Isnin, 21 Disember 2009

RONDA-RONDA MALAM MINGGU..


SAJER nak menghilangkan kebosanan malam minggu setelah seharian meronda dengan geng opis bagi menghadiri jemputan kahwin sorang member di Kuala Lipis Pahang.. gua pun plan dengan beberapo orang member untuk meronda-ronda sekitar KL bagi menghabiskan malam minggu baru-baru ni.. lagi pun kalau ikutkan memang dah lamo gua tak meronda malam-malam sekitar KL ni.. terutama  malam minggu.. sebok la katakan..


Gua tengok jam baru masuk pukul 12.00.. perut pun dah kebulur.. apo lagi tempat pertama kitorang tuju ialah jalan Dooraisamy.. bukan apo tempat ni memang top lagi meriah.. tau jer banyak disko kat area ni.. sesambil pekena roti canai.. bleh gak kitorang melayan mata mengusya awek-awek kat situ… sampai kat situ satu lagi masalah nak carik parking… kalau masuk tempat parking siapkan la 10 hinggit.. nak parking kat tepi jalan ado plak malaon duo tigo orang yang nak jadi staff DBKL tak bertauliah mengutip duit parking.. tu pun bleh tahan gak lima enam hinggit... malas nak carik masalah.. kitorang pun parking la jauh skit.. tapi tak apo la dari bagi kat malaon tu duit..  baik duit tu kitorang beli roti canai atau nasik lemak .. kenyang gak perut..


Sambil melayan teh tarik.. tetiba mata gua terpandang dua orang awek tengah melepak sambil pekena mi goreng.. tak ler jauh selang dua meja dari tempat kami lepak.. muka bleh tahan laa.. gua agak pun mesti masih sekolah tau baru abis ambik SPM..  tak lama kemudian gua peratikan yang sorang tu kluarkan kasut dari sebuah beg.. umang aii kat situ gak dia tukar kasut tumit tinggi lagi tu.. yang sorang siap besolek sakan kat tepi meja.. tapi dia pun buat selamba jer bersolek.. walaupun dio perasan ramai mata-mata jantan kat situ yang memandang.. termasuk la gua.. gua agak dah sah-sah la awek ni nak pegi disko kat depan tu.. tapi tak tau la jantan mano la yang dapat angkut awek duo orang tu.. cehh...


Sambil memeratikan perangai duo orang awek tu.. gua tengok ado tigo orang mat Arab baru kluar disko.. yang sorang tu dah terhoyong hayang melayan kepala yang tengah mabok.. menuju ke Wilayah Komplek.. gua agak mesti Mat Arab tu menyewa kondo kat area situ.. gua ingat kalau kat tempat diorang la buat perangai camni.. mabok sampai tak ingat dunia dah tentu la bebirat badan tu kena sebat.. tapi nasib baik la kat M’sia semangat 1M’sia masih menebal.. tak do hal la klau nak mabok satu tempayan pun.. gua tengok orang melayu kita pun sama gak perangai..


Setelah penat menengok perangai orang-orang separuh masak kat area Dorai tu.. dan pun perut dak kenyang.. kitorang pun masuk plak kat area Dataran.. belum apo-apo lagi.. sampai jer kat persimpangan Jln Tunku Abd Rahman ke Jalan Tun Perak dan Jalan Raja Laut.. gua tengok orang bukan main ramai lagi bekumpul.. apo hal plak ramai-ramai ni.. ado pesta makan free ko.. laaa rupa-rupanyer diorang berkumpul tengok polis buat roadblock operasi mat rempit.. gua tengok dah macam tengok konsert dah kat area tu.. biasa kita tengok kat tv jer polis buat operasi mat rempit ni.. lalu kitorang pun parking kereta kat belakang jalan Masjid India.. saja berenti nak menengok dan nak meramaikan lagi penonton pesta pagi tu.. itu la KL sampai polis buat operasi pun dah jadi macam satu hiburan buat diorang...


Kitorang pun blah setelah operasi tamat lebih kurang 2.30 pagi... semaso lalu kat depan bangunan DBKL gua tengok ada gak mak bapak yang bawak anak kecik diorang sama-samo menonton pesta pagi tu.. apo la diorang ni.. patutnyer time camni budak-budak tu dah masuk tidor.. ni dibawaknyer melepak.. nanti bila budak tu dah besar melepak tak tentu arah marah la plak.. aii tak tau la gua mak bapak zaman sekarang.. kat depan tu jugak gua peratikan area budak ‘moneyboy’ carik duit pun dah lengang.. mungkin diorang dah balik tau semuo dah habis kena booking oleh mat gay..  tak tau laa.. 

2 ulasan:

  1. lain kali ajak gua skali bla melepak..huahuahua

    BalasPadam
  2. nt bilo gua g lepak2 kt masjid gua calling2 la..hehehe

    BalasPadam