Isnin, 17 Jun 2013

TAK LARAT PLAK GUA NAK MENAPIS INTERNET....

KUALA LUMPUR 12 Jun - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan bercadang mewujudkan peraturan kawalan kendiri bagi memastikan pengamal media sosial lebih bertanggungjawab terhadap sebarang maklumat yang disampaikan. Menurut Perdana Menteri, cadangan itu bertujuan mengelak wujudnya kumpulan penulis yang tidak diketahui atau 'anonymous' dalam kalangan pengamal-pengamal media sosial di negara ini.

Serentak itu, beliau turut menegaskan kerajaan akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pemilik blog, portal serta media sosial yang didapati menyebarkan maklumat tidak sahih dan berbentuk fitnah.


"Walau apa pun kita akan memastikan cadangan ini tidak bercanggah dengan Akta Komunikasi dan Multimedia serta Rang Jaminan MSC Malaysia bahawa tiada tapisan terhadap internet," katanya. - UtusanM'sia


Bagi menyahut saranan pak menteri dalam membendung maklumat yang tidak tepat dan berbentuk fitnah.. apatah lagi berita yang auta.. poyo.. propa.. ampu bodek.. maki hamun serta sumpah seranah.. maka dengan berat hati nampaknyer terpaksa ler gua menapis segala komen-komen korang dalam blog gua ni.. termasuk ler jugak komen dari gua sendiri tanpa sebarang kompromi.. lebih-lebih lagi komen yang berunsur lawak slapstik tahap gaban.. yang mampu memutuskan urat saraf serta gatal-gatal seluruh badan.. hingga orang yang sihat baca pun tak pepasal bleh kena sawan..

Dan bagi membendung gejala ni dari makin menjadi-jadi.. nampaknyer terpaksa ler jugak gua membazirkam masa berkawal di depan komputer dan TV.. menapis segala berita yang gua terima setiap hari dari spy-spy Penanggah yang berada diseluruh dunia ni.. yang berkerja dari siang hingga ke pagi tanpa rehat dan cuti.. malah diorang ni juga tidak dibayar gaji.. kira sebijik ler macam hamba abdi.. yang penting beritanyer tulin.. suci lagi murni..

Oleh itu gua ingin menegaskan bahawa lepas ni setiap komen yang menggunakan nama misteri atau 'anonymous' adalah tidak dilayan.. walaupun korang merayu atau sanggup bayar dengan emas setempayan.. bukan apo gua takut komen korang tu nanti akan dikesan oleh perisik kerajaan.. haa nanti tak pepasal plak kosang kena masuk lokap dua tiga bulan..

Dan bagi mengelak korang ditangkap dan dikenakan tindakan.. serta menyelamatkan komen korang dari sebarang intipan.. apakata korang gunakan nama samaran lebih misteri serta di luar jangkaan.. seperti nama poyonymous ker.. beruknymous ker.. cipannymous ker.. apamnymous ker.. malah nangoinymous pun bleh jugak digunakan.. mana ler tau mungkin dengan menggunakan nama baru tersebut membuatkan kepalo otak si SKMM jadi keliru dan serabut.. akhirnyer diorang pun naik bosan dan terus cabut.. sebab tak larat nak layan kerenah korang yang huru-haranyer mengalahkan badut..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan