Selasa, 30 Jun 2009

JAKARTA.. JUMPA LAGI..


Setelah puas menjelajah ke Indonesia dari Jakarta hinggalah ke Bandung... dari Mangga Dua naik ker Pasar Baru.. dari Tangkuban ke Kampung Daun.. duit pun dah lingkup limo nam puluh juta.. sampai cakap pun dah macam orang Indon.. maka hari untuk berangkat pulang pun sampai ler.. takkan nak duduk kat sini sampai pencen plak.. orang kat sini pun dah menyampah.. pusing-pusing muko kitorang jer terpacul macam dah takda muko orang lain.. kena plak tengok muko Nuek ngan Kimbo.. lagi ler diorang bosan.. masuk plak lawak si Minggo lagi diorang tak bleh layan..


Ikutkan masa tujuh tahun tigo bulan kat sini memang rasa tak puas.. tapi memandangkan seminar perjanjian damai antara peniaga-peniaga pasar malam di shopping-shopping komplek pun dah setle.. mako kitorang rasa baik kitorang blah sebelum kena halau dengan Datuk Sesolo Bumbung Nanonano.. 


Sebelum berangkat ke Jakarta kami dibawa meronda-ronda buat kali terakhir di sekitar Bandung..  tak bleh langsung bas nak berhenti walaupun seminit.. sempat lagi diorang shopping tu.. memang pantas betul.. tapi spy Penanggah dapat mengawal emosi dari terjebak.. bukan apo.. modal pun dah lingkup nak shopping mender.. usya awek Bandung buat kali terakhir jer ler..


Sampai di Jakarta pun dah tengahari.. maso pun panjang lagi.. nak pegi airport pun awal sangat.. apo lagi shopping laa.. kira sentuhan terakhir ler ni.. abiskan duit yang ado.. sekali lagi penyakit histeria menyerang para peserta kat Tanah Abang.. gua tengok si Minggo menggelupur tak tentu arah.. sebok nak mencarik kain untuk isteri kat rumah.. duit dah ambik.. kain tak beli lagi.. maso pun dah tinggal ujung-ujung.. kalau tak beli mau member gua ni kena hambat.. tidur kat tepi pagar.. kena ler kitorang layan si MInggo ni shopping.. sempat lagi nak makup harga tu.. memang best kau MInggo..


Gua pun dah start boring.. bukan apo kat Jakarta terutama di Tanah Abang ni sesak sangat.. dah macam kat pasar Selayang.. penjaja jalanan pun bleh tahan ramai.. sampai gua dah maleh nak layan.. diorang ingat gua ni anak angkat Bill Gate ko.. bawak duit limo nam karung.. tak tau gua pun terpakso pinjam bank Rakyat nak pegi Jakarta ni..


Setelah duo tiga jam melepak kat airport.. time untuk berangkat pulang pun tibo ler.. kali ni kitorang naik Kuwait Airline.. best ler sikit... makan pun sedap.. awek dio pun bleh tahan.. tak la macam maso datang dulu naik AirAsia.. sempit.. sampai siKimbo terpaksa duduk kat lantai sebab kerusi tak muat..


Dalam flight tu ado la dua tiga kerat mat Arab.. tapi dio punya perangai ya habibi.. ya maulana.. serupa tapir.. banyak bising ini orang.. entah apo yang diborak pun tak tau la.. kalau ikutkan mau jer gua cabut injin kapalterbang tu campak kat muko diorang.. sampai kat KLIA pun dah 2.00 pagi.. badan pun dah lotih banget.. mat Arab tu pun dah gaib entah kemano.. sampai jer rumah gua terus hanyut...


Okey ler.. nampaknyer tu jer sebahagian dari pengalaman merapu gua di Jakarta selamo duo tigo puluh bulan.. kalau nak cerito panjang lagi.. tigo tahun pun tak abis nak cerito.. nanti korang boring plak.. asyik-asyik cerito shopping jer.. ikutkan ado cerito pertandingan lawan pedang empat penjuru antara Nuek.. Minggo.. Ady dan Kimbo.. tapi gua sajer tak nak cerito.. sebab terlalu ganas tak sesuai untuk tatapan korang...

3 ulasan:

  1. ala..sesuai pa utk tatapan aku cite lawan pedang 4 pnjuru tuh..citer la..hohohoho..

    BalasPadam
  2. bukan tak nak criter.. tapi dio nyer kos tinggi sangat sampai rm20 ribu.. banyak sangat sound effect dgn pelakon pembantu yang nak dipakai.. blum masuk lagi stuntman limo nam orang.. kalau mira nak join bleh ler gua bagi watak nenek kebayan..

    BalasPadam
  3. si kimbo dok atas lantai...? hik hik... kenapa x tarok kat tempat bagasi!!

    BalasPadam