Rabu, 25 Mei 2011

AWEK-AWEK JANGAN RISAU.. GUA ADA!!..

KUCHING – Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) memandang serius isu sosial yang berkaitan dengan trend melewatkan perkahwinan, terutama di kalangan wanita berpendidikan tinggi. Timbalan Ketua Pengarah (Dasar) Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) Dr. Anjli Doshi Gandhi berkata, fenomena itu boleh membawa implikasi kepada institusi kekeluargaan.

Beliau berkata, data terkini menunjukkan 30 peratus wanita di antara umur 25 dan 29 tahun belum berkahwin berbanding 25 peratus untuk lelaki di antara umur 30 dan 34 tahun yang masih bujang. - Utusan M'sia

Bila terbaca berita ni.. tetiba jer perasaan gua menjadi hiba.. sedih dan terharu.. punya ler simpati.. sampai hilang selera makan.. yer ler.. kesian gua tengok nasib orang pompuan sekarang ni... susah sangat nak carik jodoh… nak kata miskin tak jugak.. gua tengok ada gak yang berjaya.. nak kata tak cantik pun tak bleh jugak.. sebab ada yang cun melecun mengalahkan model ubat nyamok.. tapi masih gak membujang sampai kesudah..

Tapi nak salahkan orang pompuan pun tak bleh jugak.. takan la diorang plak yang terhegeh-hegeh nak mengurat orang jantan.. jatuh ler reputasi diorang.. biasernyer klau bab ngurat-mengurat ni kerja orang jantan.. itu yang gua heran tu.. mana peginyer orang jantan yang ramai-ramai kat M’sia ni.. takkan nak harapkan gua sorang jer.. mungkin diorang menyorok dalam almari kut.. segan!! biaser ler orang jantan ni kan pemalu!!… macam gua jugak ler..

Kekadang tu gua hangin gak bila tengok ada orang pompuan yang jual mahal ni.. bila ngurat sikit mula la tarik muka.. muncung jadi panjang lapan inci.. klau dah muka macam tu.. takut ler orang jantan nak ngurat.. silap haribulan tapak kasut plak yang naik kemuka.. tak ker haru.. awek tak dapat.. malu yang dapat… itu yang buat orang jantan ni jadi fedup.. dan ada yang dah beralih arah dengan mengorat kaum sendiri…. itu lagi tak bleh blah.. (gua tengok ramai dah spesis ni kat M’sia.. tapi nasib baik gua tak macam tu… gua tulin okey..)

Kepada orang pompuan.. korang jangan ler risau sampai tak tidor malam memikirkan bab-bab jodoh ni.. sebenarnyer ada jodoh korang.. cuma cepat dan lambat jer.. dan klau ada orang jantan muka tebal mengurat korang tu.. jangan ler malu-malu.. rembat jer ler.. bukan aper.. sebenarnyer zaman skarang nak carik orang lelaki memang ramai.. ada berjuta-juta kat M’sia ni tapi klau nak carik orang jantan terutama yang tahap sasa macam gua ni memang susah.. korang pusing ler satu Malaya ni pun.. blum tentu lagi terjumpa..

Pssttt!!.. untuk awek-awek yang tengah pening kepala memikirkan jodoh tu.. klau korang rasa nak cepat.. malas nak bersusah payah.. korang jangan ler sesegan... alaa!!.. gua kan ada.. apa gunanyer gua ada kat dunia ni klau tak bleh nak tolong korang.. korang tak payah nak bersusah payah menari zapin atau berbalas pantun semata-mata nak ambik hati gua ni.. korang hantar jer resume kat gua.. tau ler gua macamana nak bertindak balas..

Sebenarnyer gua ni no hal.. dan gua pun tak memilih.. korang bagi motor kapcai gua terima.. nak bagi duit lima nam juta gua rela.. dan klau nak bagi Skyline GTR pun gua rembat.... senang jer nak tackle gua ni.. betulll gua tak bohong… ramai dah awek-awek gua cakap macam tu..

6 ulasan:

  1. alaa tu paper nak bikin den doman jer ... den bukan tak nak kawen ... yang goda den ala2 Brad Pitt jer .... dan yang lobih menyoramkan tu yang Si Awang The Merong Mahawangsa ... soram satu badan nie...

    BalasPadam
  2. apsal lu x suko paper tu ko atau berito dari paper tu.. x per nt gua ambik berita dari paper utusan zimbabwe plak.. klau ikutkan sinopsis dr crito lu memang soram banget.. menggigil urat keting gua baco.. tp lu jgn risau nt gua suruh member gua John Dempong model kicap dari Ghana ngurat lu.. pergh!! gerenti lobih seram.. lobih sadis dari si awang merong.. boto gua x tipu.. tak cayo cubo lu tanyo jiran sebolah rumah lu.. huhuu!!

    BalasPadam
  3. Den dah panggil polis tangkap Si Awang The Merong Mahawangsa suh antor balik kampung... Tension den dibueknye ...baru dio tanya den apa khabor pun den dah gigil kepala lutut.. badan ketui2 lak tu.... siap usya naik keto sport tu ... soram tahap gaban nie ... nasib baik tak pengsan...

    BalasPadam
  4. umang aii!!. ganas btul.. mnggigil bulu idung gua.. stakat tengahari ni dah tigo kali gua pengsan bila baco story lu pasal si awang ni... dan skarng ni pun gua masih pengsan...

    BalasPadam
  5. itu baru sikit... kalau dia poluk penanggah mau gugur bulu idung tu ha... asyikkkk....

    walau cam ner pun ..den nak ucap the thank you the very much la... sojak den terhack masuk dan terbaco blog penanggah nie ... hormon astrogen den dah meningkat 200%.. teraso muda laks ..walau pn dah 3 series dah nie ha....

    BalasPadam
  6. samo la kito.. gua pun nak ucap very2 jutaan thank u very much kerano u sanggup terjebak masuk and polow my belog yg ontah apo2 ni.. and diharap tahap astrogen u tu smakin meningkat dari maso ke semaso hingga ketahap 689% bersamaan 576.25 kuasokudo plak lopeh ni..

    BalasPadam