Isnin, 16 Jun 2014

RIO DI BRAZIL'14.. DEMAM PUN BERMULA..


Nampaknyer Piala Dunia 2014 di Rio Brazil dah pun bermula... gua tengok ramai diantara kita yang termamai-mamai macam cicak tertelan kapor kat tempat kerja akibat menahan ngantuk.. ini semua angkara dirasuk oleh hantu bola yang sedang mengganas sekarang ni... alaaa bukan korang jer.. gua pun sama gak menyibuk... lagi pun bukannyer selalu.. empat tahun sekali.. dan gua macam biasa ler.. tetap dengan team pilihan gua..  German.. Argentina dan Brazil.. Sepanyol dan England tu hanya nak cukup syarat jer.. team yang lain tu lantak pi laa diorang..

Memang tak boleh nak dinafikan.. penangan bolasepak Piala Dunia ni tidak mengenal sempadan.. walaupun dengan muka tak malu terpaksa memilih negara orang untuk disokong.. itu semua tidak mematahkan semangat kita semua untuk tumpang sekaki berpesta dan bercerita pasal bola... memasing dari pagi sampai ke malam takda cerita lain.. bola.. bola.. bola... tenggelam ler sekejap cerita GST..

Tapi yang pasti dalam bab bola ni mamak jugak yang kayo.. gua tengok penuh sesajer.. apa taknyer bola punya pasal.. ada tu subuh-subuh pagi lagi dah pegi ke kedai mamak semata-mata nak melayan bola.. adooii memang gilo.. sedangkan gua yang taksub bola tahan enam ni pun tak sanggup nak buat kerja gilo camtu.. dari gua menapak ke kedai mamak melayan bola.. baik gua pegi menoreh.. ado gak pekdah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan