Jumaat, 21 Ogos 2015

LU LAGI TAK RELEVAN..


Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) hari ini mempersoalkan sama ada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamed masih relevan untuk memberi pandanganya.

"Adakah beliau (masih) relevan?" soal Pengerusinya Tan Sri Shahrir Abdul Samad kepada pemberita dalam sidang media di bangunan Parlimen petang ini.


Beliau yang juga ahli parlimen Johor Bharu mengulas tindakan Dr Mahathir yang dilihat begitu lantang mengkritik kepimpinan sedia ada.


Menurut Shahir lagi, beliau percaya kritikan atau sokongan Dr Mahathir terhadap BN tidak membawa sebarang perbezaan terhadap prestasi parti itu baik semasa mahu pun selepas pilihan raya.. - M'siaKini


Memang betul.. memang pun Tok Det tu dah tak releven dengan suasana politik negara kita yang haru-biru sekarang ni.. tau jer ler orang tua banyak sangat songehnyer... dah tu suka plak membebel dan berleter 24 jam mengalahkan orang pompuan.. pendek kata ada jer yang tak kena.. gua yang berjiwa kental ni pun bleh jadi panas hati bila baca dia punya komen..

Tapiiiiiiii... kalau nak dibandingkan Tok Det dengan lu.. termasuk la pak-pak menteri kesayangan lu yang ada sekarang ni rasanyer korang lagi tak relevan... lagi hampeh tahap cipan.. ada pun menyusahkan rakyat.. tengok muka pun dah sakit hati.. silap-silap bleh kena ghout tahap empat.. pendek kata langsung tak bleh blah.. hanya setakat menghabiskan duit rakyat jer bayar gaji korang..

Sudah la pegi parlimen malas nak berbahas.. dah tu ada hati berdegar-degar nak bercakap pasal perjuangan untuk rakyat.. apa lu ingat semua rakyat Malaysia ni budak-budak tadika.. pegi dahhh!! sedangkan pak menteri lu nak settlekan masalah top up pun terkial-kial... phuiiiii!!!

KUALA LUMPUR, 23 Jun'15 - Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar Ujang hari ini menegur anggota Dewan Negara yang dilihat kurang aktif dan tidak bersedia dalam sesi perbahasan Rancangan Malaysia ke-11 (RMK11).

Beliau berkata, anggota Dewan Negara baik yang baharu atau telah lama dilantik, seharusnya patut bersedia dengan teks ucapan perbahasan berkaitan RMK11 yang melibatkan pelbagai isu dan tajuk semasa dan perancangan masa depan rakyat dan negara.

"Saya telah ingatkan banyak kali. Tapi masih lagi ada Yang Berhormat yang tidak bersedia dan kurang berminat dalam sesi perbahasan.

"Sepatutnya Yang Berhormat semua bersedia, berebut-rebut untuk berbahas," katanya sewaktu sesi soal jawab sebelum bermulanya sesi perbahasan di Dewan Negara Selasa.

Abu Zahar sebelum itu telah dua kali mengingatkan anggota Dewan Negara supaya bersedia dan memberikan nama untuk terlibat dalam sesi perbahasan namun kecewa kerana mendapati tidak ramai anggota Dewan Negara yang terlibat pada hari ini... - Bernama

1 ulasan:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam