Rabu, 22 April 2015

BURU HINGGA KE LUBANG CACING!!.. YER KE NI?..


KUALA LUMPUR 19 April - kumpulan samseng di seluruh negara terutama di negeri-negeri yang dikenal pasti menjadi lokasi panas kepada aktiviti gengsterisme akan dipe­rangi habis-habisan.

Arahan serta-merta itu dikeluarkan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, berikutan insiden ganas melibatkan kumpulan samseng di Bandar Bukit Mewah, Klang, Selangor.

Pada masa yang sama, beliau turut mengarahkan polis memburu hingga ke lubang cacing kumpulan samseng bertanggungjawab membunuh dan mencederakan enam yang lain di Bandar Bukit Mewah itu.

Ibarat tiada lagi maaf kepada kumpulan yang dipercayai berpusat di Klang itu, beliau berkata, perbuatan samseng tersebut benar-benar mencabar kewibawaan polis.. - UtusanM'sia


Ini macam la pak menteri.. baru la gua respek sama lu.. sebab gua tengok lu dah tak macam dulu.. dah makin berani dah tegas dalam menjalankan tugas.. kalau dulu hanya setakat berkicau macam burung dan unggas.. lemaunyer mengalahkan bateri yang dah lama tak dicas.. penyamun dengar lu punya amaran pun diorang langsung tak takut dan ngeri.. sebab diorang tau garang dan gertak lu hanya beberapa hari..

Sekarang ni baru samseng-samseng tu tau langit tu tinggi atau rendah.. baru la diorang takut sebab port diorang lu nak serbu dan geledah.. lu ngan pak polisi pun dah nekad nak buru diorang hingga ke lubang cacing.. sampai tiada lagi tempat selamat diorang nak sembunyi sekalipun menyorok dalam rumah kucing.. pak polisi pun hanya menunggu masa jer diorang tersilap langkah termakan pancing.. kalau terangkap mau ada yang terkencing-kencing hingga gigi dan gusi semua terkancing..

Tapi jangan plak jadi macam kes yang dulu.. cakap berdegar-degar tapi hampeh umpama gertakan diangin lalu.. tak tau la mana silapnyer kes tu sampai sekarang jadi sepi dan layu.. rasanyer memang ramai yang tak puashati dan rasa bebulu.. gua yang beria-ia menyokong pun sama gak tumpamg malu.. apa taknyer sia-sia jer dipermainkan oleh malon si buta kayu.. rasa macam jatuh terguling dalam kubang kerbau kat sawah.. tak percaya cuba baca berita kat bawah..

KUALA LUMPUR 28 Sept.- "Kita akan cari dia hingga ke lubang cacing sekalipun." Itu tegas Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar ketika diminta mengulas mengenai tindakan yang sedang dilakukan pihak polis terhadap penulis blog kontroversi, Alvin Tan yang semakin biadab memuat naik status dan gambar di laman sosial Facebook miliknya yang dilihat cuba memalukan beberapa pemimpin negara.

Menurut Khalid, kenyataan berbaur menghina serta mencabar pihak berkuasa itu adalah suatu perbuatan yang tidak boleh dimaafkan.


"Dia (Alvin) ingat dia boleh lari. Bagaimanapun, setiap negara ada peraturan dan kita akan cari dia hingga ke lubang cacing," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. - UtusanM'sia


Tu la yang gua cakap.. cakap bukan main lagi bergegar nak buru hingga ke lubang cacing.. tapi akhirnyer sendiri jugak yang kena kencing.. si Alvin Chipmunk celaka tu pun dah lesap tanpa berita.. katanyer tengah bergembira sakan di Amerika.. yang kita kat sini terkulat-kulat dan hanya mampu berkata.. haaa!!.. padan dengan dia punya muka.. takpa kalau dia balik nanti kita tangkap dan libas dengan seterika.. hahaaa... itu semua hanya nak menyedapkan hati memasing yang terluka..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan