Jumaat, 21 Januari 2011

BILA OTAK SEMAKIN SENGET...


KUALA LUMPUR - Polis hari ini menahan sembilan lelaki cuba menimbulkan kekacauan dengan memaparkan poster bertulis 'Haramkan Interlok' ketika sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves dekat sini hari ini. Kesemua mereka berusia antara 18 hingga 46 tahun ditahan ketika cuba berarak... - Utusan M'sia

"Deiiii.. spy Punanggah!! busuk punya kaki… harap muka saja hensem serupa Johny Deep tapi tara guna punya worang.. sudah tiga jam saya pusing-pusing ini kampung.. sini tampat jugak lu ada sorok.." tetiba satu suara menyergah..

“Deiii macha.. lu sapa mau bising-bising sama gua.. apa sorok-sorok.. lu ingat gua ni kaki sorok minyak masak ka.. nanti gua ajak lu berdebat dekat sana balairaya baru padan lu punya muka..” balas gua separuh geram bila melihat sorang lelaki India yang tidak dikenali tetiba datang menyergah.. menyebabkan aktiviti gua tengah mengusya beberapa orang awek kilang yang sedang balik dari kerja terbantut..

”Ya laa.. saya carik sama awak pun sebab mau berdebat dengan awak jugak..” balas lelaki India tersebut dengan tegas.. sambil matanyer turut sama menjeling ke arah awek yang sedang melintas didepan kitorang…

”Kalau awak mau tau.. saya Samy Veddo wakil AJK Persatuan Penjual Susu Ipoh.. datang sini tampat mau mencabar sama awak spy Punanggah berdebat sama saya.. saya banyak tarak puas hati.. sebab awak punya itu novel Interblok sudah menyinggung perasaan ramai orang India di M’sia..” sambung lelaki india yang berbadan besar serta berperut buncit itu lagi..

“Oooo lu sudah kasi bakar gua punya novel lagi berani lu datang carik gua hahh.. apa salah itu novel.. okey apa.. gua rasa itu novel tarak cerita apa-apa yang sensitif pun pasal orang India...” balas gua tak puas hati dengan tuduhan liar lelaki India yang berperut buncit itu..

“Apa tarak salah.. lu panggil orang India paria dalam itu novel awak cakap tarak salah.. itu sudah menghina awak tau kaa.. cuba lu baca muka surat 2578.. peringgan ke 786.. itu dalam awak ada tulis…

…wajahnya yang hodoh itu telah membuatkan peria telah dipulaukan oleh penduduk kampung Jati Mentibang.. ini menyebabkan Muthu Peria berasa susah hati diatas tindakan penduduk kampung tersebut.. lalu secara seyap-seyap beliau telah meminta bantuan Mask Rider Dragon Knight untuk membalas dendam keatas penduduk kampung Jati Mentibang yang telah menghina peria beliau.…

“Lagi tarak mengaku… sudah terang lagi mau suluh.. awak sudah guna itu perkataan paria... lagi panggil itu Muthu paria.. apa itu bukan menghina ka?” bebel Samy Veddo lagi tak puas hati..

“Woii Samy Veddo!!.. lu tarak sekolah ka.. cuba lu baca betul-betul itu novel.. itu peria la bukan paria.. wurang kampung panggil itu Muthu Peria sebab dia ada bikin kebun tanam itu buah peria.. lu tarak kenal la itu peria.. orang bikin sayur punya maa.. aiii geram jer gua.. sekali gua tumit lu punya kerongkong baru lu tau..” jerit gua geram dengan tuduhan melulu si Samy Veddo tersebut..

“Ayooyooo!!.. banyak sorry la Punanggah.. kira saya sudah bikin silap laa.. saya pun tarak baca abis.. saya tengok gambar jugak..” balas Samy Veddo menyesal dengan tindakan beliau itu dan dengan pantas beliau pun membuka langkah seribu melarikan diri sebaik saja melihat gua mencapai sebatang kayu beluti 4x4..

2 ulasan:

  1. "itu india datang naik kapal besar jugak..urang putey bawa.separuh kasi kerja kat Penang juga..separuh lagi itu urang putey kasi angkat naik cameron Hihglands juga..
    Sibab itu la kita worang ada sini jugak la dey..itu paria punya geng kita kasi kerja itu ladang getah la dey..!!!"Kata Albert Antoinisamy kepada Incik amai selaku bapak gua yang bercuti atas cameron itu hari..

    BalasPadam
  2. hahaha apa punya tuttt la....

    buku bukan utk dibakar,,
    tapi utk di baca..

    faham sejarah..hehe

    BalasPadam