Jumaat, 21 Disember 2012

NAK SANGAT PERPERANG.. SILAKAN..

SINTOK,  20 Dis – Penyebaran berita palsu mengenai rusuhan kaum di Sungai Petani baru-baru ini boleh mengundang ancaman kepada negara jika tidak dibendung, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini. Timbalan Perdana Menteri berkata perbuatan menyebarkan berita palsu seumpama itu melalui laman sosial menyebabkan rakyat merasa takut dan bimbang.

Kejadian sebenar adalah kes pergaduhan yang telah dibesar-besarkan, katanya pada sidang media selepas mengadakan perjumpaan dengan kira-kira 4,000 penjawat awam Kedah di Universiti Utara Malaysia (UUM) hari ini.


“Apabila ada insiden berlaku diterjemahkan seolah-olah ada pertembungan adalah amat tidak bertanggungjawab,” katanya.


Baru-baru ini tersebar berita mengenai rusuhan kaum dalam laman-laman sosial sehingga menimbulkan keresahan awam dan polis turut menafikan berita palsu itu..... - TheM'sianInsider


Amat malang dan menyedihkan.. setelah selama 55 tahun kita berkumpul dan terjerit-jerit sampai kluar anak tekak merdeka!!.. merdeka!!.. merdeka!!!.. pada setiap malam 31 Ogos di Dataran Merdeka.. rupanyer masih ada lagi sekerat dua manusia bengap yang tak merdeka… yang masih lagi hidup dalam dunia prasangka.. yang sentiasa dibayangi oleh kisah-kisah silam.. sehingga menjadikan tragedi 31 Mei tu sebagai satu beban yang harus dipikul dari jenerasi ke jenerasi..

Memang betul kita pun tak boleh nak menafi dan melupakan sejarah.. tapi jangan ler jadikan kisah kelam tu sebagai satu kongkongan untuk kita sama-sama bangun bagi menjadikan kehidupan kita menjadi lebih baik.. sepatutnyer kita jadikan sejarah tu sebagai satu pedoman atau penunjuk jalan supaya ianyer tak berulang.. dan bukannyer buat keja bangang mengapi-apikan orang ramai dengan isu perkauman yang sempit..

Tapi kalau korang dah beria-ia sangat nak berperang.. berasa diri tu dah handal sangat.. ada ilmu kebal.. ilmu silat.. kung fu mahupun silambam tahap tinggi mengalahkan Naruto Sipunden.. serta boleh menahan parang.. kayu dan bom... haaa itu tak dapek la gua nak cakap apo.. sila la ke dopan.. mana ler tau perjuangan jihad korang mempertahankan kesucian mat-mat rempit yang kalah berlumba tu akan diberkati Tuhan...

Tapi kalau stakat nak buat kecoh.. berani pun kerana ramai.. dan baru kena hambat sikit dengan bom asap FRU korang dah lari tak cukup tanah.. baik tak payah.. korang simpan jer ler korang punya silat.. kung fu ataupun silambam korang tu dalam almari..  bukan apo.. gua rasa bukan gua sorang jer tengok menyampah.. orang lain yang tengok pun sama tumpang sekaki sakit jiwo..

3 ulasan:

  1. sdr penanggah,

    menurut imformer gua kat SP, memang ado gaduh tu.
    tapi kes kocik jo.... ala kes curik ayam katek...
    tu pun maso main bola...

    biaso le, kalu dapek kek orang politik...
    panjang ler citernyer...

    BalasPadam
  2. memang pun. kalau ikutkan dari kbar angin memang ramai yang cedra.. ada yg parah.. ada yg cdera ringan.. ada yang cdera ala kdar.. ada yg terplosok bawah rumah.. ada yg tersngkut ats pokok.. ada yg terplnting bawah jengkaut.. yg kena lanyak dengn lori tangki 12 tayar pun ada gak.. kira macam2 ler yg gua dengar.. memng ngeri btul..

    BalasPadam
  3. BUKAN CURI AYAM KATEK..cURI BASIKAL JA...TU pun nak bawa geng pi gaduh..yg mamat tu pun..curi la kereta lambhogini ko...Ferrari ka..baru la berbaloi...

    Apala..tak pasal-pasal tasek gelugor kena tempias sama...cinabeng betoi pncurik basikal itu..hahah

    BalasPadam