Friday, July 31, 2015

MARAHHHH.. BENCIIIII... MELUATTT!!!..


Pendedahan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mendakwa sejumlah RM2.67 bilion dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bukanlah isu besar, kata Datuk Seri Azalina Othman Said.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata tiada salahnya seseorang menerima pemberian wang sebanyak itu asalkan mendapat kebenaran penerima dan tidak menafikan hak mereka yang patut menerimanya. 


“Bagi saya kalau orang derma duit kat saya suruh jaga anda semua dan simpan atas nama saya, itu hubungan saya dengan penderma… apa salahnya. - TheM'sianInsider


BOSAN.. MARAH... KELIRU.. BENCI.. MELUAT... MENYAMPAH.. BEBULU.. SEDIH.. PILU.. HANGIN.. GERAM.. SAKIT HATI.. DLL

Itulah perasan gua sekarang ni bila melihat keadaan politik negara kita yang semakin tunggang langang.. huru-hara.. haru-biru.. kelam kabut.. hingga ekonomi pun dah jatuh merudum hingga ke tahap hilang akal.. kena plak dipegang dan diuruskan oleh orang-orang bingai.. bangang.. poyo.. kaki ampu.. kaki bodek.. kaki kipas.. kaki belit.. kaki kelepet.. lagi la buat darah gua mendidih.. kalau gua tak sabar dah lama gua bertukar jadi hulk..

Gua rasa korang pun turut sama merasai apa yang gua rasakan sekarang ni.. tapi tak tau la gua kalau ada plak diantara korang yang berasa bangga dapat pemimpin yang huru-hara macam sekarang ni.. siap buat sujud syukur.. itu gua tak bleh nak cakap apo la..

* Bila rakyat dah hilang keyakinan dan kepercayaan.. korang lantik la sapa pun jadi menteri.. rakyat dah tak kisah pun.. hasilnyer tetap sama.. pusing-pusing rakyat jugak yang susah.. rakyat jugak yang kena.. rakyat jugak yang menderita.. yang pak menteri sedap-sedap tidor berkeruh kat rumah sambil bermimpi mengira untung.. phuiii!!