Khamis, 25 November 2010

TAHNIAH.. AKHIRNYER DAPAT GAK 9 EMAS..


Setelah beberapa hari berhempas pulas membanting diri… golek sana golek sini.. lompat sana lompat sini.. terguling sana terguling sini.. sampai ada yang terkehel urat keting .. akhirnyer target untuk mencapai 9 pingat emas tercapai jugak rupanyer.. walaupun pada mulanyer ramai peminat sukan kat negara kita tak berapa yakin yang atlet kita akan dapat mencapai target tersebut apatah lagi bila melihat sorang-sorang atlet emas kita terkulai di pertengahan jalan apabila diserang hangin kus-kus..

Sebenarnyer bukan diorang jer.. gua sendiri pun mengaku hilang keyakinan kepada kemampuan atlet kita.. bila mana gua tengok acara sukan pebret gua iaitu sukan laga siku yang diuwar-uwarkan akan menyapu 6 pingat emas.. 8 perak. 4 gangsa dan 5 tembaga telah tewas mengejut dengan pasukan dari Bangladesh pada peringkat suku akhir awal pagi semalam..

Akibat dari ketewasan tersebut.. badan gua yang gagah perkasa macam king kong ini telah susut 20kg secara serta-merta.. akibat tak lalu makan dan akhirnyer gua terpaksa dimandi limaukan oleh dukun Karim Boer dari Senaling untuk memulihkan semangat gua yang telah terbang dibawa angin bayu.. mungkin ini juga akibat disampok oleh Hantu Kak Limah Balik Rumah yang gua jumpa dua hari lepas..

Dan mungkin juga dengan bantuan Hantu Kak Limah Balik Rumah telah membuatkan para atlet kita secara tiba-tiba telah naik hantu dan akhirnyer berjaya merampas dan mencurik beberapa pingat emas dari laci almari pasukan lawan pada saat-saat akhir acara Sukan Asia di Guangzhou ini.. malah acara kenyit mata yang tidak diletakan dalam sasaran pingat.. turut berjaya menyapu licin 3 pingat emas pada perlawanan akhir kalah mati petang semalam dengan pasukan Jepun dengan kiraan stright set 28-27 dan 25-18 dalam masa 4 jam 60 minit..

Sebagai tanda terimakasih di atas kecemerlangan atlet negara.. sehingga berjaya mencapai target 9 pingat emas tersebut.. maka dengan bangganyer gua bersama Hantu Kak Limah Balik Rumah telah meluluskan cuti 4 bulan beserta bonus 6 bulan.. buat semua atlet yang terlibat dalam menjayakan pesta Sukan Asia Guangzhou kali ini.. akhir kata dengan ucapan selamat bergumbira..


* Pssstt!!.. nanti kalau takda hal spy Penanggah akan cuba menghuraikan permasaalahan tentang Hantu Kak Limah Balik Rumah yang dikatakan bakal menggegarkan tiang rumah korang..

2 ulasan:

  1. Lu dh jmpa hantu mak limah balik rumah?
    comel tak dia?
    ada harapn dia boleh jd awek yg ke sejuta lu?
    hahhahaha

    BalasPadam
  2. perghh!! antu makcik limah memng cun kebaboomm.. klau nak di bnding ngan Kareena Kapoor tu cam lngit dngn bumi.. puas gua ngurat tp dia jual mahal.. kata makcik limah.. cintanyer hanya untuk dracula jer.. cilakaknyer dracula sudah potng guanyer jalan..

    BalasPadam