Thursday, May 15, 2014

DRAMA ORANG MERAJUK.. TAK BEST LANGSUNG!!


Bekas Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said menarik balik surat peletakan jawatan beliau daripada Umno selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memohon maaf kepada beliau.

Ahmad berkata kepada pemberita di kediamannya di Kemaman, tindakan itu berpunca daripada salah faham berhubung tarikh perkahwinan anak perempuannya yang akan berlangsung 17 Mei ini.


"Kami saling meminta maaf... perdana menteri ingat 10 Mei sudah selesai (perkahwinan anak), tetapi masih ada lagi (majlis) pada 17 Mei.


"Ini melibatkan maruah, saya meletakkan jawatan. Dan akhirnya sebagai pemimpin besar perdana menteri juga akui sama ada sedar atau tidak," katanya.... - TheM'sianInsider


Hahahaahaaaa... ini ler baru dikatakan lawak cipan tahap super.. bila politik dijadikan barang dagangan dan mainan... menjadi tempat untuk berjual beli... berhibur dan berlawak.. dan kita bleh tengok sendiri bagaimana gelagat orang-orang politik separuh masak yang dikagumi ramai ni beraksi dan berdrama.. dengan selamba jer membuat parti politik diorang sendiri macam kelab dangdut.. bleh kluar masuk sesuka hati.. apa!! diorang ingat berpolitik ni macam makan karipap ker..

Tapi tak kisah ler.. nak buat camno.. dah itu jer pemimpin yang kita ada.. tapi sekurang-kurangnyer gelagat manusia-manusia sengal yang sedang mengerumuni dunia politik negara kita sekarang ni.. sedikit sebanyak dapat menghiburkan hati kita semua.. paling tidak pun dapat mengurangkan kegelisahan di jiwa rakyat jelata yang tak sabar-sabar menunggu kedatangan GST tahun depan..

Dan jugak sekurang-kurangnyer drama lawak ni dapat kita jadikan pengajaran.. atau sebahagian dari alam terkambang yang dapat kita jadikan guru.. dan sudah pasti kisah lawak sepanjang zaman ni akan menjadi sejarah dan kisahnyer dapat jadikan sebagai cerita klasik sebelum tidur buat anak cucu kita di kemudian hari.. terimo kasih YB diatas drama Melayu yang tak berapo nak best ni.. Selamat Hari Guru..

Friday, May 9, 2014

SOKONG JANGAN TAK SOKONG..


Kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad semasa perbicaraan bekas Dr Kassim Ahmad pagi ini di Putrajaya bukannya menyokong kenyataan presiden Parti Sosialis Rakyat Malaysia itu sebaliknya atas semangat setia kawan, kata kelab penyokong bekas perdana menteri itu.

Timbalan Presiden Kelab Che Det, Syed Hassan Syed Ali berkata, Dr Mahathir bukannya bersetuju dengan pandangan Kassim sepenuhnya tetapi terkilan dengan cara penangkapan aktivis sosial berkenaan.


“Apa masalahnya Dr Mahathir hadir ke mahkamah beri sokongan kepada Kassim? Berpuluh-puluh pemimpin kanan Melayu ke mahkamah bila Datuk Seri Anwar Ibrahim didakwa kes liwat, satu kes yang cukup jijik.


“Ada juga pemimpin Islam hadir ke mahkamah beri sokongan kepada pihak gereja hendak guna kalimah Allah. Bahkan ada yang sokong pula penggunaan kalimah Allah oleh penganut lain,” katanya menerusi kiriman teks kepada The Malaysian Insider.


Dr Mahathir hari ini dilihat hadir di Mahkamah Tinggi Putrajaya bersama anak perempuannya, Marina untuk memberikan sokongan terhadap Kassim.... blaa.. blaa.. blaa.. - The Malaysian Insider


Betul tu Pak Timbalan Presiden Kelab... sebenarnyer takda salahnyer pun kita ni nak sokong saper.. nak sokong Pak Kassim ker.. nak sokong Tok Det ker.. nak sokong Pak Nuar ker..  nak sokong Abang Ajib ker..  nak sokong Kak Mah ker.. nak sokong Gong Eng ker... nak sokong Bersih ker.. malah nak sokong Mat Indera atau Chin Peng sekali pun.. itu semua tak jadi hal.. bagi gua boleh jer.. hak individu ler katakan..

Begitu jugak kalau korang nak sokong rejim Assad pun boleh.. nak sokong Mursi pun boleh.. nak sokong Al-Sisi pun boleh.... nak sokong Pak Polisi pun boleh.. dan tetiba korang menyampah dengan geng Hamas dan nak support Yahudi Israel pun boleh.. korang bosan dengan Al-Qaeda dan teringin nak sokong Amerika... gua sikit pun tak kisah.. lantak korang ler..

Katakanlah korang tengah bosan... tetiba teragak nak bagi sokongan moral kat mat-mat rempit yang tengah berlumba kat depan rumah.. itu pun tak jadi masalah.... begitu jugak tengok jiran sebelah rumah tengah syok berjudi laga ayam.. dan korang pun berpakat reramai datang berkumpul nak bagi sokongan atas nama semangat kejiranan.. haa itu pun gua takda hal.. silakan.. bab sukan atau hiburan pun sama gak kaedahnyer.. sokong ler mana yang korang suka..

Tapi satu jer.. kalau nak sokong menyokong tu jangan plak terlebih sudu dari kuah.. terlebih lajak dari laju.. kerana nak sangat menyokong sampai dah tak tau mana yang betul mana yang salah... lama-lama nanti yang disokong jadi gilo dan yang menyokong pun sama tompang gilo.. tak ker haru..

Dan berdasarkan kata-kata Pak Timbalan Presiden Kelab tu.. tetiba plak gua teringat satu kata-kata hikmat dari sesorang.. sorri la namanyer gua dah lupo.. katanyer.. TUNJUKKAN SIAPA KAWAN ANDA.. DAN SAYA TAU SIAPA ANDA..

Friday, May 2, 2014

GST MEMBUAT KITO KAYO...


KUBANG PASU 1 Mei - Datuk Seri Najib Razak menegaskan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) merupakan langkah kerajaan untuk memantapkan hasil demi menjamin masa depan negara dan kebajikan rakyat. Perdana Menteri turut menyeru rakyat supaya berfikir secara rasional dan bukan mengikut perasaan berhubung pelaksanaan GST walaupun ada pihak membuat bantahan mengenainya di ibu negara hari ini.

Katanya, GST adalah keperluan supaya negara tidak berdepan himpitan ekonomi pada masa depan yang akhirnya mengundang kesusahan dan penderitaan kepada rakyat.


"Proses ini mesti kita teruskan kerana kalau kita tidak buat perubahan, maka kita akan berdepan himpitan kepada ekonomi yang akhirnya boleh membawa kesusahan dan penderitaan kepada rakyat. Sebab itu GST akan dapatkan hasil yang MANTAP untuk kerajaan...blaa.. blaa.. blaa... - UtusanM'sia


Memang ler  GST tu dapat membawa hasil keuntungan yang super mantap.. itu memang tak bleh dinafikan sebab dah tertulis dalam kitab.. satu keuntungan yang dinanti oleh oleh pak-pak menteri.. anak beranak serta suku sakat yang bekait rapat... alaa.. nanti diorang jugak yang dok sedap menyantap.. melahap apo yang sempat dan tak kira tempat.. sedangkan tanggungjawap sebagai pemimpin tu amat berat.. semuanya nanti akan di persoalkan di akhirat..

Yang kesian rakyat hanya dapat menatap dan terus meratap dengan mulut terkulat-kulat.. macam cicak tertelan ubat.. apo taknyer nak makan pun kena bersukat.. dan kalau ada pun hanya dua tiga kerat yang masih tetap bersyukur kerana di anugerahkan pemimpin yang hebat lagi tepat.. nak cakap pun tak boleh sebab diorang tak tau yang dipuja tu sebenarnyer kaki lipat..

Bilo gua baca berita kat bawah ni tetiba jer darah gua menjadi mampat. kalau dekat mau jer memasing tu gua lipat dan kunyah macam ketupat.. apo taknyer panjang jer akal memasing nak menyembat menyakau duit rakyat.. agaknyer kalau dah dibuat GST nanti lagi ler kepalo otak memasing berputar ligat.. siang malam memikirkan bagaimana agaknyer duit GST yang banyak tu nak di rembat dan dibahagi dua per empat..

Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata rel keretapi menghubungkan KLIA dengan KLIA2 menelan belanja RM100 juta dan pengguna akan dikenakan bayaran RM2 untuk setiap perjalanan.

Hishammuddin ketika ditanya pemberita bagaimanapun enggan menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) berhubung kos tinggi untuk sambungan rel tersebut.

“Sebab ia adalah pengangkutan awam... Saya tidak mahu bertengkar dengan anda,” katanya dengan tegas.

PAC kini sedang menyiasat Malaysian Airports Holdings Bhd (MAHB), sebuah syarikat berkaitan kerajaan, dan pengendalian dalam projek KLIA2 yang berlarutan begiut lama dan kenaikan kos dari RM2 bilion kepada RM4 bilion.. - M'siaKini