Khamis, 16 Januari 2014

PASAL KANGKUNG PUN MAU GADUH KER..


Pergerakan Pemuda Umno Terengganu meminta semua pihak agar segera berhenti mempolitikkan isu sayur kangkung dalam semua saluran media. Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh ketuanya, Mohd Johari Abu Bakar, mereka berkata, Pemuda sanggup berdepan dengan sesiapa sahaja untuk mempertahankan pemimpin negara daripada dihina dan dikotak-katikkan.

"Pergerakan Pemuda Umno negeri ingin memberi amaran agar tidak lagi melakukan penghinaan kepada pemimpin negara atau mereka perlu berdepan dengan Pemuda Umno jika masih berdegil," kata kenyataan itu.


Kangkung menjadi bahan untuk mempermainkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sehingga ke seluruh dunia apabila BBC London juga melaporkan perkara ini. Najib membuat kenyataan baru-baru ini berkenaan harga kangkung yang turun dan meminta rakyat agar memuji kerajaan.. - TheM'sianInsider


Hooreyy!! Siapa yang tak rasa gembira bila mendengar kangkung dah turun harga.. dari 30 hinggit sekilo kini hanya 60 sen seraga.. begitu murah jika dibandingkan dengan harga sekilo pucuk pegaga..

Dan siapa yang tak rasa bangga bila melihatkan Pak-Pak Menteri yang ada tak berputus asa berfikir dan berusaha.. bersengkang mata hingga tidur pun tak tentu masa.. semata-mata nak memikirkan bagaimana nak menurunkan harga kangkung yang dah naik harga hingga tak terkata.. sehingga meresahkan jiwa rakyat jelata..

Gua tau ramai diantara kita yang suka sayur kangkung.. dan tak kisah harganya turun atau naik melambung.. sebenarnyer kangkung ni baik untuk kesihatan kerana dalamnya ada vitamin A yang terkandung.. tapi tak bleh ler dimakan hari-hari kerana silap haribulan badan yang gempal pun bolah jadi cengkung..

Begitu ler kisah kangkung.. yang dulu orang langsung tak pandang walau sebelah mata.. kerana hidupnya meliar dan melata.. sekarang ni tetiba begitu popular dan menjadi bahan berita serta lawak jenaka.. angkara kenyataan Pak Menteri yang di luar jangka..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan