Jumaat, 9 September 2011

HOREYYY!!... ADIK KOMUNIS DATANG...

KUALA LUMPUR 8 Sept. - Cukai perkhidmatan sebanyak enam peratus akan dikenakan bagi pembelian tambah nilai prabayar serta pek atau kad SIM prabayar bagi semua syarikat telekomunikasi, berkuat- kuasa 15 September ini. Dengan cukai tersebut, pelanggan yang membeli kad prabayar bernilai RM10 perlu membayar RM10.60.

Akta Cukai Perkhidmatan 1975 memperuntukkan syarikat-syarikat telekomunikasi mengenakan levi cukai perkhidmatan pada kadar semasa untuk perkhidmatan telekomunikasi termasuk perkhidmatan prabayar mudah alih. Cukai itu sama dengan levi cukai perkhidmatan bagi pembelian makanan dan minuman daripada restoran dan hotel.. - Utusan M'sia

Tengah gua syok relaks sambil mengusya beberapa orang awek cun yang dok lalu lalang.. tetiba gua dikejutkan dengan satu sms... RM0. EFFECTIVE 15/9/2011, prepaid reloads and prepaid SIM packs will be charge 6% sevice tax. Please visit digi.com.my for more info.. apolagi tanpa berlengah terus badan gua menggigil menahan marah.. nasib baik gua tak bertukar jadi hulk.. klau tak mau habis lori pickup ada kat tepi ni gua karate....

Nahh!! hambik kao... padan muko kita semua.. termasuk ler dengan gua sekali yang pakai prepaid ni haa... tu la dok sebok bertekak bertegang urat dan banting sana banting sini.. bercakar pasal komunis siang malam sampai lupa diri.. hinggakan adik komunis si kapitalis tu datang menyerang menaikkan cukai perkhidmatan telekom pun kita tak perasan...

Ini la rupanyer hasilnyer Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang dok dibanggakan tu.. rupanyer ETP penipu saja nak mencekik darah rakyat dan dah mengalahkan komunis lahanat... nasib baik besok tak mengundi.. klau tak mau pagi-pagi lagi gua dah tercongok kat peti undi nak memangkah parti tapai pulut.. nak mengharapkan parti pisau getah bersilang.. hadooo... talak untung.. klau stakat nak jadi pemimpin.. bermesyuarat sana-sini siang malam.. semata-mata nak menaikan cukai dan harga barang.. atok gua pun bleh pemimpin..

Tapi entah-entah diorang ni sajer kut dah berpakat dengan tokey talipon.. sajer nak menggertak menaikkan cukai perkhidmatan.. bila orang ramai bising-bising memekak.. lalu hero pun datang mencelah kasi settle serta membatalkan kenaikan cukai tersebut dan tetiba para pengampu dan kaki bodek pun kluar dari sarang.. dan terus mengucapkan ribuan terimakasih kat hero yang begitu perihatin dengan kesusahan rakyat.. kerana sanggup membatalkan kenaikkan cukai terebut.. dan kita pun tersenyum hingga pangkal telinga dan terus bertekak dan bertegang leher untuk isu yang lain plak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan