Selasa, 18 Januari 2011

BILA BINI PRESIDEN JADI PRESIDEN..


PARIS: Saudara mara bekas Presiden Tunisia yang digulingkan, Zine al Abidine Ben Ali dikatakan keluar dari negara itu dengan 1.5 tan emas, lapor akhbar Le Monde yang memetik sumber risikan Perancis. Emas seberat 1.5 tan dilaporkan mencapai nilai AS$65 juta (RM194.6 juta) dalam pasaran terbuka.

Pejabat Presiden Nicolas Sarkozy sudah diberikan taklimat oleh pasukan perisikan Perancis bahawa isteri kedua Ben Ali, Leila Trabelsi, mengeluarkan jongkong emas daripada bank pusat Tunisia minggu lalu... - Bharian

Cilakak punyer Presiden... laki bini tak bleh pakai.. tak puas-puas lagi merembat harta negara.. sampaikan nyawa dah nak tercabut dari badan pun sempat lagi lu rembat harta rakyat.. aiiii hangin jer gua tengok muka lu laki bini dalam paper.. bayangkan ler gua yang baru kenal muka lu sehari dua ni pun hampir-hampir nak kena ghout.. tak tau la rakyat Tunisia yang hari-hari menatap muka lu kat berita TV1 Tunisia selama 20 tahun.. silap-silap mau separuh dari diorang kena sawan parkinson...

Tapi gua tetap tak puas hati.. "Nah terimalah tendangan cipan berantai dari gua untuk lu laki bini sebagai hadiah ulang tahun perkahwinan lu.. poiww!! piowww!!.. piowww!! dusyummmm!!"

Dan yang tak bleh blah.. cangkul pakcik Zanadine Zieden yang tersandar kat tepi tangga rumah dia pun lu rembat skali.. tak ker naya orang tua tu.. satu hal plak pakcik tu kena beli cangkul baru.. tapi nasib baik getah keping yang gua simpan kat bawah rumah tu lu tak rembat skali.. kalau tak memang carik nahas ler lu.. memang gua bakar tiang rumah lu Mat Zine oiii!!..

Errr... lagi satu takkan lu tak paham-paham lagi.. emas yang berjongkong-jongkong lu rembat tu... campak-campak ler seketul dua kat sini.. bleh gak gua buat pusing modal beli kambing boer...

* "Woii spy Penangggah.. takkan kisah Usin Cendol jer tak habis-habis.. lu jangan main-main.. gua bagi lu tempoh sampai besok pagi.. kalau takda gak cerita terbaru.. lu siap.. gua kunyah tayar kereta lu sampai lunyai.." begitu ler antara kata-kata bernada ugutan yang gua terima dari Rizal Minggo salah sorang pembaca tegar blog Penanggah yang tidak berpuas hati diatas kegagalan gua untuk mengupdatekan kisah-kisah terbaru kat blog ni.. sorry ler Minggo.. sari dua ni gua sebok sikit ler.. biaser ler awek ramaiiii!!..

3 ulasan:

  1. cUBA LU hari2 updates blog lu..
    baru happy hati gua..
    ni jarang2/..
    gua karate lu karang!!
    haaaaaaa

    BalasPadam
  2. bro, hang mrh kt sapa ni. haha. lu ni crita berlapik lah. satu yg terlepas censored, tang tv1 tu dah x berlapik.kahkahkah..

    BalasPadam
  3. Poyos.. maap ler gua tak bleh nak update blog ni selalu.. ramai penternak kambing yg marah tak puashati sebab kambing boer diorang sering terkena sawan bila baca blog gua ni haa.. so terpaksa ler gua update lima tahun sekali..

    Dakwat Basah.. cepat btul lu tangkap maksud gua haahh.. nasib baik lu x keja KDN.. klau tak dah lama gua masuk ISA.. huhuuu..

    BalasPadam