Selasa, 26 Jun 2012

SAPER PLAK SI MANJI NI..

KUALA LUMPUR  - Berjaya Books Sdn Bhd, pemilik kedai buku Borders, dan dua yang lain, Isnin mendapat kebenaran Mahkamah Tinggi untuk mencabar tindakan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) merampas buku kontroversi tulisan Irshad Manji daripada sebuah kedainya.

Hakim Datuk Rohana Yusuf meluluskan permohonan semakan semula penghakiman yang dikemukakan Berjaya Books, Pengurus Besar Operasi dan Barangan Borders Fung Wye Keong dan Pengurus Stor kedai buku Borders di The Gardens di Mid Valley City, Nik Raina Nik Abdul Aziz.

Hakim berkenaan, yang membuat keputusan itu dalam kamarnya, juga menolak bantahan awal terhadap permohonan itu oleh Jabatan Peguam Negara.. - Bernama


Gua mengaku.. gua memang tak kenal langsung dengan si Irshad Manji ni.. jangankan kluar dating.. buku beliau tu pun satu hapah gua tak pernah baco.. bukan tu jer.. rumah minah ni pun gua tak tau kat mana.. tapi berdasarkan dari siasatan spy Penanggah... minah lesbian yang berfahaman liberal ni rupanyer adalah perjuang hak LGBT yang agak kental.. patut ler minah ni buat tak tau jer maso spy Penanggah try nak masuk line mengurat beliau kat pasar malam Keramat minggu lepas.. adoii!! rugi kau Manji..

Mengikut cerita sepupu tiri mak sedara jiran gua.. minah ni jugak adalah presiden organisasi Projek Ijtihad.. sebuah organisasi yang beliau tubuhkan bagi mempromosikan tradisi berpikir kritis.. perdebatan dan perbedaan pendapat dalam Islam.. yang bergerak di antara jaringan reformis muslim dan bukan muslim... maka tak heran ler kunjungan beliau ke Jakarta sebelum ni untuk diskusi buku Allah, Liberty and Love mendapat bantahan orang kat sana.... dikatakan jugak sewaktu di sana beliau telah didampingi oleh Ulil Abshar Abdalla.. Guntur Romli.. Goenawan Mohamad serta geng Jaringan Islam Liberal yang lain... 

"Kalau memang benar Kaum Luth diazab kerana lesbianisme, kenapa Allah tidak menurunkan azab yang sama di zaman sekarang?" merapu si Ulil di tweeter mempertahankan kedatangan pejuang gerakan LGBT itu ke Jakarta...

"Mengapa Nabi Muhammad s.a.w memerintahkan pasukan tenteranya mengusir Yahudi.. padahal al-Quran diturunkan kepada Nabi Muhammad s.a.w sebagai petunjuk kasih sayang?".. malah si Manji juga tak rela jika Yahudi dikatakan pengganas yang menentang Islam. “Apa buktinya,” tanya si Manji..



Pertanyaan si Manji tersebut membuatkan pak guru terkedu.. lalu mengusir beliau dari madrasah tersebut.. dan selama dua puluh tahun berikutnya, si Manji hanya mempelajari Islam melalui buku di perpustakaan dan tutor bahasa Arab... disebabkan rasa tak puashati kerana diusir dari Madrasah.. serta banyak persoalan-persoalan yang masih belum terjawab membuatkan beliau meluahkannya dalam buku The Trouble With Islam Today... (sorry la buku ni pun gua tak baco lagi..)

Yang paling hampeh.. Si Manji yang mengaku banyak dipengaruhi oleh pemikiran Salman Rushdie penulis Ayat-Ayat Setan itu turut meragui akan ketulenan kitab suci al-Quran dan serta mendakwa bahawa Nabi Muhammad s.a.w juga pernah menerima wahyu berupa ayat-ayat setan..

“Sebagai seorang pedagang buta huruf, Muhammad bergantung pada para pencatat untuk mencatat kata-kata yang didengarnya dari Allah. Kadang-kadang Nabi sendiri mengalami penderitaan yang luar biasa untuk menguraikan apa yang ia dengar. Itulah bagaimana ”ayat-ayat setan” – ayat-ayat yang memuja berhala – dilaporkan pernah diterima oleh Muhammad dan dicatat sebagai ayat otentik untuk al-Quran. Nabi kemudian mencoret ayat-ayat tersebut, menyalahkan tipu daya setan sebagai penyebab kesalahan catat tersebut. Namun, kenyataan bahwa para filosof muslim selama berabad-abad telah mengisahkan cerita ini sungguh telah memperlihatkan keraguan yang sudah lama ada terhadap kesempurnaan al-Quran.”  (Beriman Tanpa Rasa Takut: Tantangan Umat Islam Saat Ini, hal. 96-97).. - sumber voa-islam.com

Tapi yang membuatkan gua kompius tentang kes yang berlaku di Mid Valley ni ialah.. yang menjual buku tu si Borders (mungkin korang pun dah tau saper Berjaya Books tokey si Borders tu).. dan yang menterjemah dan menerbitkan buku tulisan si Irshad Manji tu plak si ZI Publications.. alaa syarikat anak Zaid Ibrahim Presiden Parti KITA tu.. tapi kalau dipikirkan apsal plak budak jaga kedai tu yang kantoi dan didakwa.. bukan ker budak tu cuma pekerja yang makan gaji... sedangkan tokey Borders dan boss ZI Publications syok-syok melepak kat rumah kira duit sambil layan bola.. tak ker gila... adoii pening.. pening..


Cun gak minah ni tapi sayang lesbian ler plak.. cehh!!

2 ulasan:

  1. oWWHHHH..

    Minat Irshad ni la selalu lepak kat kedai kopi Man 'tak senang' sambil main dam dengan budak-budak rempit kampung seblah tu..Dia mmg lawa tu..dah berapa kali mat rempit cuba ngorat dio ni..tp sebgai balas..Si Irshad ni tibai belakang depa dengan penyapu lidi..muahahahhaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. gua yg macho tahap cipan ni pun minah ni tak layan apatah lagi mat rempit yg macho tahap kambing boer.. lg la minah ni x pandang.. manji.. manji.. macamna la lu bleh terjebak jd lesbian.. cehh!!

      Padam