Khamis, 9 Februari 2012

YAHUDI.. MARAH TAPI SOKONG..

Kenyataan Anwar Ibrahim seperti dilaporkan di Wall Street Journal 26 Januari 2012 mengundang kontroversi. Antara lain menyebut "I support all efforts to protect the security of the state of Israel" dan dalam terjemahan mudahnya "saya sokong semua usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel". Kenyataan tersurat ini sudah jelas untuk difahami dan analisis tersirat lebih memperjelaskan maksud ungkapannya.

Sepatutnya Anwar menyebut begini "I support all efforts to protect the security of the state of Paletine" atau terjemahan mudahnya "saya sokong semua usaha untuk melindungi keselamatan negara Palestin " Kalau ini dibuat orang tidak pertikaikan kenyataan dan pendiriannya... - UtusanM'sia

Terus terang gua cakap.. gua bukan ler benci dengan orang yahudi ni.. kerana diorang pun sama macam kita makhluk Tuhan.. cuma yang buat gua tak puas hati.. marah dan meluat ialah bila melihatkan perangai puak-puak yahudi zionis ni yang suka membantai orang-orang Palestin siang malam dan membuatkan dunia ni makin huru-hara... macam la dunia ni milik mak bapak diorang..

Itu sebabnyer gua tak bleh dengar perkataan nis.. nis... ni... apatah lagi dengar perkataan zionis.. mula la gua hangin.. kekadang tu dengar perkataan mayonis pun tangan gua dah menggigil-gigil nak menampar orang... dan klau gua jumpa ler puak-puak yahudi zionis terutama si Benjamin Netanyahu atau anak-beranak Shimon Peres tu kat pasar malam.. memang lunyai gua kerjakan... mau jer gua kilas leher dan karate kerongkong diorang sorang 20 kali..

Cuma yang tak bleh blah bila ada plak orang kita yang cuba nak menjadi hero membela puak-puak yahudi zionis ni.. gua tak kisah ler klau stakat nak berkawan atau nak berfacebook dengan orang yahudi.. tapi klau dah masuk bab menyokong puak si yahudi zionis ni memang ler gua hangin.. mula ler tahap kolestrol gua naik ketahap berjaga-jaga.. apa diorang ni tak tengok ker apa yang si zionis tu dah buat dengan orang-orang kat Palestin..

Dan bukan yang menyokong tu jer yang buat gua hangin.. tapi orang yang memberi lesen untuk membawa masuk produk-produk yahudi zionis serta sanggup menjemput tokey-tokey diorang tu datang berniaga kat negara kita ini pun sama termasuk kategori bingai lagi hamlau.. itu pun termasuk talibarut dan penyokong yahudi zionis dalam diam... dah tu sebok memekak.. kata orang ni penyokong yahudi.. yang orang ni pro zionis.. sebenarnyer dua-dua sama jer hamlau..

Klau betul orang-orang politik dan pak-pak menteri kita ni anti Israel.. yahudi ataupun zionis dan sebok mendabik dada mengaku sebagai penyokong tegar rakyat Palestin.. cuba buat satu kempen besar-besaran.. siarkan kat TV dan suratkhabar.. ajak rakyat 1M'sia ni sama-sama memboikot produk-produk serta supermaket yahudi.. baru ler kena.. tapi gua pasti diorang takan berani punyer ler.. semua kecut telur.. dan kalau betul diorang berani dulu lagi diorang dah buat.. tapi diorang serahkan tugas ni kat NGO..

Tapi kalau selagi kita ni masih makan kat McD dan sangup bergaduh semata-mata tak dapat makan KFC.. serta minum Coca-cola.. dan melepak kat Starbuck.. shopping plak produk Nestle dan Danone kat Tesco.. malah kat tangan tak bleh langsung nak berenggang dengan rokok keluaran Phillip Morris.. gua rasa tak payah ler kita nak memekak pasal yahudi dan zionis.. baik duduk diam-diam main Monopoly atau layan kartun Mickey Mouse.. bukan apo.. orang yahudi pun malas nak layan orang-orang macam ni...

1 ulasan: