Khamis, 24 Mei 2012

BETUL JUGAK TU PAK BRAHIM..

Insiden membaling telur dan batu dalam acara melibatkan Pengerusi Bersama BERSIH Datuk S Ambiga di Melaka Sabtu lalu cubaan untuk mensabotaj PERKASA dan Umno, kata Datuk Ibrahim Ali. 

Presiden kumpulan pendesak Melayu itu memberitahu Malaysiakini, ia mungkin usaha sesetengah pihak memburukkan imej PERKASA yang tidak akan sesekali melakukan tindakan ganas itu.

"Kadang-kadang ada orang beli baju-T PERKASA atau uniform dan pakai. Kemudian, apabila sesuatu terjadi, orang ramai terus menyalahkan PERKASA," kata Ibrahim selepas sidang media di Kuala Lumpur hari ini. - M'siaKini


Biaser ler!! nama pun dah pesta... bila dah ramai-ramai berkumpul tu mula la muncul sorang dua Sarip Dol samseng Kampung Dusun yang terlebih lagak nak jadi hero.. yang datang semata-mata nak tunjuk handal walaupun tak padan dengan badan yang kurus kerempeng dan tenaga pun tak berapo nak lalu... bila ramai-ramai dia ler yang paling gagah.. tapi kalau sesorang tau plak kecut menikus.. sampaikan dengan lipas pun takut separuh mati..

Tapi kalau dipikir-pikir.. diulas dan dikupas.. ada jugak kebenaran serta kelogikan akan teori Pak Brahim kita ni.. biaso laa dalam suasana politik negara kita yang tak berapa nak waras sekarang ni.. mungkin jugak ada pihak musuh yang mengambil kesempatan dengan mengupah spy-spy diorang seperti KGB atau CIA menyusup masuk dengan menyamar sebagai tetamu jemputan bagi membuat onar untuk mensabotaj kemeriahan serta kegemilangan majlis bantahan buat si Ambiga tersebut..

Dan kalau berdasarkan pengalaman luas Pak Brahim kita ni yang dah begitu masak dengan sepak terajang dunia politik.. mungkin ada jugak betulnyer dakwaan beliau tu... lagi pun dalam politik ni tidak ada apa yang mustahil..  segalanyer mungkin.. tapi kalau la dakwaan itu betul.. maka betul jugak ler dengan dakwan gang Bersih sewaktu pesta Bersih 3.0 yang lalu dimana ada dua tiga kerat samseng kampung Dusun yang turut sama menyelinap masuk serta menyamar sebagai tukang jahit dan driver lori pikap semata-mata nak membuat onar bagi menjejaskan kemeriahan pesta Bersih tersebut..  adoiii! tetiba plak gua jadi kompiusss!!..

4 ulasan:

  1. gua sama lipas tarak takut la..... tapi kalau sama itu CTkus adalah geli2 manja jer...

    BalasPadam
    Balasan
    1. stakt tkut ngn tikus.. ular.. badak sumbu biawak komodo.. katak puru itu perkara biaso..tp gua dngn sitikus gua x takut cume seram jer.... yg gua paling fobia dengn si ayam goreng.. bila nampak jer ayam goreng badan gua terus jd lomah.. perut pun terus lapar... adoii masalah betul ler..

      Padam
  2. Bia lerr..byk pnyamar sekrang ni..gua pun penah mnyamar jadi lu Penanggah..lepaih tu aku pi pukoi abang cendol tepi sekolah adik aku..teruh abang tu menyumpah..

    "pungkoq ayam punya penanggah!!"

    tak pasal-pasal lu kna tuduh..padahal ni aku pnya angkara..hahahahhahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. patut ler tokey cendol tu bg gua minum free jer seminggu dua ni.. siap bagi duit lg tu..

      Padam