Tuesday, October 13, 2015

1MDB.. BILA MAU LINGKUP DAAA...


Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin dilihat menyatakan sokongan terhadap Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM) Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz menerusi satu posting di laman Facebook beliau.

Asri menyifatkan tindakan tegas gabenor tersebut, yang tetap dengan keputusan pendakwaan berhubung skandal syarikat sarat hutang 1Malaysia Devopment Berhad (1MD), satu jihad besar.


"Semoga Allah memberi pahala yang besar kepada gabenor Bank Negara yang berusaha menyelamatkan negara daripada para pengkhianat dan penjenayah.


"Itu adalah jihad yang besar," katanya di laman Facebooknya malam tadi.

Tindakan BNM membatalkan 3 kebenaran yang diberikan kepada 1MDB di bawah Akta Kawalan Pertukaran Wang (ECA) 1953 untuk pelaburan di luar negeri sebanyak AS$1.83 bilion (RM7.53 bilion) mendapat pujian pelbagai pihak termasuk pembangkang dan rakyat... - TheM'sianInsider


Aiiiii.. tak habis-habis lagi ker kisah 1MDB.. sampai gua pun tompang pening sebab siang malam cerita ni berlegar kat suratkhabar.. radio.. facebook mahupun TV.. dan bukan gua jer yang hangin tapi ramai lagi yang tak puas hati dengan si bossnyer tu yang jugak sorang tambi.. dah la berniaga tak untung dah tu berlagak poyo kononnyer hebat dan tau serba-serbi..

Memang ramai yang berasa bimbang dan mengkritik benda ni.. bukan saja dari pembangkang malah juga rakan dalam parti diorang sendiri.. bukan apa diorang semua takut berlaku sesuatu perkara yang tidak dingini.. nanti rakyat jugak yang terpaksa memanggung beban angkara kesilapan pak menteri.. bila lingkup mula la bagi berbagai alasan untuk melepaskan diri.. tapi kalau muka pengampu diorang akan tetap memuji dan kata 1MDB ni amat hebat hasil buah fikiran pak menteri kerana ia membawa keuntungan yang tak terperi..

Sama la jugak kisah GST.. dimana rakyat jugak yang menanggung beban setengah mati.. sebelum tu bukan main lagi kata GST akan buat kita semua senang hati.. bahagianyer sampai ke dalam mimpi.. akhirnyer apa berlaku.. harga barang yang dikatakan turun tak jugak menjadi realiti.. hidup-hidup kena tipu.. tu yang buat rakyat jadi sakit hati.. nak buek camno.. dah nasib kita dapat menteri yang kononnyer berintegriti tapi janji tidak jugak ditepati.. malah kita semua digula-gula dan diuli-uli dibuatnyer macam capati..

Tak caya cuba la kita tengok sekarang ni... walaupun diperli dan berbagai hujah dan berkotak-kotak bukti diberi.. kerana dah terang-terang si malaon buat kerja macam pencuri.. namun si malaon and the gang tetap tak mengerti dan masih jugak teguh berdiri.. malah dikatanyer ini semua fitnah pembangkang untuk merampas kuasa dari pak menteri serta cuba menghuru-harakan negeri.. adoii!! nasib baik la pak polisi tu member diorang sendiri.. kalau tak dah lama ada yang kena gari..

No comments:

Post a Comment