Selasa, 18 Februari 2020

HELLOOO.. GUA MASIH HIDUP!!..





Salam semua.. Apa khabar.. Harap-harap korang semua sihat walafiat la hendaknya.. Mungkin korang terperanjat tengok tetiba gua terpacul kembali kat blog Penanggah yang entah apo-apo ni.. Mungkin selama ni korang pikir yang blog ni dah berkubur termasuk dengan tuan-tuan dia sekali.. Yer ler dah berapo tahun plak blog ni menyepi..

Sabar.. Jangan cepat sangat melatah dan buat andaian yang melangkaui batas susila sebagai orang timur.. Sebenarnyer gua ada jer kat sini.. Masih wujud.. Hanya kekangan masa dan keadaan yang tak berapa mengizinkan untuk gua aktif.. Itu yang membuatkan gua terdiam sepi selama ni.. Kira macam tergantung sepi gak la lebih kurang..

Kalau dikira-kira.. dicongak-congak rasa-rasa lebih kurang tiga tahun dah blog ni bersawang.. Yer ler dari hujung tahun 2016 sampai sekarang dah masuk tahun 2020.. Dan sepanjang itu macam-macam peristiwa berlaku didepan kita semua.. ada yang pelik.. ada yang terkejut.. ada yang pahit.. manis.. sedih.. masam dan macam-macam lagi ler.. Yang paling best.. pemerintahan negara pun dah bertukar tangan.. Tapi biasa ler tu ada yang gembira.. ada yang tak suka.. ada yang frust menonggeng sampai meroyan kat fb dan ada jugak yang tak ambik port pun.. lantak korang ler.. macam gua.. hahahaaa

Bayangkan parti mato lobam yang kecoh-kecoh dulu dah jadi kerajaan.. Manakala parti keris bersilang yang selama ini dianggap lejen tetiba jatuh tersungkur.. Mat Boo yang selalu buat lawak pun dah jadi menteri manakala Mat Lan yang kaki lawak merangkap kaki bodek GST plak jadi pembangkang.. Sapa sangka Tok Det yang dah pencen bleh jadi PM lagi sekali.. Dan parti lobai masih jugak macam dulu.. tetap bangkang.. hahaa.. Begitu ler dunia yang mana roda kehidupannya sentiasa berputar.. Segalanya boleh berubah.. Cuma yang tidak berubah ialah sikap warga.. Yang masih tetap sama dan maintain.. Masih tetap mempolitikkan setiap hal dan parkara.. hahaha

Begitu jugak gua.. sebagai insan yang lemah tetap juga diuji.. Bertalu-talu dugaan datang menguji kami sekeluarga adik-beradik.. Dalam tempoh itu gua telah kehilangan kedua ibu bapa dan adik perempuan.. Selang setahun mereka dijemput pulang.. Yang paling sedih tahun lepas dimana ibu gua telah pergi menemui penciptaNya hanya beberapa hari saja lagi untuk kami menyambut hari raya puasa..

Dan ujian tu nampaknya tidak terhenti disitu.. Masih tetap mengikut setiap langkah gua.. Kemuncaknya gua telah kehilangan pekerjaan dipenghujung tahun lepas.. Dan secara rasminya gua telah menjadi penganggur secara total disaat korang bergembira melihat pertunjukkan bunga api menyambut Wawasan 2020.. hahahaaa.. Begitulah berakhirnya perjalanan gua dan rakan-rakan di dalam kancah dunia media dan penerbitan.. (Nama kompani tu rasanya tak payah la gua sebutkan kat sini..)

Memandangkan gua pun takda benda dah nak dibuat.. dari duduk melopong kat rumah baik gua buat sesuatu benda baru.. Buat sesuatu yang tak pernah terlintas pun kat kepala otak gua sebelum ini.. Maka dengan itu muncul ler guanyer channel kat you tube.. JANK NS CHANNEL.. korang kalau rasa bosan dan runsing dan ingin menambahkan lagi kerunsingan yang ada boleh ler korang layan channel gua tu.. Alaa tak nak tengok pun takpa yang penting korang SUBSCRIBE jer channel tu… Bukan apo.. gua nak tengok setakat mana channel tu boleh pergi.. Sama ada boleh pergi jauh atau pergi jauh-jauh.. hahahaa.. 

Ok laaa.. cuba la korang layan hasil gua yang masih nak belajar ni.. segala kekecewaan korang tanggung ler sendiiri.. hahaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan