Rabu, 8 Ogos 2012

UMANG AIII.. PANJANGNYER NAMO..

Apakata sementara korang dok melopong menunggu waktu berbuka tu.. korang baca ler dulu perkataan-perkataan kat bawah ni, tapi sebelum tu gua nak sihatkan korang agar memanaskan badan terlebih dahulu seperti lari setempat atau lompak katak sekeliling rumah.. ini bagi mengelakkan berlaku sebarang kecederaan seperti terkehel lidah atau kerongkong sewaktu membaca perkataan yang panjang berjela tersebut.. dan kalau korang dah ready.. apa lagi bleh ler mula.. okey tarik nafas panjang.. 1.. 2.. 3.. mula…

Red Wacky League Antlez Broke the Stereo Neon Tide Bring Back Honesty Coalition Feedback Hand of Aces Keep Going Captain Let's Pretend Lost State of Dance Paper Taxis Lunar Road Up Down Strange All and I Neon Sheep Eve Hornby Faye Bradley AJ Wilde Michael Rice Dion Watts Matthew Appleyard John Ashurst Lauren Swales Zoe Angus Jaspreet Singh Emma Matthews Nicola Brown Leanne Pickering Victoria Davies Rachel Burnside Gil Parker Freya Watson Alisha Watts James Pearson Jacob Sotheran Darley Beth Lowery Jasmine Hewitt Chloe Gibson Molly Farquhar Lewis Murphy Abbie Coulson Nick Davies Harvey Parker Kyran Williamson Michael Anderson Bethany Murray Sophie Hamilton Amy Wilkins Emma Simpson Liam Wales Jacob Bartram Alex Hooks Rebecca Miller Caitlin Miller Sean McCloskey Dominic Parker Abbey Sharpe Elena Larkin Rebecca Simpson Nick Dixon Abbie Farrelly Liam Grieves Casey Smith Liam Downing Ben Wignall Elizabeth Hann Danielle Walker Lauren Glen James Johnson Ben Ervine Kate Burton James Hudson Daniel Mayes Matthew Kitching Josh Bennett Evolution Dreams.

Amacam .. kalau rasa masih tak puashati boleh la korang ulang lagi dua tiga ratus kali.. dan sebenarnyer apa yang korang baca kat atas tu bukan la perkataan-perkataan berbentuk karangan.. apatah lagi cerpen, pantun dan sajak jauh sekali.. syair lagi ler bukan.. surat berantai atau surat ugutan tak mungkin ler plak.. kalau nak kata surat cinta takda plak kata-kata rindu.. tapi kalau tengok sekali imbas banyak plak nama-nama orang yang tersusun indah dalam senarai tu.. cuma nama Amit Jambul jer tak termasuk dalam senarai...

Haa.. kalau korang nak tau sebenarnyer perkataan-perkataan tersebut ialah nama sorang awek otai yang dah takda kerja saja nak menambahkan kerja.. yang dah elok-elok mak bapak bagi nama Dawn McManus masih jugak tak puashati... malah sanggup plak beratur panjang kat pejabat pendaftaran semata-mata nak menukar nama yang lebih panjang.. kejam dan agak mencongkam.. bagi gua kalau stakat nama tujuh lapan perkataan tu kira okey gak ler.. tapi bila dah sampai 161 perkataan... itu dah kira tahap melampau ler.. apa taknyer gua yang baca nama pompuan tu pun dua tiga kali tersasul dan hampir-hampir jer rahang gua terkehel..

Menurut kata John Dol sepupu kepada jiran beliau yang menetap di Buluh Kasap.. memberitau bahawa tujuan sebenar Dwan MacManus.. 41 tahun yang berasal dari Hartlepool England ni membuat rekod dengan membuat kerja gila ni adalah untuk mendapatkan dana bagi yayasan Red Dreams.. (gabungan nama awal dan nama hujung..) menurutnyer yayasan itu bertujuan membantu orang-orang yang mengejar impian mereka di bidang kesenian.. malah ada diantara159 nama-nama kat tengah tu adalah nama orang-orang yang telah dibantu oleh yayasan tersebut.

"Kalau ikutkan korang kono panggil namo gua Red jer.. sonang dan ringkas.. dan gua paham memang susah korang nak terimo namo baru gua ni.. sampai ado yang terkehel lidah.. tapi kalau korang rajin berlatih mungkin takda masalah kut nak sobut namo gua yang panjang berjela ni.. bukan korang jer.. suami gua pun samo.. kekadang tersasul gak panggil gua dengan namo lamo.. Dwan.. kekadang tu kalau nak nak copek dia pangil namo gua Kiah jer..'," ujar Dwan MacManus sambil mengoyangkan badan seperti penari tarian tor-tor...

Apakata lepas ni gua nak tukar plak nama lain yang lebih panjang.. yang mungkin ada kena mengena dengan kenderaan ker.. binatang ker.. haa baru ler gempak.. seperti Kathy Jetski Sampan Tapir Babun Beskal Motorbot Beca Roda Lima Ayam Katik Kobota Lori Tangki Cipan Dubuk Mawas blaa.. blaa.. blaa..

1 ulasan:

  1. nama gua yang lima patah perkataan ni pun org dok bising lenguh tangan la tulih nama aku..dia yang smpai 161 patah perkatan ni mcm mana la gamaknya..

    BalasPadam