Isnin, 22 November 2010

PANTUN HUJUNG MINGGU..


Apa la lu Chong Wei.. dengan itu Lin Dan pun lu tak bleh kasi hantam.. masuk jer set ketiga gua tengok lu main lagi hampeh.. gua tengok pun sakit jiwa.. tiba-tiba jer penyakit sengal tulang gua datang menyerang… ikutkan hati mau jer gua beli tiket kapalterbang pegi sana Guangzhou.. kasi ganti lu lawan sama itu Lin Dan.. gua bukan cakap besar maa.. tapi kalau sama itu Lin Dan... skali gua bagi gua punya jurus pukau sapunden tahap 3.. gua ingat itu Lin Dan mesti rebah kena penyakit usus tersumbat dan terus sujud mintak pingat gangsa sama gua....

Bagi mengelakan penyakit sengal tulang gua bertambah kronik bila menengokkan diorang bertarung... tanpa berlengah gua pun terus tutup TV.. dan bagi mengimbangi denyutan jantung dan saluran darah gua yang tidak berapo stabil.. gua pun cipta la pantun ni.. dan kalau korang berasa diri korang handal.. cuba la korang layan pantun gua ni.. tapi korang kena la baca dengan penuh perasaan.. sebab kalau silap baca.. nanti korang plak yang terkena penyakit usus tersumbat..

Hujung minggu yang penuh bosan..
Gua melopong dari pagi sampailah ke petang
Tak tau nak buat aper.. sekadar dok layan perasaan
Mintak-mintak agar kayo datanglah bertandang..

Nak merayau tak tau nak kemana…
Kalau gua ada kapal bleh la pegi belayar..
Memang la gua duit tak ada.. tapi tak la sampai papa kedana..
Kalau ada awek ajak kluar.. gua on jer janji smuo dio yang bayar..

Bosar kerak dari periok..
Makin banyak lagi tak cukup..
Maso dapat gaji semua nak di taruk..
Baru ler hujung bulan gigit jari.. duit semua dah lingkup..

Chong Wei dan Lin Dan memburu kerang..
Kerang diburu di pantai Chikicimini..
Baru ler padan dengan muko korang..
Sia-sia jer buang maso baca pantun gua ni.. hahaahaa!!!!

2 ulasan:

  1. Gilo pening bc pantun lu..saluran kentut gua pun tersumbat..
    hahhaa

    BalasPadam
  2. sama2 la kito gilo yer.. dan slamat menggilo huhuu!!

    BalasPadam