Khamis, 21 Oktober 2010

PENTING SANGAT KER MENARA WARISAN TU..


KUALA LUMPUR: Permodalan Nasional Berhad (PNB) menjelaskan projek Warisan Merdeka yang merangkumi menara 100 tingkat yang akan dibangunkan di ibu negara, tidak menggunakan wang kerajaan atau dana pelaburan saham amanah yang diuruskannya. Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan PNB, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman, berkata PNB akan membangunkan projek itu menggunakan dananya sendiri atau mendapatkan pinjaman bank jika kadar faedah menarik, selain menjana dana di pasaran modal. - Berita Harian


Woii PNB.. kat sini gua nak bagi tau sama lu... lu jangan nak main-main sama gua.. duit RM50 juta yang gua simpan dalam unit saham PNB tu sebenarnyer untuk korang buat modal pelaburan tau tak.. bukan untuk buat bangunan atau menara tok nenek korang.. banyak cantik lu punya muko.. pantang ada duit sikit ada jer kerja jahat yang korang rancang.. (dalam nada yang sungguh bengis sambil melepaskan beberapo tumbukan dan tendangan yang begitu kencang dan padu ke kiri dan ke kanan.. membuatkan si Tompok kucing jantan gua terkejut dan bertempiaran melarikan diri..)

Gua pun tak tau apo yang dok korang pikir.. cubo korang bagi tau.. apo alasan korang sebenarnyer yang beria-ia sangat nak buat benda tu.. penting sangat ke menara Warisan Merdeka 100 tingkat tu sampai kalau tak ada menara tu.. bisnes korang boleh lingkup dan awek-awek korang akan cabut lari ikut balak lain... haaa!! cubo korang bagi tau gua skarang sebelum gua naik hangin dan cabut pokok ketapang kat sebelah gua ni... (tanpa segan silu terus melakukan tekan tubi 200 kali sambil mengunyah apam balik..)

Lagi satu gua tak paham.. korang bagi tau yang menara Warisan Merdeka yang korang sebok sangat nak bina tu langsung tak pakai duit kerajaan mahupun duit gua dan pelabur yang lain.. tapi apsal projek tu termasuk dalam Bajet 2011.. bukan ko Bajet 2011 tu adalah duit rakyat yang akan digunakan oleh kerajaan untuk rakyat tahun ni.. nampak sangat korang nak menipu gua.. pandai betul korang.. bilo orang dah bising-bising korang pun pusing cerito.. nasihat gua daripada korang sebok-sebok nak buat menara tu baik korang naikkan bonus dan dividen kat semua pelabur tahun ni.. ado gak faedah.. ini asyik 8% jer.. mano gua tak hangin... (sambil melepaskan satu pukulan karate ke leher si Tompok dan terus melompat keatas bumbung rumah jiran sebelah dan mencabut beberapo keping atap sebagai tanda protes..)

2 ulasan:

  1. hahahaha..bg 50juta kat aku lagi bagus..boleh gua bli rumah semi D seratus biji tanpa pnjamin..
    muahahhahahaha

    BalasPadam
  2. ok no hal.. jgankan semi D semi S pun boleh.. nak cantik semi Z.. tp cukup ker 50 juta tu.. klau tak cukup cakap tau.. jngan ler malu2.. nt gua suruh Najib masukkan dalam bajet 2012.. hehehee

    BalasPadam