Tuesday, June 26, 2012

SAPER PLAK SI MANJI NI..

KUALA LUMPUR  - Berjaya Books Sdn Bhd, pemilik kedai buku Borders, dan dua yang lain, Isnin mendapat kebenaran Mahkamah Tinggi untuk mencabar tindakan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) merampas buku kontroversi tulisan Irshad Manji daripada sebuah kedainya.

Hakim Datuk Rohana Yusuf meluluskan permohonan semakan semula penghakiman yang dikemukakan Berjaya Books, Pengurus Besar Operasi dan Barangan Borders Fung Wye Keong dan Pengurus Stor kedai buku Borders di The Gardens di Mid Valley City, Nik Raina Nik Abdul Aziz.

Hakim berkenaan, yang membuat keputusan itu dalam kamarnya, juga menolak bantahan awal terhadap permohonan itu oleh Jabatan Peguam Negara.. - Bernama


Gua mengaku.. gua memang tak kenal langsung dengan si Irshad Manji ni.. jangankan kluar dating.. buku beliau tu pun satu hapah gua tak pernah baco.. bukan tu jer.. rumah minah ni pun gua tak tau kat mana.. tapi berdasarkan dari siasatan spy Penanggah... minah lesbian yang berfahaman liberal ni rupanyer adalah perjuang hak LGBT yang agak kental.. patut ler minah ni buat tak tau jer maso spy Penanggah try nak masuk line mengurat beliau kat pasar malam Keramat minggu lepas.. adoii!! rugi kau Manji..

Mengikut cerita sepupu tiri mak sedara jiran gua.. minah ni jugak adalah presiden organisasi Projek Ijtihad.. sebuah organisasi yang beliau tubuhkan bagi mempromosikan tradisi berpikir kritis.. perdebatan dan perbedaan pendapat dalam Islam.. yang bergerak di antara jaringan reformis muslim dan bukan muslim... maka tak heran ler kunjungan beliau ke Jakarta sebelum ni untuk diskusi buku Allah, Liberty and Love mendapat bantahan orang kat sana.... dikatakan jugak sewaktu di sana beliau telah didampingi oleh Ulil Abshar Abdalla.. Guntur Romli.. Goenawan Mohamad serta geng Jaringan Islam Liberal yang lain... 

"Kalau memang benar Kaum Luth diazab kerana lesbianisme, kenapa Allah tidak menurunkan azab yang sama di zaman sekarang?" merapu si Ulil di tweeter mempertahankan kedatangan pejuang gerakan LGBT itu ke Jakarta...

"Mengapa Nabi Muhammad s.a.w memerintahkan pasukan tenteranya mengusir Yahudi.. padahal al-Quran diturunkan kepada Nabi Muhammad s.a.w sebagai petunjuk kasih sayang?".. malah si Manji juga tak rela jika Yahudi dikatakan pengganas yang menentang Islam. “Apa buktinya,” tanya si Manji..



Pertanyaan si Manji tersebut membuatkan pak guru terkedu.. lalu mengusir beliau dari madrasah tersebut.. dan selama dua puluh tahun berikutnya, si Manji hanya mempelajari Islam melalui buku di perpustakaan dan tutor bahasa Arab... disebabkan rasa tak puashati kerana diusir dari Madrasah.. serta banyak persoalan-persoalan yang masih belum terjawab membuatkan beliau meluahkannya dalam buku The Trouble With Islam Today... (sorry la buku ni pun gua tak baco lagi..)

Yang paling hampeh.. Si Manji yang mengaku banyak dipengaruhi oleh pemikiran Salman Rushdie penulis Ayat-Ayat Setan itu turut meragui akan ketulenan kitab suci al-Quran dan serta mendakwa bahawa Nabi Muhammad s.a.w juga pernah menerima wahyu berupa ayat-ayat setan..

“Sebagai seorang pedagang buta huruf, Muhammad bergantung pada para pencatat untuk mencatat kata-kata yang didengarnya dari Allah. Kadang-kadang Nabi sendiri mengalami penderitaan yang luar biasa untuk menguraikan apa yang ia dengar. Itulah bagaimana ”ayat-ayat setan” – ayat-ayat yang memuja berhala – dilaporkan pernah diterima oleh Muhammad dan dicatat sebagai ayat otentik untuk al-Quran. Nabi kemudian mencoret ayat-ayat tersebut, menyalahkan tipu daya setan sebagai penyebab kesalahan catat tersebut. Namun, kenyataan bahwa para filosof muslim selama berabad-abad telah mengisahkan cerita ini sungguh telah memperlihatkan keraguan yang sudah lama ada terhadap kesempurnaan al-Quran.”  (Beriman Tanpa Rasa Takut: Tantangan Umat Islam Saat Ini, hal. 96-97).. - sumber voa-islam.com

Tapi yang membuatkan gua kompius tentang kes yang berlaku di Mid Valley ni ialah.. yang menjual buku tu si Borders (mungkin korang pun dah tau saper Berjaya Books tokey si Borders tu).. dan yang menterjemah dan menerbitkan buku tulisan si Irshad Manji tu plak si ZI Publications.. alaa syarikat anak Zaid Ibrahim Presiden Parti KITA tu.. tapi kalau dipikirkan apsal plak budak jaga kedai tu yang kantoi dan didakwa.. bukan ker budak tu cuma pekerja yang makan gaji... sedangkan tokey Borders dan boss ZI Publications syok-syok melepak kat rumah kira duit sambil layan bola.. tak ker gila... adoii pening.. pening..


Cun gak minah ni tapi sayang lesbian ler plak.. cehh!!

Wednesday, June 20, 2012

CUKUP-CUKUP LE TU ASSAD..



Boleh dikatakan setiap hari kat TV mahu pun disuratkhabar kita dihidangkan dengan berita dan kisah konflik yang begitu brutal.. sadis serta kejam yang sedang berlangsung di Syria karang ni..  sampai kita yang membaca dan menonton pun turut sama jadi pening lalat.. dah tak tau nak sokong yang mana.. dan kita pun jadi keliru.. mana satu la geng jahat dan mana satu plak team baik... yang dia ni kata puak ni jahat.. pengganas ler.. al-Qaeda ler... yang dia ni plak kata puak ni zalim.. kaki kencing ler.. kaki kelepet ler.. tapi yang hampehnyer rakyat ler yang jadi mangsa..

Dan kali ni gua ingin berkongsi kisah konflik di Syria ni dengan korang.. dan gua harap artikel dari www.voa-islam.com ni sekurang-kurangnyer dapat memberi kita serba sedikit pencerahan tentang apa sebenarnyer yang berlaku disana.. camno pun gua mintak maap kerana artikel yang gua copy paste ni ditulis dalam bahasa Indonesia.. kalau ada sesapo yang tercedera atau terkehel lidah semasa membaca artikal ni gua mintak maap bebanyak la yer.. dan kerongkong gua pun dua tiga kali gak krem semaso membaca artikel ni..

Melongok Kesesatan Nushairiyah, Sekte Syi'ah Ekstrem di Suriah (Syria)

Tidak banyak kaum muslimin yang tahu peristiwa yang terjadi di Suriah (Syria). Banyak diantara kaum muslimin yang menyangka kebiadaban rezim Suriah tersebut semata-mata didasari oleh kepentingan politik untuk menyelamatkan kekuasaan rezim Partai Ba’ts, partai sosialis yang telah mengcengkram rakyat Suriah selama puluhan tahun dengan kekuatan senjata.

Kebiadaban rezim Baath di Suriah sesungguhnya juga dilator-belakangi oleh faktor ideologi dan agama. Dalam hal ini, Partai Baath telah didominasi oleh kelompok Nushairiyah sejak era Hafizh Al-Asad.

Kelompk Nushairiyah merupakan bagian dari sekte Syi’ah ekstrim yang telah dihukumi murtad dari Islam oleh seluruh ulama kaum muslimin. Jadi, rezim Syi’ah Ekstrim, kini tengah mempertontonkan kebiadabannya kepada mayoritas rakyat yang beragama Islam, Ahlus Sunnah wal Jamaah. Demonstrasi damai versus kebiadaban militer di Suriah sejatinya adalah pertarungan dua agama: Islam versus Nushairiyah.

Tidak heran, bila Iran yang beragama Syi’ah Imamiyah (bisa juga  disebut Syi’ah Itsna Atsariyah atau Syi’ah Ja’fariyah) getol memberi dukungan militer, politik, dan ekonomi kepada rezim Syi’ah Suriah. Dua Syi’ah ekstrim telah bertemu untuk menghabisi musuh bersama -- mayoritas rakyat Suriah yang beragama Islam aliran Ahlus Sunnah.

Bila ditambah kekuatan Syi’ah Lebanon (dengan milisi Hizbul Laata – plesetan dari nama sebenarnya, Hizbullah), kekuatan Israel, dan Kristen Libanon yang juga memusuhi Ahlus Sunnah, maka rakyat Sunni Suriah tengah terkepung dari segala penjuru.

Umat Islam sedunia sudah seharusnya terus memberi dukungan kepada perjuangan rakyat Suriah, sebagaimana dukungan mereka kepada perjuangan rakyat muslim Mesir, Tunisia, dan Palestina. Para ulama dan tokoh umat Islam wajib membongkar kedok rezim Nushairiyah Suriah, sehingga wala’ dan bara’ kaum muslimin semakin jelas.

Fatwa Ulama soal Nushairiyah


Berikut ini fatwa ulama Islam yang menjelaskan hakekat kelompok Nushairiyah dan Partai Baath.
Nushairiyah adalah salah satu kelompok Syi’ah ekstrim yang muncul pada abad ketiga Hijriyah.

Berbagai aliran keagamaan yang kafir seperti Bathiniyah, Ismailiyah, Budha, dan sekte-sekte kafir yang berasal dari agama Majusi masuk bergabung ke dalam kelompok Nushairiyah. Adapun Nushairiyah banyak terdapat di Suriah dan negara-negara yang bertetangga dengan Suriah.

Nushairiyah menisbatkan kelompoknya kepada seorang yang bernama Muhammad bin Nushair An-Numair, yang mengklaim dirinya sebagai nabi dan menyatakan bahwa Abul Hasan Al-Askari – Imam ke-11 kelompok Syi’ah – adalah tuhan yang telah mengutus dirinya sebagai nabi.

Ajaran agama Nushairiyah tegak di atas dasar akidah yang rusak dan ritual-ritual ibadah yang usang hasil pencampur-adukkan dari ajaran Yahudi, Nasrani, Budha dan Islam. Diantara akidah sesat kelompok Nushairiyah adalah:

    •    Kultus individu yang ekstrim terhadap diri sahabat Ali bin Abi Thalib dengan meyakini beliau adalah Rabb (Tuhan yang Maha Menciptakan, Maha Mematikan, Maha Memberi rezeki, Maha Mengatur alam), Ilah (Tuhan yang berhak disembah), dan Pencipta langit, bumi, dan seluruh makhluk. Diantara bentuk penyembahan mereka kepada Ali bin Abi Thalib adalah semboyan agama mereka:

“Tidak ada Tuhan yang berhak disembah selain Haidarah (seekor singa, julukan Ali) kesatria yang terpercaya.


Tiada hijab (penghalang) atasnya kecuali Muhammad Ash-Shadiq Al-Amin (yang jujur lagi terpercaya).


Dan tiada jalan menujunya kecuali Salman Dzul Quwwatil Matin (pemilik kekuatan yang perkasa).


    •    Mereka meyakini reinkarnasi, yaitu meyakini bahwa jika seoang manusia meninggal dunia, maka ruhnya berpisah dengan jasadnya dan memasuki jasad makhluk lain, baik jasad manusia maupun hewan, sesuai amal perbuatannya.

    •    Diantara pokok ajaran akidah mereka yang sangat mengakar kuat adalah kebencian dan permusuhan yang sangat keras terhadap Islam dan kaum muslimin. Sebagai bentuk permusuhan dan kebencian mereka kepada Islam, mereka menjuluki sahabat Umar bin Khathab dengan julukan Iblisul Abalisah (rajanya para iblis). Adapun tingkat iblis setelah Umar, menurut keyakinan mereka, adalah Abu Bakar kemudian Utsman.

    •    Mereka mengharamkan ziarah ke makam Nabi Muhammad Saw karena disamping makam beliau Saw terdapat makam sahabat Abu Bakar As-Shiddiq dan Umar bin Khathab.
Pada zaman dahulu keberadaan agama sesat Nushairiyah ini terbatas pada sebuah tempat di negeri Syam dan mereka tidak diberi peluang untuk memegang posisi dalam bidang pemerintahan maupun bidang pengajaran, berdasar fatwa Syaikhul Islam Ibnu Taimiyah.

Keadaan itu terus berlanjut sampai akhirnya penjajah Perancis menduduki negeri Syam. Perancis memberi mereka julukan baru “ Al-Alawiyyin (keturunan atau pendukung Ali bin Thalib), memberi mereka kesempatan mendiami seantero negeri Syam, dan mengangkat mereka sebagai pemegang jabatan-jabatan penting dalam pemerintahan penjajah Perancis di Syam.

Adapun pendapat para ulama Islam tentang kelompok Nushairiyah, telah menyatakan Nushairiyah adalah kelompok yang telah keluar dari Islam (murtad), karena agama mereka tegak di atas dasar syirik, keyakinan reinkarnasi, pengingkaran terhadap kehidupan setelah mati, surga, dan neraka. Syeikh Ibnu Taimiyah telah ditanya tentang status kelompok Nushairiyah, maka beliau menjawab:

“Kelompok yang dinamakan Nushairiyah tersebut dan seluruh kelompok Qaramithah Bathiniyah (salah satu sekte Syi’ah yang ekstrim) yang lain adalah orang-orang yang kekafirannya lebih parah dari kekafiran kaum Yahudi dan Nasrani. Bahkan kekafirannya lebih berat dari kekafiran kebanyakan kaum musyrik.

Bahaya mereka (kelompok Nushairiyah dan Qaramithah Bathiniyah) terhadap kaum muslimin lebih besar dari bahaya kaum kafir yang memerangi Islam, karena mereka menampakkan dirinya sebagai orang-orang Syi’ah yang loyal kepada ahlul bait di hadapan kaum muslimin yang bodoh, Padahal sejatinya, mereka tidak beriman kepada Allah, Rasul-Nya, Kitab-Nya, perintah, larangan, pahala, siksa, surga, neraka, maupun seorang rasul  sebelum Nabi Muhammad Saw.


Mereka juga tidak mengimani adanya ajaran rasul dan agama samawi terdahulu apapun. Mereka hanya mengambil sebagian firman Allah dan sabda Rasul-Nya yang dikenal di kalangan ulama Islam, lantas mereka melakukan ta’wil sesat yang mereka ada-adakan dan mereka klaim sebagai ilmu bathin.”


Syaikh Ibu Taimiyah melanjutkan jawabannya, “Sudah diketahui bersama bahwa pesisir pantai negeri-negeri Syam jatuh jatuh ke tangan pasukan Nasrani (tentara Salib) dari arah mereka (kelompok Nushairiyah). Mereka selalu membantu setiap musuh Islam. Menurut mereka, diantara musibah terbesar yang menimpa mereka adalah kemenangan kaum muslimin atas pasukan Tartar.” (Desas/Hilal Ahmar) - voa-islam.com


Thursday, June 7, 2012

ALAA.. PUJI LER LAGI JOHN MCCAIN...


IPOH 6 Jun - Senator John McCain dan Joseph Liberman bukanlah pemimpin pertama yang memuji pentadbiran Malaysia, sebaliknya ramai pemimpin lain termasuk dari Asia Barat turut mengagumi kejayaan negara.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, Dr. Abdul Qadeer Khan yang dianggap Bapa Saintis Pakistan dalam satu temuramah baru-baru ini turut menyatakan impiannya menjadikan Malaysia sebagai model jika hendak membangunkan Pakistan.


“Ini membuktikan Malaysia disanjungi ramai pemimpin luar negara tetapi malangnya ada pemimpin dan rakyat di negara ini sendiri yang sanggup memburuk-burukkan negara kepada masyarakat dunia," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Perak di sini hari ini.


Beliau mengulas kenyataan McCain yang menyifatkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai seorang reformis hebat yang sentiasa berusaha mempertingkatkan hubungan antara Amerika Syarikat (AS) dan Malaysia ke tahap lebih baik. - UtusanM'sia


Ini la dia masalah orang kita.. suka dipuji dan disanjung... baru kena puji sikit dah lupa diri.. dah kembang lubang hidung sampai jalan pun dah tak betul.. punya ler bangga.. kena plak yang memuji tu orang putih lagi la kembang.. ikhlas atau tidak itu semua tak penting.. yang penting dipuji dan disanjung.. dan yang paling best tu kaki ampu dan kaki bodek tak ketingalan turut sama join skali tompang bangga..

Tapi siapa dia si John McCain ni.. hebat sangat ker mamat ni.. setahu gua si tua ni adalah anak didik si lahabau George Bush dari parti Republikan.. parti yang takda keja lain asyik dok nak berperang jer siang malam.. sampai dunia ni jadi huru-hara.. pantang silap sikit perang.. tergesel bahu sikit perang..

Menurut buku cerita budak tadika.. si McCain ni adalah sorang bekas tentera merangkap juruterbang tentera laut dan beliau turut terlibat dalam perang Vietnam dan pernah menjadi tawanan perang (POW) di sana dari tahun 1967 hingga 1973 setelah kapalterbang beliau di tembak jatuh.. maka tak heran ler kalau tengok muka mamat ni memang muka kaki gaduh dan muka perang..

Dan kalau dah jiwa tu jiwa tentera.. jiwa perang.. dah tentu ler mamat ni jugak pakar perisikan dan pakar psikologi.. maka sebelum datang ke sini dah tentu beliau dan CIA dah mengkaji dulu selok-belok perangai serta kelemahan orang kita ni.. alaa korang sendiri pun pahamkan bagaimana orang kita yang begitu kaya dengan budaya ampu ni akan lemah dengan kata-kata sanjungan dan puji-pujian.. itu sebabnyer si McCain ni tak habis-habis memuji-muji kehebatan pemimpin kita walaupun dia sendiri pun tak berapa nak kenal sapa ler abang Ajib tu.. (tak mustahil mungkin dia pun dah kaji gak akan kelemahan pemimpin kita ni)...

Bagi gua ini semuanyer mengarut jer.. hanya sandiwara.. ini semua puji ada makna.. kira salah satu rancangan Amerika untuk mencarik pengaruh dan rakan strategik dirantau ni bagi mengekang pengaruh dan kekuatan China-Russia yang dilihat sedang memuncak sekarang ni.. lebih-lebih lagi China-Russia adalah sekutu kuat Iran dan Syria dan dengan pujian melangit dari si McCain ni tak mustahil kita akan termasuk ke lubang perangkap yang beliau pasang.. ingat tiada apa yang percuma dalam dunia ni lebih-lebih lagi ampu dan puji..

Berikut ni adalah komen si Castro dan Hugo Chavez mengenai si John McCain ketika beliau menentang Obama dalam Pilihanraya Presiden AS tahun 2008 dulu..

Menurut jajak pendapat Latinobarometro yang diterbitkan oleh majalah The Economist, banyak warga Amerika Latin yang ingin memilih Obama dibandingkan memilih McCain sebagai presiden AS.
 

Menurut Castro, "Obama tidak diragukan lagi adalah orang yang pintar, berbudaya, dan lebih rapih dibandingkan lawannya dari Republik (John McCain)."  McCain, kata Castro, "sudah tua, suka perang, tidak terpelajar, tidak terlalu pintar dan kondisi kesehatannya buruk."
 

Kalau McCain menang, kata Castro dengan mengutip surat dari Presiden Brazil Luiz Inacio Lula da Silva, "resiko terjadi perang akan berkembang."  Sahabat karib Castro, Presiden Venezuela Hugo Chavez, juga mendukung Obama.
 

Jika Obama terpilih, "Akan ada cahaya kecil di horizon," kata Chavez mengacu kepada hubungan AS-Venezuela.
 

 "Saya berharap Obama sendiri yang akan menyalakan cahaya tersebut," ujarnya sambil memprediksi bahwa Obama akan menjadi presiden kulit hitam pertama AS dan akan menang telak dalam Pemilihan Presiden 2008.
 

Chavez mengatakan dirinya ingin bertemu dengan Obama dengan respek  dan sejajar. Kalau McCain yang menang, kata Chavez, hubungan Venezuela dengan AS akan penuh dengan perjuangan...  - TEMPO

Wednesday, June 6, 2012

SENANGNYER NAK BUNUH DIRI..

PUTRAJAYA: Kadar kematian akibat bunuh diri semakin meningkat di Malaysia, dengan lebih daripada 1,000 orang mati dalam tempoh tiga tahun. Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata nisbah bunuh diri daripada 2007 hingga 2010 adalah 1.3 bagi setiap 100,000 orang.

"Ini adalah berdasarkan angka yang kami perolehi daripada bedah siasat. Kami fikir kes bunuh diri kurang dilaporkan. Kami rasa terdapat kes yang tidak dilaporkan," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Penasihat Promosi Kesihatan Mental di sini.

Daripada 1156 orang yang membunuh diri dalam tempoh tiga tahun, majoriti berusia antara 24 dan 44.. - M'Star

Alaa!!... apo nak diherankan.. tau jer ler orang kita ni kan ramai yang lemah jiwa.. baru kena marah sikit bunuh diri.. kena buang kerja mengamok nak bunuh diri.. gaduh sikit bunuh diri.. merajuk dengan pakwe ugut nak bunuh diri.. pak we lambat stengah minit ugut nak terjun pokok... itu sebabnyer bila frust bercinta ada yang sanggup terjun lombong.. ada yang terjun bangunan.. ada yang gantung diri kat siling.. ada baring kat rel keretapi.. minum racun pun ada gak.. adoii!! gua pun tak tau apo la yang best sangat bunuh diri ni..

Kat kampung dulu ketika zaman gua bebudak.. pun ada gak member gua yang berperangai camni.. gua rasa dekat dua tiga kali gak mamat ni try bunuh diri tapi tak mati-mati dan gua pun tak tau apa masalahnyer sampai sanggup buat keja gila tu.. tapi mengikut gossip-gossip liar yang gua dengar katanyer berpunca dari masalah keluarga... dan setelah mencuba beberapa kali akhir beliau tewas gak dengan meminum asid.. dan itu ler pertama kali dalam sejarah hidup gua pegi menziarahi orang mati bunuh diri.. 

Bagi gua orang yang sanggup bunuh diri ni adalah orang yang pendek akal.. sajer mencarik jalan pintas untuk menyelesaikan masalah... dan gua tak heran dan terkejut dengan kes bunuh diri yang semakin meningkat skarang ni.. apa taknyer kalau kita tengok terutama pada malam minggu ramai anak-anak Melayu kita yang berebut-rebut dan berlumba-lumba nak bunuh diri.. sampai gua pun naik geram dan meluat dengan parangai hamlau diorang.. bagi gua kalau beria nak bunuh diri pun jangan la kecoh-kecoh.. senyap-senyap dah ler..

* Minggu lepas ketika gua balik ke kampung.. gua terserempak ler dengan abang mendiang si Raja tu kat pekan.. (entah tetiba plak gua bleh lupa nama abang si Raja yang mati bunuh diri tu.. mungkin dah lama tak jumpa kut).. borak punya borak rupanyer adik beliau si Ganesan yang sebaya gua tu pun dah meninggal dunia akibat eksiden.. patut ler dah lama gua tak jumpa mamat tu.. kali terakhir yang gua dengar si Ganesan ni dah kahwin dan pindah ke Johor.. 

Tapi sebelum blah abang mendiang si Raja yang mulutnyer berbau todi tu sempat lagi pau gua mintak 50 sen.. nak minum katanyer.. takan la gua nak bagi 50 sen.. lalu gua pun bagi la 2 hinggit.. jangan lu guna duit gua tu beli todi sudah.. doa gua dalam hati..


Adoii boring betul ler.. dah dua jam kitorang cuba bunuh diri tapi tak mati-mati gak.. pinggang kitorang pun dah naik sengal...

 Apo korang ingat senang ker nak bunuh diri ni.. selain jiwa kena berani.. enjin pun kena power dan tangki pun kena isi penuh.. besar modal siut..