Khamis, 8 Oktober 2015

JEREBU OH! JEREBU..


Tak tau la berapa lama lagi nak berakhirnya masalah jerebu.. rasa macam dah tak larat hari-hari dok menghirup asap bercampur debu.. sampai kepala otak pun naik tepu dan sebu...  dan gua yang dah biasa bawak kereta berdesup laju macam dikejar hantu sekarang dah kena drive slow sebab takut terbabas atau terlanggar lembu.. apa taknyer semua pandangan baik depan.. kiri dan kanan dah jadi kelabu.. dah rasa macam memandu dalam kelambu..

Tak tau la gua malaon mana yang buat keja gila dok membakar hutan dan belukar sesuka hati.. walaupun jauh diseberang tapi debunyer tetap sampai ke sini seperti tiada tanda untuk berhenti.. dan jugak hingga sekarang tiada sebarang tindakan dari pak menteri diorang yang hanya sekadar memantau dan memerhati.. sambil pekena kopi dan roti..

Dan masalahnyer kita kat sini la yang terpaksa menanggung azab sengsara setiap hari sambil menyedut jerebu berkati-kati.. yang kena selesama dan batuk pun ramai bersilih ganti.. jiwa terasa lemas dah macam duduk kat dalam peti... hingga rasa tak selesa dan geram membuak-buak kat dalam hati.. kalau macam ni la hari-hari.. rasanyer orang yang sehat segar bugar pun bleh mati... dan tak mustahil tahun depan masalah ni akan tetap berulang cuma diharap korang semua sabar menanti..

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera

    Satu gmenarik mengenai Jerebu. Jemput ke blog saya Jalalboy mengenai Tindakan Semasa Jerebu

    BalasPadam
  2. Casino - Goyang Tips
    Online gambling in the USA is legal but you can only legally gamble here in 강원 랜드 쪽박 걸 가격 the 먹튀 신고 US. 예스 벳 88 Gambling. The U.S. has 실시간바카라사이트 grown into a world where the vast majority of Americans 벳365우회주소

    BalasPadam