Jumaat, 5 Mac 2010

MACAM-MACAM HAL (3)


Dunia Makin Panas.. Manusia Pun Makin Ganas..

PETALING JAYA - Genap seminggu selepas kematian Syafiah Humairah Sahari, 3, akibat didera, kita dikejutkan dengan satu lagi kes penderaan yang meragut nyawa seorang kanak-kanak yang lebih muda - baru berusia setahun enam bulan. Bayangkan dengan usia sekecil itu, kanak-kanak malang tersebut, K. Hareswarral mengalami kecederaan serius yang sukar untuk digambarkan dengan kata-kata. Enam tulang rusuknya patah, hatinya pula hancur.. Utusan M'sia..  

APO la nak jadi dengan negara kita sekarang ni pun gua tak tau la.. dah la dunia semakin paneh.. batuk dan selsema gua pun dah semakin bertambah maju.. tapi bilo gua baco jer surat khabar dan tengok berita kat TV perangai orang-orang yang separuh masak ni.. hati jadi paneh naik sampai 125 darjah celcius.. darah dan hingus gua tetiba jadi mendidih mengalahkan gelombang El Nino yang tengah hangat menyerang negara kita sekarang ni..

Yang orang politik lain plak perangainyer.. gua tengok diorang dah macam kat sarkas.. yang terlompat kesana yang terlompat kesini mengalahkan beruk mat yeh.. yang si cipan dari parti Apam Balik plak sebok bersorak dan menunggu sambil memujuk si beruk dari Parti Pulut Panggang yang dok terlompat-lompat tu agar masuk geng diorang plak.. mano tau si beruk yang dok terlompat-lompat tu bleh jadi modal politik diorang plak.. klau ikutkan samo jer 2 kali 16..

Tapi yang paling gua tak bleh terima bilo gua tengok berita kat TV tentang tragedi 2 pembunuhan kanak-kanak yang berlaku dalam minggu ni.. apo lagi guanyer kolestrol dan penyakit sengal tulang pun naik la mendadak hingga mencecah tahap bahaya.. yang paling gua hangin sebab yang kena bunuh tu budak-budak.. umur pun baru 18 bulan dengan 3 tahun.. apo la yang budak-budak tu tau.. yang si sengal tu plak nak tunjuk handal pun dengan budak becik.. 

Kalau rasa diri tu dah handal sangat.. hebat mengalahkan X-Men.. pegi ler fight dengan harimau atau badak air kat Zoo Taiping tu haa.. baru ler gentle one bye one.. ini dengan budak kocik kira tahap bayi.. nak melawan camno.. aiii kalau gua dapat la mamat tu.. mau gua suruh dio baring kat atas jalanraya lepas tu gua suruh sorang-sorang datang kasi tumit dionyer pusat.. haa baru padan dengan dio punyer muko.. tu la dio takdo kojo carik kojo.. cehhh!!!!..

3 ulasan:

  1. kalo gua dpt mamat tu..gua siat-siat kulit dio hidup2..gua lipat lapan bdn dia..gua cungkil biji mata..gua toreh-toreh muko dio..gua bakar tapak kaki dio..haiii..die taktau gua punya kejam lagi ni haa...

    BalasPadam
  2. alaaa stakat camtu x la kejam sngat.. gua lagi kojam.. gua klau dapat mamat tu.. gua karate dionyer urat keting... gua ambik taik kucing gua sumbat dlam dionyer lubang hidung.. bilo tengok dio dah lemah gua pun apo lagi gua kasi kentut laa dionyer muko.. baru dio tau gua lagi sadis..

    BalasPadam
  3. lu mmg sadis..gua bc pun gua dh naik lomah..

    BalasPadam