Khamis, 22 April 2010

ALAA.. GUA PUN ADO KUDA GAK..


HULU SELANGOR – Calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim yang kini menjadi sasaran penulis-penulis blog mengakui memiliki seekor kuda lumba. Zaid bagaimanapun menolak dakwaan yang menyatakan dirinya seorang kaki judi hanya kerana memiliki seekor kuda lumba kerana beliau tidak pernah bertaruh dalam perlumbaan kuda. - Utusan M’sia

Apo la Zaid.. lu ingat lu sorang jer ko ado kudo.. gua pun ado gak.. tapi kudo kepang jer laa.. kuda kepang tu gua beli duo hari lepas setelah gua terserempak dengan kuda tersebut sedang bermain guli di depan sebuah kedai barangan lusuh di Pandan Indah.. puas gak gua kelentong dan bertekak dengan tokey kedai tu mintak dia jual kat gua.. tapi tak jalan gak.. camno pun lepas gua cekik dan karate cuping telinga dia.. baru la tokey tu jual kat gua dengan harga siling RM450.75.. termasuk 25% duti kastam.. terus gua bagi namo Klentong kat kuda gua tu...

Kalau ikutkan gua pegi kedai tu untuk nak jual surat khabar lamo jer dan ada la guanyer jiran punya pintu pagar besi yang sempat gua rembat minggu lepas.. gua tengok pintu pagar tu cantik jer berkilat dan masa tu plak guanyer jiran takda kat rumah balik kampung.. apo lagi memang atas lori ler jawabnyer.. hehehee… kalau jiran gua tau mau mati gua dengan kuda kepang gua si Klentong tu kono hambat.. itu pun ado lagi satu tiang bendera kat depan balairaya yang gua tengah usya skarang ni.. kalau dapat cantik gak tu..

Berbalik kepada kisah kudo ni.. kalau lu nak tau kudo kepang gua ni memang jenis kuda lumba yang begitu power dan jitu.. dio punya bulu.. umang aii lebat mengalahkan bulu babun.. tapi rambut dio agak kerinting skit la.. kalau nak sikat tu kono la taruk minyak rambut.. camno pun si Klentong ni memang jinak.. ringan tulang plak tu.. dan mudah mesra pelanggan.. kira sonang la kalau nak diajak berborak..

Lagi satu si Klentong kuda kepang kesayangan gua ni memang minat bersukan.. pantang ado acara sukan memang tak bagi chan.. baik acara lompat pagar sampai la acara merentas desa.. tapi acara yang dio paling suka skali acara 2x200 meter jalan itik berganti-ganti.. stakat ni blum ado pencabar yang berani bertaruh.. pagi tadi jer dah empat pingat emas dio sapu maso sukaneka antara tadika di Pandan Jaya.. nanti bleh la gua ajak si Klentong ni join sukan antara jabatan kat opis gua bulan depan dan kalau ado maso nanti bleh la kita berlumba plak kat highway Kesas....

Camno pun gua tak puas hati dengan dakyah pembangkang yang menyatakan gua ni kaki judi tegar..  tergamak menggunakan si Klentong untuk berjudi... sampai si Klentong masuk acara lari dalam guni pun gua sempat bertaruh lagi.. hangin jer gua dengan parti Lepat Pisang yang berani memfitnah gua ni.. kalau nak tau.. seumur hidup gua ni tak pernah lagi la bertaruh apotah lagi berjudi.. tapi kali ni gua nak cabar parti Lepat Pisang.. kalau diorang berani jom la kita lumba lari dalam guni dari KL sampai Seremban.. sapo kalah dio kena bayar RM2juta.. haa kalau berani apo lagi.. jom laaa…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan