Khamis, 8 September 2011

BENGAP DAH MACAM KOMUNIS...

KUANTAN 6 Sept. - Masyarakat tidak seharusnya terpedaya dengan 'bukti' yang dikemukakan oleh Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berhubung kenyataan dalam ceramahnya yang mengangkat Mat Indera sebagai hero.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kerdau, Syed Ibrahim Syed Ahmad berkata, Mohamad yang dikenali sebagai Mat Sabu diharap tidak memesongkan fakta dengan merujuk sebuah buku bertajuk Pengukir Nama Johor dengan memaparkan Mat Indera sebagai salah seorang tokoh.

"Kita tidak perlu terpedaya dengan bukti tersebut kerana dalam al-Quran sendiri ada menceritakan mengenai Firaun dan adakah bererti Allah mengiktiraf Firaun sebagai pejuang? - Utusan M'sia

Ini la dia klau jadi pemimpin pakai orang dalam.. orang nak bagi komen dia pun sebok gak nak bagi komen.. walaupun pun stakat komen bebudak sekolah darjah 2 jingga.. itu la klau gua cakap bangang nanti tau plak marah.. macam mana lu bleh jadi ADUN pun gua tak tau.. klau Mat Sabu baca komen lu ni gua rasa mesti dia pun tergelak terguling-guling.. dan tak pasal-pasal lu pun jadi bahan lawak dalam ceramah Mat Sabu..

Gua tau la yang lu beria-ia sangat nak membodek.. itu gua paham.. tapi bila lu membandingkan antara buku Pengukir Nama Johor dengan kitab suci al-Quran.. antara Mat Indera dengan Firaun.. kepalo otak gua jadi musykil.. adakah buku Pengukir Nama Johor tu setaraf dengan kitab suci al-Quran dan kezaliman Firaun sebanding dengan kejahatan Mat Indera..

Kita semua tau.. al-Quran tu adalah kata-kata Allah.. kebenarannyer jelas terbukti.. takda akkk takda ekkk… klau tak percaya bleh gugur iman tu.. manakala buku Pengukir Nama Johor tu adalah tulisan dan pandangan dari seorang yang bernama manusia.. yang kebenaranyer belum tentu lagi 100% benar atau tulin.. nak percaya atau tidak tulisan dalam buku tu tak terjejas pun iman.. dan adakah penulis tu interview Mat Indera secara one by one.. kalau tak siapa perawinyer.. atau hanya stakat dengar cakap orang..

Dan sebagai pemimpin Melayu merangkap ADUN terhebat.. gua nak tanya lu.. apa maknanyer perkataan PENGUKIR.. adik-beradik UKIR atau MENGUKIR tu… biasernyer pengukir tu mengubah sesuatu benda yang tak cantik menjadi lebih cantik dan hebat.. dan ini sebagai contoh ayat..

1. Nuar Mastika yang sedang MENGUKIR nama di persada dunia hiburan dilihat begitu gembira sekali apabila beliau berjaya merangkul 24 award.. termasuk sebagai pelawak paling slapstik di dunia serta anugerah pemandu bas kilang terbaik dalam Pesta Menuai di kampung Titi Gantung semalam..

2. Bekerja sebagai PENGUKIR membuatkan Leman tiada masa untuk berpoya-poya di kelab malam.. malah dengan ketekunan bekerja sebagai PENGUKIR itu.. akhirnyer beliau berjaya MENGUKIR tunggul pokok ketapang di depan rumah beliau menjadi sebuah kapal selam..

dan seterusnyer ayat yang ini plak..

3. Si Ambo telah berjaya MENGUKIR nama sebagai pengganas paling kejam di Kampung Sireh.. apabila beliau dengan begitu cemerlang berjaya membakar reban ayam Pak Bakar.. err!! cuba korang perati.. pelik dan sesuai tak ayat tu..

Itu sebabnyer gua nak tanya lu.. kalau betul ler Mat Indera tu pengganas zalim macam Firaun.. apasal plak dia dipanggil sebagai PENGUKIR.. sepatutnyer beliau tu di masukkan dalam buku PENCONTENG atau PERUNTUH NAMA JOHOR ker.. haa baru ler betul.. dan adakah mamat yang menulis buku Pengukir Nama Johor tu sama sengal dengan si Syed Ibrahim ni… tak tau la gua.. tapi apakata klau gua masukkan nama Mat Komando.. Botak Cin dan Kalimuthu sebaris dengan nama Dr. Mahathir dan Tun Razak dalam buku gua Pengukir Nama Malaysia.. rasa-rasa ada tak yang melenting..

1 ulasan:

  1. adoiii... aiii duk crita ganas orang je ni... ganas orang gemenceh tak nak cerita ke? hahahaha... yang tu lagi ganas siol!!!

    BalasPadam