Jumaat, 4 Disember 2009

MACAM-MACAM HAL (2)


Manyak Ganas Ini Nyonya..

KUALA LUMPUR - Suri rumah, Yim Pek Ha yang sebelum ini dihukum penjara 18 tahun setelah disabitkan bersalah atas tiga pertuduhan mendera bekas pembantu rumahnya, Nirmala Bonat dengan seterika panas dan air panas, lima tahun lalu berjaya mengurangkan hukuman kepada 12 tahun penjara. - Kosmo

Haiiyaa nyonya Pek Haha.. gua tengok lu manyak ganas ooo.. serupa itu zionis.. gua ingat kalau Chin Peng tengok lu pun mesti ketar lutut separuh mati... itu pakcik Chin Peng kalau dera pun stakat geletek ketiak ngan jolok lubang pusat.. paling ganas pun dio suruh itu olang makan apam balik 6 keping.. tapi lu lagi ganas.. siap kasi sterika.. dah macam nak sterika baju.. dah tu lu kasi simbah air panas... woiiyoo.. memang brutal betul la lu nyonya Pek Haha.. mano lu belajar illmu Jurus Sengal Melantun ni pun gua tak tau laa.. 

Tapi yang tak best.. seganas-ganas lu.. lu bleh menangis sampai beguling-guling bilo lu kono hukuman penjara.. ala nyonya 12 tahun talak lama.. manyak sekijap maaa.. tapi lu manyak untung ini kali sebab maso tu bukan gua yang jadi hakim.. kalau tak mau gua kasi lu 40 tahun penjara kerja berat.. silap-silap gua hantar lu masuk kem BTN.. kasi lu bekawad 24 jam kat situ.. kasi padan dengan lu punya muko..


Lawan Jangan Tak Lawan

KUALA LUMPUR - Tindakan M. Kulasegaran (DAP-Ipoh Barat) membangkitkan isu ketuanan Melayu yang disifatkan penghalang perpaduan Melayu mencetuskan pertikaman lidah di kalangan ahli-ahli Parlimen hari ini. -Utusan M'sia

Perang mulut yang berlaku antara Kulasegerap dari parti Maruku Pedas dengan sekumpulan anggota parti Tapai Pulut yang di ketua oleh Kolonel Mat.. telah berlarutan hampir 2 hari.. berpunca dari pembinaan sebuah hotel kepunyaan inspektor Shahab yang dianggap telah menceroboh reban ayam Sarjan Dol.. pembinaan hotel tersebut juga dilihat telah cuba mengganggu gugat ketuanan Melayu.. malah turut mengganggu hak asasi ayam-ayam Sarjan Dol yang sedang syok mengeram di dalam reban tersebut... 

Melihat Kulasegerap yang begitu bengkeng.. Kolonel Mat pun mengugut Kulasegerap dari parti Maruku Pedas serta inspektor Shahab agar memberhentikan pembinaan hotel tersebut.. jika tidak beliau dan Sarjan Dol bersama ayam-ayam beliau akan berdoa agar perut Kulasegerap dan inspektor Shahab akan bertambah buncit seperti orang minum todi..

Mendengar ugutan Kolonel Mat tersebut.. Kulasegerap dan inspektor Shahab pun menjadi gerun dan takut separuh mati.. lalu mereka pun meraung-raung memohon maaf kepada Kolonel Mat agar menarik balik doa tersebut.. melihat rayuan mereka berdua itu.. Kolonel Mat pun menukar doa beliau agar perut Kulasegerap dan inspektor Shahab menjadi kempis semula.. lalu mereka pun berdamai dan berpeluk-pelukan sambil menyanyikan lagu Negaraku..

3 ulasan:

  1. nah..amik ko..12 tahun..muko pn tak suci langsung..mmg pngganas mak aih...


    ni yg gua angin ni kalo bab2 ado kono mngeno ngn org melayu ni..walaupn gua bkn mlayu tulen..tp dh dibsarkan cara mlayu dr kocik..gua cpat mlnting hal2 ketuanan mlayu ni...wachhaaaa!!!

    BalasPadam
  2. haiya apa mau sembok sama ketoanan malayu...

    kilija sepaluh matik sama itu malayu punya salikat.. dali tukang sapu sampai itu limbaga pingalah sumua malayu mau lapat itu bonos
    sitingah bulan pun manyak susa ooo...

    kina mau angkat sipanduk pun bolum tintu untung nasib oo..

    haiya... kila itu 'nyonya the iron lady' pun ada sikit untung maa... lapat makan pilee...
    itu 'Chin ta piau peng' the three star devil pun ada bagut lia punya nasib oo...sula kasi mati banyak itu malayu punya sojar pun talak kina gantung selupa itik sana kelai bak kut teh jalan silang sana...

    Wa mau pigi sana kotabalu jumpa sama tok gulu kasi dia doa sama chinpeng sakit pelut kalau lia mau pijak bumi malisia lagi bagut lali itu tok gulu kasi doa lia punya bangsa picah pilut...

    BalasPadam
  3. miera samo la kito.. bzanyer hanya lu ado darah ketuanan siam campur ketuanan nepal dan gua plak ado skit ketuanan sweden sebelah nenek campur ketuanan jerman sebolah monyang tp camno pun semangt melayu dah meresap dlam jiwa gua.. aiii pek haha kalau ikutkan hati mau jer gua baling komputer depan gua ni..


    aiiiyaaaa tedung selar apa pasat bising2 sama gua.. kalau lu terer selupa itu power renjer apa pasat lu talak pegi hantam sama itu chin peng a/l rambo.. lu kasi mintak bonus 3 bulan sma dia lg bagut.. bukan lu solang kelija sama kompany melayu maaa.. gua pun sama jugk maa.. cakap saja ketuanan melayu tp bila gua tanya bonus smua manyak takut mau celita ooo.. sekali gua doa mintak bonus 12 bulan balu diaolang tau..

    aiiyaa tedung selar aaa apa susah2 mau pigi sana kotabalu.. gua pun bleh kasi doa itu olang.. kasii piciahhh sama dia punya tayar basikal.. balu padan dngn dia punya nasib..

    BalasPadam