Selasa, 30 Disember 2014

BIARLAH DIORANG TU BERCUTI PAK JIB..


KUALA LIPIS 28 Dis. – Semua menteri Kabinet yang sedang berada di luar negara telah diarah pulang segera bagi melancarkan operasi membantu mangsa banjir, kata Datuk Seri Najib Tun Razak. Perdana Menteri berkata, arahan itu dikeluarkan pagi tadi dan menteri-menteri yang berkenaan sedang membuat persiapan untuk kembali.

“Ini dibuat sebab kita nak mereka kembali bertugas membantu dalam operasi menyelamatkan mangsa banjir,” katanya.


Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas melawat pusat pemindahan mangsa banjir di Sekolah Menengah Kebangsaan Padang Tengku, dekat sini hari ini... - UtusanM'sia


Jangan la dikacau diorang tu Pak Jib.. biarlah diorang tu bercuti dan berehat sakan sampai lupa diri.. lagi pun bukan selalu diorang tu dapat bercuti.. dan lu sebagai pemimpin kena ler paham yang diorang tu pun manusia biasa jugak yang memerlukan rehat selepas bekerja keras sepanjang tahun membantu lu menguruskan negara ni.. diorang pun nak main golf macam lu jugak..

Lu jangan risau la Pak jib.. walaupun diorang tu tengah syok bercuti dan bersukaria... diorang tu tetap memantau serta mengambil maklum mengenai perkembangan banjir yang makin mengganas sekarang ni bagi memastikan semua mangsa diberi bantuan... alaa macam lu jugak ler masa kat Hawaii itu hari... jadi adalah tidak adil jika ada pihak tertentu termasuk lu cuba mempersoal tindakan diorang tu bercuti sekarang ni..

Ok la.. gua pun malas nak cakap banyak.. cuma kepada semua mangsa-mangsa bencana banjir di seluruh negara.. gua harap agar korang semua bersabar atas segala dugaan.. dan juga sentiasa berada dalam lindungan Allah hendaknyer.. diharap segala kesukaran ini akan segera berakhir.. SELAMAT TAHUN BARU..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan