Friday, September 28, 2012

GUA PUN ADA GAK JET PERIBADI..


PETALING JAYA: Gambar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama beberapa pemimpin Pakatan Rakyat dalam sebuah jet peribadi menjadi satu isu yang kini diperkatakan di internet. Ketika beberapa blogger dan pemimpin Barisan Nasional mengkritik ‘gaya pengembaraan’ mereka, Anwar dan rakan-rakannya menegaskan bahawa tindakan menaiki jet peribadi itu bagi memudahkan perjalanan mereka ke Sarawak dan Sabah.

Gambar tersebut pada mulanya dimuat naik di laman Twitter, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua pada 15 September lalu dan di turut dimuat naik di beberapa laman blog.… - MStar


Kalau satakat naik jet peribadi cabuk.. skru pun dah tercabut sana sini.. lampu brek pun takda.. tak payah ler korang nak memekak.. gua pun tak heran.... lain la kalau diorang tu naik roket peribadi pergi ke bulan atau ke planet Marikh balik hari.. haa itu memang gua ler gua heran dan jeles tahap gaban.... lagi pun yang korang  bising-bising tu sebab Pakcik Nuar tu tak ajak korang.. cuba kalau diajaknyer korang semua tumpang semangkuk naik jet tu pusing-pusing keliling kampung.. dah tu tentu korang semua sonyap....

Yang kompiusnyer bila gua tengok perangai korang yang pelik-pelik ni... apa taknyer.. stakat tengok jet peribadi Pakcik Nuar yang entah apo-apo tu korang dah menggelupor macam ayam kena sembelih.. rasanyer kalau ler korang tengok jet peribadi lampu bulat gua yang gua sorok kat belakang rumah gua tu.. rasanyer mau korang menggelupur separuh koma lima enam hari..

Kalau korang nak tau.. gua ni bukan setakat jet peribadi jer.. keretapi peribadi.. sampan peribadi.. beca peribadi.. kereta kebal peribadi.. lari sampah peribadi.. kapal korek peribadi.. besikal peribadi.. rakit peribadi malah kapal solam peribadi pun gua ada gak tau tak.. cuma gua malas nak cerita jer.. ini pun baru gua cerita sikit jer.. korang semua dah kagum sampai terbeliak bijik mato..

Okey kejap yer.. tetiba plak talipon gua ni berbunyi... ni mesti si Kathy awek gua yang nombor empat tu talipon nak ajak dating tengok wayang kat Alamanda..

"Hello... haa yer saya... err!!.. boleh gua tau sapo yang handal sangat bercakap kat sana tu.. apoooo??.. George Boros.. helikopter.. enam bijik.. power stering.. timing belt enam.. piston empat... okeyy.. okeyy no hal.. cantekkk!!.."

Korang tengok.... belum sempat gua habiskan entri gua ni.. George Boros saudagar duit siling tu dah talipon gua.. katanyer nak bagi gua helikopter peribadi.. buat ronda-ronda kat pasar malam katanyer.. tapi masalahnyer bukannyer sebijik.. ni sampai lima enam bijik.. apo yang gua nak buek dengan helikopter bebanyak tu George Boros oii.. adoii.. 

Biaso la helikopter peribadi 70cc.. naik pun tak bleh ramai-ramai.. tapi sementara gua nak panaskan enjin tu korang tengok ler puas-puas dulu yo..

Kapal solam scorpeng peribadi ni gua boli sekali dengan bodykit ada la dua tiga juta.. adoii!! patut la tak boleh menyolam.. mentol dah terbakar rupanyer.. chehh!!..

Tuesday, September 25, 2012

CAYA LA LU JOSE MUJICA...


MONTEVIDEO: Presiden Uruguay, Jose Mujica, mendapat gelaran unik, el presidente mas pobre (Presiden Termiskin) apabila dia menyumbangkan 90 peratus daripada gajinya kepada rakyat negara itu. Bercakap kepada akhbar Sepanyol, El Mundo, semalam Mujica berkata dia menerima gaji AS$12,500 (RM38,132) sebulan tetapi dia hanya mengambil kira-kira 10 peratus atau AS$1,250 (RM4,575) untuk kegunaan sendiri.

“Ia mencukupi untuk saya dan keluarga, atau saya perlu mencukupkan keperluan dengan gaji sebegitu kerana ramai penduduk Uruguay yang hidup dengan pendapatan jauh lebih kecil daripada itu,” katanya.

 


Selain Mujica, 77, isterinya, Lucia Topolansky, 67, turut menyumbang pendapatannya sebagai senator kepada tabung negara. Pasangan suami isteri itu menetap di sebuah rumah petani di Montevideo. Mereka memiliki seunit kereta Volkswagen Beetle bernilai kira-kira RM6,000. 



Mantan pejuang gerila itu menyertai politik dengan bergabung bersama parti aliran kiri sebelum terpilih sebagai presiden pada 2010. Uruguay menjadi satu daripada negara paling rendah kadar rasuah di Amerika Selatan. Selain digelar Presiden Termiskin, Mujica juga mendapat penghormatan ramai kerana dikenali sebagai Presiden Paling Pemurah. Dia tidak memiliki akaun bank atau hutang, manakala sahabatnya yang paling baik ialah seekor anjing bernama Manuela..- Hmetro

Kenapa ler agaknyer Tuhan tak lahirkan orang macam pakcik Jose Mujica tu kat sini dan menjadikan beliau sebagai Perdana Menteri kat negara kita ni.. mungkin beliau boleh gunakan nama Usup Majid ker.. gua cakap macam ni sebab gua memang teringin sangat nak dapatkan pemimpin yang baik macam tu.. mungkin korang pun harap macam tu jugak.... tapi tak tau ler gua.. kalau ada diantara korang yang berdoa kat Tuhan setiap hari mintak agar negara kita ni dipimpin oleh pemimpin kaki sebat.. pantang lepa habis semua nak dirembat..

Dan alangkah bertuahnyer kalau ler semua pemimpin kat negara kita berperangai mulia macam pakcik Jose Mujica tu.. pemimpin yang mendahulukan rakyat dari diri sendiri.. pemimpin yang tak mengumpul harta untuk anak bini serta kroni.. kalau ada la pemimpin macam ni.. gua rasa pak menteri kita pun dah tak perlu nak bersusah payah berkempen siang malam kehulu-kehilir sampai keluar anak tekak.. merayu sampai berguling-guling mintak simpati.. tolonglah undi kami untuk sepenggal lagi..

Gua tau.. itu semua hanyalah impian dan angan-angan.. sesuatu yang mustahil nak dicapai tangan.. sebab setakat ni tak nampak lagi bayangan pemimpin baik yang macam tu kat negara kita ni.. tapi tak tau ler kalau kat tempat korang ada plak pemimpin berjiwa rakyat macam pakcik Jose Mujica tu.. yang sanggup berikan 90 persen daripada gajinya kat korang sebagai buah tangan..

Tapi kalau pemimpin kaki belit.. kaki komisen.. kaki kelepet.. kaki ampu.. kaki gaduh.. kaki demo.. kaki bertekak.. kaki report.. kaki awek.. skandal tak habis-habis.. gua rasa tak payah cerita ler..  kedekut lagi ada.. jangankan potong gaji.. yang ada pun tak cukup.. mintak ditambah lagi ada.. walaupun harta pusaka banyaknyer luar biasa.. dan bila disuruh istiharkan harta ada jer alasan dan sekatan.. katanyer itu semua rahsia negara dan jugak untuk keselamatan..

Kalau tak percaya cuba korang mintak semua pemimpin kita tu potong diorang punya gaji.. tak kira ler diorang tu wakil rakyat ataupun Perdana Menteri..  okey la tak payah potong gaji.. cukup ler mintak potong diorang punya elaun.. tak payah banyak sampai 90 persen macam pakcik Jose Mujica tu.. takut nanti ada plak yang kena sakit jantung.. cukup ler 10 hingga 15 persen jer.. haa!! kita tengok macam mana pemimpin kesayangan kita tu melenting dan bersilat.. silap-silap bleh berperang tu..

Gua bukannyer tak nak kayo macam korang.. nak jet kehulu kehilir.. tapi nak buek apo harta bertimbum.. bukannyer bleh bawak ke lubang kubur..

 Nak jual tak laku.. maka terpaksa ler gua pakai kereta sampai lunyai...

Nampak jer buruk ni tapi dia punya enjin gua dah kasi upgrade tau tak.. gua pakai enjin jetski.. stakat satu lapan tu takda masalah ler.. Camno pun biar motor buruk jangan perangai buruk..

Apo korang ingat sonang ker nak jadi menjadi Presiden ni.. sebelum masuk opis kena pegi bajak sawah dulu.. lepas ni nak pegi menoreh getah plak..


Friday, September 21, 2012

CILAKAK LU NAKOULA...


California: Seorang aktivis Koptik Kristian Amerika Syarikat mendedahkan ditipu produser filem anti-Islam mengenai kandungan sebenar produksi berkenaan yang mencetuskan bantahan di seluruh dunia. Studio televisyen milik Joseph Nassralla di California digunakan Nakoula Basseley Nakoula membuat filem Innocence of Muslims.

Dalam kenyataan dalam blog, Nassralla, pengasas kumpulan Media for Christ, berkata beliau menjadi mangsa ketika ini selepas Nakoula mengubah kandungan filem itu. Nassralla berkata, dia dihubungi tahun lalu oleh Nakoula yang memberitahu rancangan membuat program penindasan Kristian di Mesir.

Dalam satu kenyataan, Nassralla berkata, dia diberitahu Nakoula, filem itu akan diberi nama Desert Warrior dan menceritakan budaya penduduk padang pasir..... - BHarian..


Cilakak lu Nakoula.. disebabkan lu punyer filem sampah Innocence of Muslims tu satu dunia jadi kecoh.. bukan stakat berdemo sambil bawak sepanduk jer.. tapi diorang siap merusuh sambil bakar bendera lagi.. ada yang baling bom.. ada yang baling batu.. baling cat.. bakar tayar.. bakar rumah... nasib baik diorang tak jumpa lu.. kalau tidak dengan basikal-basikal lu diorang bom.. tapi yang sedihnya ramai yang terkorban gara-gara terlalu marahkan perangai lu yang macam lahabau tu..

Memang betul ler lu ni manusia paling hampeh tahap cipan.... akai tarak.. tengok nama pun gua dah tau lu ni memang spesis haprak mengalahkan Drakula.. dah la nama pun lebih kurang sama.. perangai pun lebih kurang jer sengal mengalahkan babon.. sampaikan member kamcing lu si Nassralla tu pun lu kasi  kencing... dah la tu.. skrip filem tu pun sesuka hati je lu ubah suai.. memang dasar jantan tua kaki penipu..

Ikutkan lu pun tak bleh marah bila gua maki hamun lu macam ni.... cuba kalau Nabi dan Tuhan lu kitorang persendakan macam tu.. (tak tau la lu ni ada Tuhan ker tidak)...  gua rasa lu pun akan hangin satu badan macam ni jugak.. siap-siap mau lu ajak berperang...

Dan lu ni pun satu Nassralla.. dulu masa gua offer lu berlakon filem gua Cipan Berantai tu lu tak mau.. bukan main lagi jual mahal.. lu kata filem gua tak urban la.. heroin tak cun la.. bayar ciput la.. sedangkan masa tu lu dah sain kontrak dengan gua.. deposit pun lu dah rembat awal-awal..

Lu tau tak.. kalau ikutkan watak hero.. watak samseng.. watak bapak tiri samseng.. watak nenek angkat samseng.. watak driver lori tangki.. watak awek driver lori tangki.. watak mat rempit.. watak ayam katik serta watak kuda kepang dalam filem tu semuanyer gua nak bagi kat lu.. dan kalau boleh watak sampan dalam filem tu pun gua nak serahkan kat lu jugak... haa.. sekarang hambekk kao!!!.. padan dengan muko lu kena kencing dengan si Nakoula tu..

Wednesday, September 12, 2012

SIASAT.. JANGAN TAK SIASAT..


Umang aii!!.. bukan main banyak lagi lu kelepet Sarip.. sampai beratus ribu.. ini macam tokey boleh domam.. dan bukan stakat domam jer silap-silap buah pinggang pun bleh krem bila baco berita kat bawah ni.. lain kali kalau nak klepet pun beragak ler sikit.. ingat ler gua kat sini..

Perbezaan harga Rapid Intervention Vehicle (RIV) yang diutarakan Sultan Johor Sultan Ibrahim dalam titah baginda Sabtu lepas akan disiasat, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Beliau berkata kementeriannya mengambil secara positif komen tersebut dengan menganggapnya sebagai satu keprihatinan yang ditunjukkan Sultan Ibrahim yang juga Kolonel Komandan Rejimen Gerak Khas.

"Kementerian Pertahanan mengambil maklum terhadap komen baginda dengan cara positif di mana saya sendiri akan lakukan penyiasatan terhadap perbezaan di antara harga RIV yang dianugerahkan oleh Tuanku Sultan Johor berharga RM150,000 berbanding RM690,000 yang dijual oleh pihak pembekal.

"Mungkin terdapat spesifikasi yang berbeda yang akan saya teliti," katanya kepada pemberita ketika mengulas mengenai titah Sultan Johor pada majlis ulang tahun Rejimen Gerak Khas ke-47 di Kem Iskandar, Mersing... - Bernama


Tapi camno pun Sarip lu jangan risau.. sebagai sahabat kamceng gua akan memberi sokongan paling ampuh buat lu.. bukan apo sebenarnyer diorang tu yang tak paham.. biaso la pembangkang diorang mano tau pasal bisnes-bisnes atas angin ni.. yang diorang tau nak membangkang jer.. diorang tak tau kalau ikutkan harga sebenar kereta sorong lapan tayar tu ialah RM3 juta sebijik tak termasuk komisen 30 persen.. tapi dengan kebijaksaan lu.. lu dapat beli dengan harga runtuh.. hanya RM600 ribu jer sebijik termasuk komisen 60 persen.. tak ker hebat tu.. banggonyer gua kat lu Sarip..

Alaa Sarip apa lu takut.. diorang tu cakap jer berbegar.. tapi hado.. memang la diorang tu dapat kereta sorong harga murah.. tapi tengok la spesifikasi macam mano.. kalau stakat kereta sorong tiga tayar..  rim 9 inci pakai plak injin bot sangkut 20bhp.. rantai pun dah berkarat.. timing belt pun dah tercabut.. emm!! gua rasa gua pun bleh dapat murah.. bukan setakat RM99.90 sebijik.... silap-silap bleh dapat lagi murah dari kodai dua hinggit.. siap dengan hadiah gores dan menang lagi..

Sarip.. kalau diorang bising-bising lagi.. lu tunjukkan kereta sorong yang lu beli tu kat diorang… biar diorang terpegun sampai krem rahang bila diorang tengok sendiri akan kehebatan kereta sorong yang lu beli tu.. apa diorang ingat senang ker nak dapatkan kereta sorong lapan tayar dengan harga murah macam tu.. ikutkan tayar sotong dengan rim 38 inci jer dah RM500 ribu.. itu tak masuk lagi injin Skyline GTR 675bhp.. piston sembilan.. aircond lapan.. timing belt tiga.. gearbox enam.. haa tak ker mencecah dua tiga juta hinggit tu..

Tapi kalau diorang masih gak lagi tak percayo.. masih lagi nak mempertikaikan kehebatan lu berniaga atas angin tu.. apakata lu suruh jer diorang panggil juruaudit.. biar diorang kiro sendiri skru tu satu-satu..

* Bagus pak menteri.. siasat jangan tak siasat.. tapi jangan plak yang kaki kelepet tak disiasat.. pemberi maklumat kat Sultan tu plak yang korang carik dan siasat.... atas sebab membocorkan rahsia kerajaan.. perghh!! kalau dapat memang masak ler mamat tu kena lipat..

Friday, September 7, 2012

MERDEKA YANG TAK MERDEKA...

Entah kenapa seminggu dua selepas raya ni kepalo otak gua jadi blur.. secara tak langsung membuatkan idea gua untuk menulis pun turut terbantut.. dah tak tau apa yang nak ditulis.. kekadang tu idea ada mood pulak kureng.. dan bila mood ada idea ada masa plak yang menghalang.. dan bukan tu jer.. semangat merdeka raya gua pun turut sama lesu dan mengendur angkara melihatkan perangai umat M'sia yang sekarang ni dah semakin kelam-kabut.. mengalahkan kapal karam..

Dan gua pun tak tau apa nak jadi dengan negara kita sekarang ni... baik dari bebudak sampai le ke orang tua.. masing-masing berlumba-lumba nak tunjuk lawak mega.. ada yang kibar bendera baru ler... ada yang pijak dan kencing gambar ler.. ada yang mengamok kat majlis open house ler... ada plak yang hampeh sanggup baling kasut kat dalam masjid.. tak ker gilo punya perangai..

Itu tak masuk lagi menengokkan perangai separuh masak orang-orang politik kita yang tak habis-habis berceramok siang malam.. kebanyakan yang kecoh-kecoh tu bukan la hebat sangat pun.. stakat ahli politik suam-suam kuku jer.. tapi bercakap mengalahkan pejuang kemerdekaan.. tapi walaupun gua menyampah dengan orang macam ni tapi tak sanggup plak rasanyer gua nak membuang masa memijak dan mengencing gambar diorang ni.. buat menghabiskan tenaga jer.. kaki ada sakit... daripada gua memijak gambar diorang ni baik gua menari gangnam.. kluar gak peluh..