Selasa, 8 Mac 2011

SUDAH-SUDAH LER TU GADDAFI..


Wahai memberku Gaddafi yang sengal lagi hampeh.. apa la hal lu tetiba meroyan tak tentu hala ni.... dan jadi bengkeng semacam.. habis semua orang lu hambat.... diorang nak berehat pun tak senang duduk.. sudah-sudah le tu.. gua tengok pun dah naik rimas.. sampai si Ringgo lembu kesayangan Pak Jabar pun mengadu kat gua yang dia dah makin taruma asyik kena hambat dua puluh empat jam dengan lu punya balaci.... nak pegi ragut rumput pun jadi takut katanyer.. apa ler lu Gaddafi.. relaks ler.. lu kalau tak cukup duit cakap ler.. nanti gua bagi ler buat beli aiskrim..

Cuba tengok Hosni Mubarak.. lu punyer member kamceng pun dah serender.. dah balik kampung tanam jagung.. dah tak larat nak fight ngan orang kampung.. yang lu plak dah macam orang kena sawan babi.. jadi sengal semacam.. tak habis-habis nak gila kuasa.. dah nak mati pun masih gak lupa diri.. bagi la plak kat orang lain jadi Presiden…

Wahai memberku Gaddafi yang jauh di mata namun dekat di hati.. susah-susah lu bagi jer kat gua jadi Presiden.. tau ler gua nak buat camno.. aper lu ingat lu sorang jer ker yang reti nak melingkupkan negara.. lu jangan tak tau.. gua kalau bab lingkup melingkupkan ni bagi ler kat gua.. bukan stakat Libya.. reban ayam orang kampung kat Libya tu pun gua bleh lingkupkan..

Sekali lagi wahai Gaddafi sahabatku yang hamlau... di sini gua berjanji.. kalau lu lantik jer gua jadi Presiden.. gua akan pastikan semua telaga minyak kat Libya tu gua akan jual kat pasar borong Selayang.. kira timbang kati.. alaa nanti duit tu kita bagi ler berdua.. bleh ler kita pegi enjoy kat Bali sebulan dua atau kita buat modal meniaga karipap pusing kat pasar malam Dangi.. dan baki yang sikit-sikit tu apa lagi.. kita buat ler modal untuk bejudi teka kacang...

Korang yang kat hujung sana tu apsal tak tepuk tangan.. dah naik krem mulut gua berucap kat depan ni korang langsung buat tak tau.. mengabihkan mee goreng gua jer.. lain kali kalau nampak gua berucapkan depan ni korang tepuk ler tangan tu kuat-kuat sikit..

Bom ni kalau kena reban ayam Gaddafi mau berkecai..

Woii!! relaks sakan nampak.. korang nak berperang ker nak berkelah.. ini ada yang kena baling dengan bom tangan karang ni..

Woii!! Gaddafi tegok ler kasut baru gua.. lu ada..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan