Selasa, 6 Julai 2010

ANTARA KURITA.. JERMAN DAN SEPANYOL..


BERLIN - Sotong kurita yang meramalkan semua perlawanan melibatkan Jerman pada Piala Dunia 2010 dengan tepat, semalam memilih Sepanyol akan memenangi perlawanan separuh akhir menentang Jerman, Khamis ini. Sotong bernama Paul, yang berusia dua tahun dan berasal dari England, bertukar menjadi selebriti selepas membuat tekaan seratus peratus tepat dalam semua lima perlawanan melibatkan Jerman...  - Utusam M'sia


Alaa.. stakat temberang si sotong kurita pun korang nak percaya kerr.. kalau korang nak tau sotong kurita ni la yang pernah kono tangkap 20 tahun lepas pasal menjalankan judi haram teka kacang dalam botol di Zimbabwe.. dan skali lagi si sotong kurita ni cuba plak nak menipu korang pasal piala dunia kat Afrika tahun ni.. amboii!! bukan main sedap lagi sotong kurita ni temberang yang pasukan Sepanyol akan belasah pasukan Jerman.. wooiii sotong kurita ekau hilang akal ker apo.. ekau ingat pemain Jerman tu smua tiang kayu ko?? (dalam nada menjerit sambil mencekak pinggang)..


Tapi menurut satu laporan akhbar Chongkau Post limited edition pagi semalam menyatakan seekor binatang pelik bernama Mucibing.. iaitu musang pulut yang dikacuk dengan cipan dan kambing telah meramalkan pasukan Jerman akan menang mudah dengan mengalahkan pasukan Sepanyol dengan kiraan stright set 28 berbalas 5.. malah menurut Mucibing.. penyerang ekskutif pasukan German iaitu abang Podolski akan turut melakukan lapan hatrik pada perlawanan tersebut.. tidak termasuk 2 hatrik pada waktu rehat dan 3 hatrik lagi pada masa kecederaan..


Menurut Mucibing sewaktu terserempak dengan Spy Penanggah ketika sama-sama beratur membeli tiket  judi bola halal di pekan Golok menegaskan.. bahawa beliau begitu konfiden dengan ramalan beliau tersebut.. malah beliau sanggup bertaruh sebanyak RM15juta ratus 456puluh jika ramalan beliau meleset atau terasar.. malah Mucibing dengan berat hati turut meramalkan bahawa penyerang Sepanyol Febregas dan Puyol akan turut mendapat 5 kad merah dan 7 kad kuning pada perlawan tersebut..


Ramalan Mucibing tersebut juga telah membuatkan pasukan Sepanyol menjadi begitu gementar hingga hilang selera makan...  malah terdapat gossip-gossip liar yang mengatakan Fernando Torres telah terkena cirit-birit peringkat 2 sebaik saja terbaca ramalan si Mucibing tersebut.. malah terdapat beberapa pemain Sepanyol yang diberitakan telah melarikan diri pulang kekampung.. ini membuatkan jurulatih Sepanyol pening kepala dan terpaksa menggunakan pemain jemputan dan pengawal stadium bagi mengelirukan jentera penyerang pasukan Jerman.. 


Malah jurulatih Sepanyol diberitakan terpaksa mengunakan sistem 7-4-2-8 bagi mengekang kemaraan jentera serangan Jerman yang diketuai oleh Hitler yang mengunakan sistem 9-9-2-8.. malah Hitler yang menunggang jentera Ducati 1200cc tanpa diduga telah menggunakan bantuan bomoh voodoo dari Jamaica bagi mengabur pandangan para penonton..


* Camno pun spy Penanggah dengan bantuan Mucibing meramalkan yang pasukan Jerman akan bertarung dengan team Belanda (Orenjus) pada perlawanan akhir nanti.. kalau Jerman kalah gak.. tau la nasib.. sekali dengan Mucibing.. dengan sotong kurita gua libass...

6 ulasan:

  1. hahahaha..skali ramalan si Paul kurita tu btul da...gua gumbira...!!!! Meh kita libas sama-sama mucibing lu tu..kikikiki..

    BalasPadam
  2. cilakaknyer kurita.. gua klau jumpa si kurita ni kat pasar malam Keramat.. tau la nasib.. memang gua kilas tengkok si sotang ni.. habis duit gua bertaruh kat team Zimbabwe RM19puluh juta ratus 12puluh..

    BalasPadam
  3. gua rasa xdan lu nak libas kurita..kurita libas lu ngn tangan lapan dia..yiaaapppp!

    BalasPadam
  4. alaa stakat tangan lapan kurita gua tatak helan.... guanyer tangan pun ado 20ratus... skali gua kasi backhand mau gagap kurita seumur idup.. baru menyesal jadi sotong.. nah terima lah hentakan dari tangan gua yg ke-67.. yeeeeahhhhhh!!!!!

    BalasPadam
  5. gua dan elak hentakan tangan lu tu..sempat jugak gua buat libasan kaki ala kangkung kap kapla lu..paaapppp!!

    BalasPadam
  6. Aduss sakit ketiak gua lu libass.. BERTUKARRR!! skang gua dah bertukar jadi ultraman taro.. nah terimalah percikan bungaapi becahaya laser yg begitu mantap.. kebabommm!!! piong!! piongg!!

    BalasPadam