Jumaat, 14 Oktober 2011

GANYANG PAK!.. JANGAN TAK GANYANG..

JAKARTA - Isu sempadan Malaysia-Indonesia di Kalimantan Barat yang dihangatkan oleh media tempatan telah menyebabkan sekumpulan rakyat Indonesia mengadakan demonstrasi dan bertindak liar depan Kedutaan Besar Malaysia di sini pada Rabu sehingga merosakkan cermin pos pengawal.

Kumpulan dari Forum Betawi Rempug (FBR) yang berjumlah kira-kira 650 orang berdemonstrasi selama satu setengah jam mulai pukul 1 petang, melempar benda keras seperti batu, kayu dan buluh serta telur ke dalam kawasan kedutaan.

Ini menyebabkan cermin pos pengawal dan beberapa lampu pagar kedutaan pecah hingga melukakan sembilan anggota polis yang berkawal di situ. Para penunjuk perasaan itu dikatakan membantah tindakan Malaysia yang didakwa kononnya mengambil tanah seluas lebih 1,000 hektar secara haram.. - Bernama

Nampaknyer isu ganyang-mengganyang kembali panas.. dulu kecoh pasal pembantu rumah kena dera.. sebok nak ganyang.. pasal kuda kepang tercabut skru pun nak ganyang.. lagi lepas tu pasal tarian pendet.. pun panas nak ganyang.. lepas tu pasal kain batik plak.. pun nak ganyang.. pasal lagu Negaraku ciplak lagu Terang Bulan pun nak gak ganyang.. paling panas pasal kes ambalat nyaris-nyaris nak ganyang.. tak reda lepas tu nelayan diorang plak kena tangkap.. pun berapi-rapi nak ganyang.. sekarang ni plak pasal isu sempadan.. apo lagi diorang pun mula la kumpulkan geng ganyang..

Ingat tak masa perlawanan bola Piala Suzuki kat Indon dulu.. nyaris-nyaris pemain kita tak kena ganyang.. pelancong kita pun tak berani nak kesana sebab takut kena ganyang.. kalau ler diorang dapat tangkap mau lunyai rakyat kita kena ganyang.. lagi pun polis diorang pun tak dapat nak buat apa sebab diorang sendiri pun takut kena ganyang..

Tapi diorang semua tu kira bernasib baik sebab gua takda kat sana.. klau tak teruk diorang semua tu gua ganyang.. tak kira ler Mak Lampir atau si Jaka Sembung memang habis gua ganyang.. tapi mana yang cun macam Julia Perez dan Dewi Persik tu takan la gua nak ganyang.. dan klau betul awek berdua tu marah sangat pun tak per ler.. gua sanggup tunggu kat situ sambil merelakan diri gua sendiri diganyang.. atau pun paling tidak sama-sama ganyang-mengganyang..

Gua agak-agak ler sukan SEA kali ni mau teruk pasukan dan atlit kita kena ganyang.. sebab diorang kat sana sekarang ni tengah berapi-rapi nak mengganyang.. gua nasihatkan tahun ni tak payah ler kita hantar pasukan bola sepak yang bakal kena ganyang.. dan kalau kita pegi pun dah sah-sah ler kena ganyang.. tapi macamana pun kita dah ada alasan.. dengan keadaan yang tak selamat itu sebabnyer kita tak bleh nak main dengan baik sebab takut kena ganyang.. tapi kalau korang main bola macam bebudak sekolah tadika.. jangankan diorang.. gua tengok pun hati panas silap-silap gua plak yang pegi sana mengganyang..

* Entri kali ni agak memeningkan kerana terlalu banyak perkataan ganyang.. ini adalah disebabkan sewaktu gua menulis entri ni gua sedang mengganyang beberapa ketul ayam goreng dengan agak rakus dan bengis.. maka dengan itu segala kesulitan sewaktu korang membaca entri ni amat dikesali..

4 ulasan:

  1. alaaa ganyang sikit2 jer.. ganyang manjer2 gitu.. kira macm ganyang mengganyang membawa bahagia.. tanpa ganyang siapalah tukngkarut... agi hidup agi ganyang!!

    BalasPadam
  2. sabtu ni meh kito ganyang TTeam plak...
    den pon tompang banggo... nogori punyo juruloteh tu
    orang kampong den haa... cheh...

    kalo tak pakai goli pun okay... boleh monang tu...

    BalasPadam
  3. heheheee.. baru ganyang manjo2 pun dah kono 4-2.. klau kitorang ganyang ganas skit mau 28-2 kena si TTeam tu.. lu jgn jgn risau gua dah siapkan ayam panggang pulut kuning sama itu azraai khor.. lu nyer bahagian pun gua dah siapkan teh tarik ngan roti canai...

    BalasPadam