Selasa, 11 Ogos 2009

GULA HABIS LEEE...


KUALA LUMPUR - Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyatakan rasa amat kecewa berikutan ketiadaan gula di Lembah Klang walaupun dimaklumkan masalah tersebut sudah selesai. - Kosmo


Apo?? Gulo habis.. ni yang buat gua hangin ni.. bilo time nak raya jer.. mulo la itu la yang tak ado.. itu la yang tak cukup.. itu la yang abis.. itu la yang losap.. lepas ni apo lagi yang abis pun gua tak tau laa..  tapi bila lepas raya banyak plak gulo berkeliaran kat pasaran.. lagi satu.. camtu punyer luas ladang tebu kat Cuping tu.. takan gula bleh habis.. apo diorang makan gulo tu macam makan nasik ker..


Untuk mengetahui masalah gula ni lebih jelas lagi.. spy Penanggah pun tanpa belengah lagi terus menalipon Robert Kwok.. sorang tokey gulo merangkap Raja Gula-Gula Asia atau perkataan saintifiknyer King of Sugar Daddy untuk meminta penjelasan beliau dengan lebih lanjut lagi diatas kehilangan beberapo kampit gula di pasaran bebas sejak kebelakangan ni.... tanpa bersikap rasis spy Penanggah pun menalipon orang tuo ni..


"Hello pakcik Robert Kwok apa lu bikin skarang..?" tanya spy Penanggah..


"Haiiyaaa.. apo pasat pagi-pagi buta lu talipon sama gua.. lu sudah hilang akal ka..? olang mau titun pun talak senang.." getus beliau tak puas hati kerana diganggu..


"Bukan apo pakcik Robert.. gua nak tanyo sama lu pasal misteri kehilangan beberapo kampit gula dipasaran sejak duo tigo hari ni.. mentang-mentang ler raya dah dekat suka-suka jer lu kasi sorok itu gula.. ni smuo lu punyer taktik nak naik kan harga gula ler ni... bukan gua tak tau.. ini semuo taktik lamo.. gua pun pernah gak buat benda ni... maso gua nak naik kan harga getah keping dulu.. gua bikin ini macam laa.." 


"Haiyaaa.. lu sudah salah sangko sama gua la... itu smua fitnah dari parti pembangkang untuk menggugat keamanan negara wwooooo..." jelas Robert Kwok tak puas hati..


"Fitnah tengkorak lu la apek.. gua tengah marah ni.. gua punyer suhu badan dah meningkat naik mendadak dah ni.. dah hampir 70 darjah celcius.. tunggu maso jer nak bertukar jadi kelawar.. baik lu bagi tau sama gua.. sapo punyer angkara yang buat gula kampit hilang dipasaran skarang ni.." jerit spy Penanggah separuh geram..


"Betul la.. gua talak tipu.. ini smuo fitnah.. gua bukan Robert Kwok itu Raja Gula-Gula.. lu sudah silap olang wooo.. gua Robert Lam Raja Colok.. itu towkey kodai colok dekat Ampang.. apo lu bising-bising talipon samo gua.. lu mau beli itu colok kaa.. bikin sembahyang.." 


"Alamak.. iyooo koo... kiro gua dah silap orang ler ni.. hello apek.. gua mintak maaf laa.. gua silap orang laa.. gua ingat lu itu Robert Kwok Raja Gula-Gula.. lagi satu gua sembahyang tak pakai colok-colok ni.. lu makan la lu punyer colok bikin nasi goreng.. gua blah dulu.." getus spy Penanggah hampir malu kerana silap orang..


"Hello budak.. lu jangan main-main haaa.. lu jangan rasis sama gua nanti gua hantam sama lu.. helloo.. helloooo... budak... apa pasat lu diam.. sudah mati kaaa... heelllllloooooo...."

2 ulasan:

  1. Aiyyah manyak busyuk la ketiak itu tokey gula2... Bikin gua malah maa... nanti gua kelate dia balu padan dia punya muka maa... psst... psst... gua ada jual itu gula... mulah2 punya...

    BalasPadam
  2. aiiiyaaaa selipar jepun.. jgan itu macam laaa.. lu manyak rasis sama itu apek... nt boleh masuk itu ISA wooo...

    BalasPadam