Jumaat, 7 September 2012

MERDEKA YANG TAK MERDEKA...

Entah kenapa seminggu dua selepas raya ni kepalo otak gua jadi blur.. secara tak langsung membuatkan idea gua untuk menulis pun turut terbantut.. dah tak tau apa yang nak ditulis.. kekadang tu idea ada mood pulak kureng.. dan bila mood ada idea ada masa plak yang menghalang.. dan bukan tu jer.. semangat merdeka raya gua pun turut sama lesu dan mengendur angkara melihatkan perangai umat M'sia yang sekarang ni dah semakin kelam-kabut.. mengalahkan kapal karam..

Dan gua pun tak tau apa nak jadi dengan negara kita sekarang ni... baik dari bebudak sampai le ke orang tua.. masing-masing berlumba-lumba nak tunjuk lawak mega.. ada yang kibar bendera baru ler... ada yang pijak dan kencing gambar ler.. ada yang mengamok kat majlis open house ler... ada plak yang hampeh sanggup baling kasut kat dalam masjid.. tak ker gilo punya perangai..

Itu tak masuk lagi menengokkan perangai separuh masak orang-orang politik kita yang tak habis-habis berceramok siang malam.. kebanyakan yang kecoh-kecoh tu bukan la hebat sangat pun.. stakat ahli politik suam-suam kuku jer.. tapi bercakap mengalahkan pejuang kemerdekaan.. tapi walaupun gua menyampah dengan orang macam ni tapi tak sanggup plak rasanyer gua nak membuang masa memijak dan mengencing gambar diorang ni.. buat menghabiskan tenaga jer.. kaki ada sakit... daripada gua memijak gambar diorang ni baik gua menari gangnam.. kluar gak peluh..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan