Khamis, 7 Oktober 2010

RAJA TEKSI PUN ADA!!..


KUALA LUMPUR – ‘Kami raja di segi tiga emas, KL ini.’ Itu laungan angkuh sekelompok pemandu teksi yang menganggap segitiga emas seperti Bukit Bintang, KLCC, Kota Raya, Pudu dan Chow Kit adalah kawasan milik mereka untuk mencari rezeki ‘sumbang’. Dengan lagak ala gangster, kumpulan itu yang dianggarkan seramai 30 orang bertindak menguasai kawasan tersebut dengan menghalau pemandu-pemandu teksi lain yang ingin turut sama mengambil penumpang di tempat itu. - Kosmo


Ketua pemandu teksi yang ingin dikenali sebagai Dolah Greng itu diberitakan telah berpengalaman luas sebagai pemandu teksi sapu, jetski, lori, scrambler dan beca roda lima selama 67 tahun.. beliau juga dengan lantang dan angkuh turut mendakwa telah dilantik sebagai Raja Teksi Sapu yang gagah lagi perkasa diabad ini oleh Persatuan Penumpang Teksi Semenanjung… dimana beliau akan dipertanggungjawabkan untuk menjaga semua jajahan takluk setiap laluan teksi sapu di lembah Kelang ini berkuat kuasa serta merta..

Diatas perlantikan itu juga.. beliau yang sebelum ini lebih dikenali sebagai John Dempong The Temenggung Kanan turut di anugerahkan pingat kebesaran PJX (Pingat Jasa X-tion) yang dibeli daripada kerabat diraja Sulu dengan harga RM794.25sen tidak termasuk duti kastam sebanyak 27 peratus yang membawa gelaran Datuk Sri Raja Pergh!!..  sebuah beca roda lapan turut dihadiahkan sebagai kenderaan rasmi bagi kegunaan beliau untuk merempit keliling kota..

Ditanya tentang pendapat beliau tentang perangai hamlau pemandu teksi yang suka mengganggu dan menipu penumpang.. Datuk Sri Raja Pergh! Dolah Greng tanpa segan silu terus memuji dan menyokong tindak tanduk pemandu teksi yang berperangai hamlau lagi kejam itu tanpa rasa gusar.. malah beliau serta pemandu teksi yang lain berjanji akan cuba betindak lebih kejam dengan menipu penumpang serta menaikkan harga tambang teksi pada kadar yang lebih tinggi dan tidak munasabah pada masa akan datang..  

Malah beberapa penumpang yang ditemui oleh spy Penanggah turut terharu dan gembira diatas keperihatinan Datuk Sri Raja Pergh! Dolah Greng tersebut dan mereka berharap agar pemandu teksi yang lain dapat berganding bahu untuk menipu penumpang seperti mereka dengan lebih berkesan lagi pada masa depan.. dan berharap agar tambang teksi dapat dinaikkan dengan seberapa segera yang mungkin pada kadar yang tidak masuk akal.. memandangkan harga tambang teksi di Lembah Kelang ini masih begitu murah berbanding dengan tambang kereta api di Tokyo..

3 ulasan:

  1. dah lama hang tak merapu..
    muncul-muncul trus merapu sakan..hahahaha

    BalasPadam
  2. smenjak dapat kuasa tambahan dari ultraman kosmos ni kepalo otak gua dah semakin merapu x tentu arah.. bisikin lawak kt cuping telinga kanan gua semakin menjadi2... hahahaa..

    BalasPadam
  3. lepas ni hang buat analisis mengenai strategi
    terbaru satu team bola dinegara antah berantah.

    depa pi gelanggang lawan, bikin riuh, bikin sibuk, bikin letupan.

    bilo main kek tompek depa, sorang pun tak berani pi. takut oo...

    akhirnya...depa bulih pulun....

    baguih gak strategi tu.

    kalo tak silap aku, strategi ni pernah digunapakai pada peperangan dikurun ketiga suku
    sewaktu maharaja babylonmarangputisat berperang dengan negara amangbudurasouterangosparpukari berebutkan sebuah lombong emaszhulian.... kalau tak silap le..

    BalasPadam