Khamis, 22 November 2012

M75.. MEMANG POWER..

GAZA – Brigade Izuddin Al-Qassam, sayap militer Hamas, menegaskan bahwa hijaratus sijjil (operasi serangan roket batu – batu sijjil) menang atas ‘amudus sahaab (operasi militer zionis Israel pilar awan). Brigade Izuddin menambahkan dalam pernyataan bahwasanya ia mampu mengguncang situs-situs musuh semenjak awal serangan dengan 1573 lontaran roket dan mortar dan menghantam pesawat tempur, kapal perang, dan kendaran – kendaraannya yang ia gunukan, pada awal dengan roket jarak jauh.

Sebagian memakai roket buatan lokal, yang dapat menjangkau hingga 80 km di Herzilya,  dan dapat mengguncang, untuk pertama kalinya dalam sejarah, Tel Aviv (spring hill) dan Yerusalem serta memaksa komandan penjajah untuk mengangkat bendera putih. Brigade Izuddin Al-Qassam mencatat telah menembakkan, selama pertempuran hijaratus sijjil, 6 roket M75 dan 6 roket Fajr 5... - voa-islam.com


Dalam kita mendoakan kesejahteraan rakyat Palestin yang sedang diasak dengan penuh kezaliman oleh tentera zionis sekarang ni.. gua tau ramai diantara kita yang begitu kagum dengan kehebatan roket M75 milik brigade Izuddin Al-Qassam.. iaitu sayap tentera puak Hamas ni yang dilaporkan telah berjaya menghuru-harakan bandar-bandar di Israel.. hinggakan sistem penangkis Iron Dome Israel pun tak menang tangan nak menangkis kehebatan roket ni..

Malah siren amaran di Tel Aviv dan Jerusalem yang dah 20 tahun tak berfungsi tu juga dikhabarkan terpaksa bekerja keras bagi melaungkan amaran akan bahayanyer roket ni.. bukan tu jer.. Perdana menteri Israel si Benyamin Netanyahu serta beberapa pemimpin zionis Israel lahabau itu juga dikatakan turut sama tanpa segan silu melarikan diri ke dalam bungker serta menyorok celah pintu bagi menyelamatkan diri dari terkena roket ni.. kalau tak mau bersepai diorang tu kena bom..

Mungkin ramai yang tertanya-tanya mengapa ler agaknyer roket tu dinamakan M75... apa hubung kaitnyer huruf dan angka tu pada nama roket tersebut... mengapa tak diletakkan nama yang lebih ganas seperti Kayu Api ker.. Batu Petir ker.. Tapir Berantai ker.. sekurang-kurangnyer nama tersebut dapat jugak menggerunkan urat keting si yahudi zionis.. dan bagi mengelakkan korang bertambah kompius maka terpaksa ler brigade Izuddin mendedahkan akan rahsia nama pada roket M75 tu..

Menurut brigade Izuddin.. sebenarnyer huruf M yang berada pada nama itu adalah diambil dari nama Muqaddimah… ataupun Ibrahim Ahmad Al-Muqaddimah.. yang telah syahid pada Sabtu pagi 8 Mac tahun 2003.. apabila kereta beliau dibedil oleh helikopter Apache Israel.. beliau juga adalah salah seorang yang terlibat dalam menubuhkan gerakan brigade Izuddin Al-Qassam ni selain dari Ahmed Said Khalil al--Ja’bari… iaitu komander tertinggi pasukan ni yang juga telah syahid pada 14 November lepas.. sehari sebelum kita menyambut Maal Hijrah akibat dari serangan jet zionis haram jadah..

Dengan kematian al-Ja'bari ini jugak ler yang membuatkan brigade Izuddin tanpa berlengah terus melancarkan serangan roket kearah wilayah Israel tanpa batas dan membuatkan penduduk yahudi zionis menjadi panik dan kelam kabut.. dengan kekuatan serta semangat baru brigade Izuddin Al-Qassam ini jugak membuatkan tentera zionis terpaksa berpikir sepuluh kali untuk melakukan serangan darat..

Dan apa kena-mengenanyer plak dengan nombor 75 tu.. apasal tak letak nombor yang cantik sikit macam nombor 1 ker.. no 88.. nombor 123 atau paling tidak nombor 2020 ker.. haaa baru ler gempak… tapi camno pun untuk pengetahuan korang.. yang nombor 75 tu pula merupakan simbol dari kekuatan roket tersebut yang mampu menjangkau sasaran sejauh 75 hingga 80 km.. kalau letak nombor 1 korang pikir ler sendiri berapa jauh roket tu bleh pegi.. silap-silap jatuh kat atas kepala sendiri....

 Canggih tu.. roket ni la yang buatkan puak-puak zionis di Israel tak lena tidor.. apa taknyer.. kalau ler kena pintu pagar rumah si Netanyahu mau bersepai siutt..

 Ni baru sikit yang diorang tunjukkan.. sebenarnyer banyak lagi yang diorang simpan dalam stor..

Amender ler.. katanyer Iron Dome korang ni canggih tahap cipan.. tapi setakat mercun roket M75 pun lu tak bleh lawan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan