Khamis, 9 Jun 2011

TENAGA NUKLEAR.. PENTING SANGAT KER?!!..

MOSCOW - Rusia akan menghantar satu delegasi pakar nuklear ke Malaysia minggu depan untuk meneroka peluang dalam membangunkan loji tenaga nuklear pertama negara. Ketua pengarah Perbadanan Tenaga Atomik Negara (Rosatom) Sergey Kirienko berkata delegasi itu akan membuat penyampaian secara terperinci termasuk aspek teknikal dan kewangan. - Bernama

Sebagai pengampu tegar kerajaan 1M’sia.. disini gua ingin menunjukkan sokongan yang tidak berbelah bagi tehadap niat suci murni pihak kerajaan yang dilihat begitu bercita-cita tinggi untuk membina sebuah loji nuklear bagi meringankan beban penduduk kampung yang selama ini begitu menderita akibat kekurangan tenaga.. terutama tenaga batin..

Mengikut kajian abang Ajib seorang kontraktor kelas F dari Kampung Pandan menyatakan loji nuklear yang menggunakan kepakaran dari Rusia itu dikhabarkan akan dibina di Putrajaya.. betul-betul bersebelahan dengan kediaman perdana menteri.. ini adalah kerana kawasan tersebut dikenal pasti begitu klear dan selamat serta aman dan damai dari aktiviti mat-mat rempit.. terutama pada malam minggu..

Isteri abang Ajib iaitu Kak Mah yang agak obes turut tidak ketinggalan mengadakan sidang akhbar dengan menyatakan bahawa logi nuklear berkuasa bateri AAA tersebut dijangka mampu menghasilkan 1,000 megawatt tenaga eletrik sejam.. bersamaan 560.56bhp atau pun 320 kuasa kuda kepang.. malah kak Mah turut memberi jaminan bahawa tenaga nuklear tersebut juga mampu menghilangkan gatal-gatal kulit serta melangsingkan badan kepada sesiapa yang terkena radiasi nuklear tersebut..

Dengan adanya kemudahan loji tenaga nuklear juga diharap penduduk kampung tidak lagi menghadapi masalah untuk meningkatkan tenaga dalaman masing-masing ketahap maksima.. serta tidak lagi bergantung kepada tenaga tongkat ali dan kacip fatimah untuk menambahkan tenaga masing-masing.. abang Ajib serta isteri kesayangan beliau kak Mah menyatakan dengan peralihan tenaga tongkat ali kepada tenaga nuklear tersebut diharap kadar kelahiran rakyat negara ini akan dapat dipertingkatkan dengan lebih pantas dan jitu..

Walaupun projek loji nuklear tersebut dibantah keras oleh parti Bulan Mengambang.. namun itu semua tidak mematahkan semangat abang Ajib dan kak Mah untuk melobi pihak kerajaan 1M'sia... agar syarikat milik mereka.. iaitu Anak Beranak Enterprise akan turut dipilih untuk menerajui projek nuklear pertama negara ini kelak... malah beliau memberi jaminan bahawa tragedi kejadian bumbung runtuh dan tiang tercabut sewaktu membina balairaya oleh syarikat Anak Beranak Enterprise di Kenya tahun lepas tidak akan berulang lagi..

5 ulasan:

  1. mcm konal jer abg Ajib n kak Mah nie ... hehehe

    BalasPadam
  2. TukngKarut.. camno plak lu bleh kenal ngan abang ajib dan kak mah ni.. cuber lu criter skit biodata diorang berduo ni.. klau samo kiro betui la tu.. huhuuhuu...

    BalasPadam
  3. alaaa.... penanggah tak kan lupo kan kak Mah ... tempat jatuh lagi dikonang ..inikan pulak tempat berkubang... eh silappp.... obes2 Kak Mah sayang abg ajib kat dio... hehehehe...

    BalasPadam
  4. penagggah; ini ulasan atas pagar ke mkn pagar? kahkahkah...

    BalasPadam
  5. tukngkarut.. obes kak mah tu yg buat abang ajib sengsara.. kos tinggi siutt!! huhuhuuu

    DkwatBsah.. gua lepak makan atas pagar jer.. kiri kanan gua sapu.. heheheee..

    BalasPadam