Rabu, 18 Mei 2011

NAK BERJIHAD?!!.. JOM LER..

KUALA LUMPUR - Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali menegaskan kenyataan jihad yang dibuatnya adalah bersifat peribadi dan bukan mewakili keseluruhan masyarakat Melayu di negara ini. Beliau berkata, kenyataan jihad itu merupakan satu mesej daripadanya kepada pihak yang selama ini mempertikaikan kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan.... - UtusanM'sia


“Boring ler ler plak hari ni.. tak tau nak buat apo.. jom spy Penanggah.. ikut gua..”

“Nak ke mana bang Ali.. klau stakat pegi pusing-pusing kat pasar malam Bangi.. tak mau ler gua.. buang maso jer.. tapi klau ajak gua pegi lepak Bukit Bintang usya awek.. haa!!.. mau ler gua ikut..”

“Lu ni gitu ler spy Penanggah.. takda benda lain.. dunia dah nak terbalik pun masih lagi sebok nak usya awek.. gua tau ler lu hensem.. macho tahap gaban.. sebenarnyer gua nak ajak lu pegi berjihad laa..”

“Aii hujan tidak.. ribut pun tidak.. tetiba plak nak berjihad.. jihad kebondonyer petang-petang ni bang Ali... entah-entah bang Ali ni bermimpi kut atau pun deman tersampuk dek hantu Mek Aww..”

“Hantu Mek Aww?!!.. umang aii.. gerun plak gua dengar nama tu.. tu la lu tak tau spy Penanggah.. diorang sekarang ni dah makin melampau.. makin besar kepalo.. “

“Sapa bang Ali.. hantu Mek Aww ker..?”

“Mek Aww?!!.. Mek Aww tengkorak lu.. sapa dia Mek Aww ni??!!.. ni la.. pihak pembangkang dengan gang kristian.. tadi gua baca Utusan yang skrang ni diorang dah nak ubah negara ni jadi negara kristian.. ni yang buat gua hangin dengan diorang ni..”

“Biar betul apa yang bang Ali baco tu,… camno pun kita siasat la dulu betul ker tidak berita tu… paper skarang ni bukan bleh percaya sangat pun..”

“Ahh.. lantak la.. betul ker.. tak betul ker berita tu.. itu semua tak penting.. dan gua pun tak kisah.. yang penting kita kena berjihad.. kita kasi ajau sikit orang-orang macam tu..”

“Perghh!! caya la bang Ali.. okey la.. memandangkan bang Ali dah begitu bersemangat.. sampai menggigil-gigil urat belikat nak berjihad.. jadi gua ikut jer ler.. err!! bang Ali.. ni nak pegi berjihad ni tak ada dapat elaun ker.. klau ada elaun baru ler semangat sikit nak berjihad...

“Elaun tengkorak lu.. sapa nak bagi elaun.. hantu Mek Aww.. gua ni sendiri nak makan pun pinjam duit bini.. elaun kebondo.. haa klau macam tu.. nanti lu tunggu gua kat simpang jalan.. depan kedai mamak Kasim.. tepat pukul 8.00 malam kita gerak.. lu jangan lambat plak.. kita kasi ajau sikit diorang..”

Tepat pada malam yang dijanjikan bayang bang Ali tak muncul-muncul.. spy Penanggah dah mula hangin... dia pun terus menalipon si abang Ali..

“Helo bang Ali.. apsal la susah sangat nak contact bang Ali ni.. dari tadi gua call tak dapat-dapat.. ni yang buat gua hangin ni.. err!! ni jadi ker tidak projek kita nak berjihad malam ni.. dah pukul berapa dah ni.. tadi janji pukul 8.00.. ni dah nak masuk pukul 9.00.. gua dah tak sabar-sabar dah ni…”

“Alamakk!! sorry ler spy Penanggah.. nampaknyer operasi kita terbantut.. jihad kita terpaksa dibatalkan.. susah la nak cakap.. tetiba jer bini gua Kak Leha kau tu ajak pegi temankan dia pegi pasar malam kat Bangi.. adoii!! nanti klau tak di ikutkan mau bebirat badan gua ni kena cakar..”

“Apa laaa… petang tadi bukan main lagi berkobar-kobar semangat nak berjihad.. tetiba malam ni kensel.. potong stim betul.. jangan memain bang Ali.. gua dah siapkankan semua kelengkapan ni.. pistol sembilan.. meriam lima.. bom tangan 10 kotak.. kereta kebal 12 bijik sekali dengan kapal selam 3 pasang…“

“Sorry la spy Penanggah.. lain kali jer la kita pegi berjihad yo.. sementara tu lu training la dulu dengan hantu Mek Aww....

“Errr!! habih tu apo nak dibuek dengan bom tangan bebanyak ni..”

“Hahaa.. susah-susah ekau kunyah jer ler bom tangan tu spy Penanggah.. okey la gua terpaksa pegi dulu.. Kak Leha kau pun dah menjeling-menjeling dah tu.. tak pasal-pasal nanti gua plak yang kena banting kat sini...”

‘Hello bang Ali..!! heloo..!! hello bang Ali.!!. cilakak nyer bang Ali.. sajer nak main-mainkan gua… nak berjihad kebondo.. dengan bini sendiri pun takut.. hampeh betull.. nampaknyer terpaksa la gua pegi berjihad dengan hantu Mek Aww..”

2 ulasan:

  1. bukan takut bini la penanggah... sayang bini nama nye tu .... hehehe ...

    BalasPadam
  2. hahahaa!! tu ler namanyer sayang bini tak ikut aturan..

    BalasPadam