Jumaat, 29 April 2011

LANTIK LER MENTERI SLIM SIKIT..

Adoiii!! lawak betul bilo gua tengok TV malam tadi.. korang bayangkan la sampai malam ni.. kira dah nak masuk 24 jam gua masih lagi tak habis-habis tergelak siut.. sampai nak tercabut anak tekak gua tergelak.. punya la lawak.. tapi gua tergelak bukan pasal tengok Raja Lawak atau cerita Mr. Bean.. dan gua rasa kalau Raja Lawak atau Mr. Bean tengok TV malam tadi… gua ingat diorang pun turut sama berguling-guling tergelak sampai lupa diri..

Gua ni bukan la nak menghina.. tapi cuba la korang pikir.. dalam pada kerajaan dok sebok berkempen suruh kita ni bersenam jaga kesihatan.. sampai ada yang terkehel urat leher sebab bertekak pasal masalah nasik lemak.. tak nak bagi rakyat negara ni gemok gedempol katanyer..

Tapi bila gua tengok Timbalan Menteri Kesihatan bercakap di parlimen kat TV 1 malam tadi.. umang aiiii!! terkejut cipan gua tengok.. bukan main tombam lagi ekau rupanyer.. aduihh!! macam mana ler lu bleh jadi Timbalan Menteri Kesihatan ni.. sedangkan body sendiri pun dah super obes tu.. hahahaa!!

Aiii... dah tak ada orang lain lagi ker kat M’sia ni yang layak pegang jawatan tu.. tolong ler carik yang slim-slim skit klau nak jadi menteri kesihatan tu.. kalau lantik Pasha Sanda jadi Timbalan Menteri Kesihatan pun lagi okey per.. gua rasa mau gak orang dengar klau dia bercerita pasal kesihatan.. ini di lantik minah obes ke kementerian kesihatan... aduihhh!! ini semua bahana terlebih makan nasik lomak la ni kut.. bagi gua klau minah ni dilantik jadi menteri keselamatan dalam negeri lagi sesuai.. silap-silap mau habis gangster KL ni berterabur gigi kena lanyak... hahahaahahaaa!!!!!

"Ekau jangan makan nasik lomak bebanyak.. ekau tengok body akak ni haa.. ini semua angkara makan nasik lomak la ni.." mungkin itu la agaknyer kata-kata nasihat dari Timbalan Menteri Kesihatan kita kepada bebudak tu agaknyer yer..

4 ulasan:

  1. hahahhaha...
    betoi la...cari la yg sesuai sikit utk pgang jawatan ni..ni main rentap je..hahaha..baik lantik gua je..hahhaha...

    BalasPadam
  2. hahaha.. pasha sandha jadik menteri? nonnono!! sudah nanti semua tender hospital jejai pulun.. ehhh.. ini kak senah pernah sampai kampung gua ayer paabas derrr... menyiram air mawar akak sekupu gua tiga TAHUN DULU..kahkahkah

    BalasPadam
  3. poyos gua dah usulkan nama lu kat najib supaya lantik lu jadi menteri kesihatan.. mngkin dua tiga tahun lagi sampai ler surat ofer tu.. tunggu jer ler..

    caya ler lu naze.. x sangka makcik senah tu berani datang siram air mawar kat akak sepupu lu.. err bleh gua tau berapa pinggan nasik minyak makcik senak tu sesah.. huuhuuhuuuu

    BalasPadam
  4. comei pe... sojuk mata momandang....

    BalasPadam