tangkap sebab dianiaya.. nak mintak tolong pun tak tau kat mana… nak harapkan pemimpin Islam seluruh dunia plak semuanyer tak bedaya… hanya harap muka jer kacak dan bergaya.. dan kalau di cerita pun diorang takan percaya.. ahhh!! ini semua fitnah katanyer.. komunis sekarang ni tak macam komunis dulu ler.. komunis sekarang ni dah jadi kitorangnyer bisnes partner.. adoii tak ker hampeh namonyer..

Itu yang gua malas nak cerita panjang.. kalau ikutkan hati bukan setakat komunis China tu gua hambat dengan motor kapcai empat lejang.. tapi dengan sahabat handai serta muka-muka poyo yang tak sedar diri nak berkawan dengan diorang tu sekali gua bagi penerajang... bagi gua semua komunis berperangai musibat.. kalau jumpa memang teruk gua lipat.. ada ker elok-elok guanyer selipar raya diorang pegi rembat.. macamana la gua tak hangin satu badan tahap empat..