Rabu, 3 Mac 2010

EL NINO MEMBUAT GUA DERITA..


DALAM seminggu ni gua tengok cuaca dah tak begitu menentu.. pagi panas petang plak hujan.. petang hujan malam plak panas... ado tu duo tigo hari tak hujan-hujan sampai dio punyer paneh umang aiii bleh tebakar kulit.. bahang semacam.. tetiba malam plak hujan bukan main lebat mencurah-curah.. skali dengan sound effect ribut petir... sampai gua pun tak dapat nak duduk diam.. terpakso mengelak petir kiri dan kanan.... 

Begitu ler keadaan cuaca skrang ni... sampai penyakit selsema dan batuk pun dah datang nak berkawan dengan gua.. tapi gua terima gak la seadonyer.. tu yang buat gua tak berapo sihat skarang ni.. orang kata smuo ni angkara si El Nino.. apo kebondonyer si El Nino tu pun gua tak tau la.. yang gua tau guanyer suara dah tak semerdu dulu.. tapi merdu skit dari suaro itik serati.. 

Ruponyer kat opis gua ni pun ado gak duo tiga orang lagi yang turut terpaut dengan penyakit ni.. nah hambik kao... samo-samo la kito memeriahkan opis ni dan berjaya menselsema dan membatukkan member-member yang lain.. haa lagi ramai lagi bagus mau kosong opis ni.. heheee..

Penyakit batuk dan selsema ni buat gua jadi tak selesa.. otak jadi buntu.. idea pun turut terbantut dan keliru.. sampai gua pun dah tak tau apo yang gua nak merapu kali ni untuk gua nak masukkan dalam blog ni.. ado skali tu gua cubo nak merapu pasal cerito pertarungan antara spiderman dengan babun di Kenya.. mulo-mulo tu ok jer siap dengan special effect mengalahkan cerito Avatar..

Tapi bilo masuk jer babak ganas.. adegan awek spiderman iaitu seekor awek cipan dari Tanzania yang cuba di ngurat oleh seekor babun dari Uganda.. idea gua tetiba terputus.. tak tau apo plak kesinambungan babak tu.. lalu gua pun tak dapat nak teruskan cerito tu.. sampai spiderman dan awek cipan serta babun dari Uganda tu naik geram samo gua.. sampai nak ajak gaduh one by one dengan gua.. sebab tak puas hati gua stopkan cerito diorang.. bagi mengelakkan suasana menjadi lebih ganas dan tegang.. hanya stakat ni jer la nampaknyer yang dapat kongsi dengan korang.. bukan apo sebelum diorang jumpo dan belasah gua kat sini.. baik gua blah dulu..

2 ulasan:

  1. bkn takat lu..batuk n selsema pun cba nak mengorat gua skrg ni..tapi gua tepis2 jgak godaan depa...lu iman tak kuat..sebab tu terpaut dgn godaan depa...baik lu smbung balik cite babun lwn spiderman tu..kalo tak gua antar ilmu santau selsema kat lu..huahuhahuhahua...

    BalasPadam
  2. nak smbung cerito cammano.. babun ngan spiderman pun dah terkono penyakit selsema dan batuk kering.. terpaksa ler gua buat cerito pertarungan laga siku antara naruto sipunden ngan cicakman tujuh episod..

    apo la lu antar santau selsema.. lain kali antar ler santau duit ko.. santau jongkong emas ko baru ler nampak ganass..

    BalasPadam